Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 May 2013, 18:50   #11
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
...als iemand zulke hulp nodig heeft, moet professionele hulp zoeken, en niet andere mensen op een forum lastig vallen.
Juist, dan moet je dus ook iemand adviseren die hulp te gaan zoeken en niet zelf de psycholoog uithangen en met een of andere tactiek iemand gaan adviseren om aan het spoor te gaan staan. Dat is gewoon gevaarlijk en niet wenselijk.

Verantwoordelijkheid ligt voor mij bij beide partijen, niet enkel bij de persoon die hier besluit om te komen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:52   #12
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Mihaela,

Voel je je misschien genegeerd in je eigen pijn?

Dat het niet nodig geacht wordt iemand in een precaire
positie te steunen?

Zomaar een vraagje hoor, niet gelijk als een bok op een haverkist reageren. (ja mijn verwachting)
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:55   #13
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Juist, dan moet je dus ook iemand adviseren die hulp te gaan zoeken en niet zelf de psycholoog uithangen en met een of andere tactiek iemand gaan adviseren om aan het spoor te gaan staan. Dat is gewoon gevaarlijk en niet wenselijk.

Verantwoordelijkheid ligt voor mij bij beide partijen, niet enkel bij de persoon die hier besluit om te komen.
Je kan dat niet beoordelen Esradha, je weet niet wie in nood zit en wie niet. Dus ik vind dit weer nergens op slaan.
Ooit gingen jullie met elkaar allemaal tegen anderen leden, ik noem haar naam even niet, en je maakte je je daar niet druk om, maar kon jij beoordelen hoe ernstig bij de ander is?
De verantwoordelijkheid ligt bij een ieder bij zichzelf. Als iemand zich inschrijft hier, draagt de persoon de verantwoordelijkheid voor zichzelf.
Nee, schuif het niet bij een ander. Kijk je doodsangst onder ogen, daar gaat een Bewustwordingforum over!
Ben je te soft voor, of te kwetsbaar, of te labiel, is dan zo een forum zeer zeker geen goeie voor...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:58   #14
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Mihaela,

Voel je je misschien genegeerd in je eigen pijn?

Dat het niet nodig geacht wordt iemand in een precaire
positie te steunen?

Zomaar een vraagje hoor, niet gelijk als een bok op een haverkist reageren. (ja mijn verwachting)
Nee, ik zie iets en ik geef het aan.
Wat zie ik: Ik zie dat Renoir zijn ruzie met Niets op een zeer manipulatieve manier oplost. Ik maak hem daar attent op.
Vervolgens zie ik weer hoe een paar leden, angstig, bij elkaar groeperen, en in plaats van dat aan te gaan wat op zo een forum hoort te behandelen, dus angst voor de dood, gaan ze iemand aanwijzen als schuldige, om hun angst niet onder ogen te zien.
Dat is waarop ik reageer Moi.

Terecht dat je verwacht dat ik me zou gaan verweren, ik ben gepassioneerd als ik iets zie wat de ander niet ziet, en laat mijn stem horen(of nu mijn letters zien).
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:58   #15
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je kan dat niet beoordelen Esradha, je weet niet wie in nood zit en wie niet. Dus ik vind dit weer nergens op slaan.
Ooit gingen jullie met elkaar allemaal tegen anderen leden, ik noem haar naam even niet, en je maakte je je daar niet druk om, maar kon jij beoordelen hoe ernstig bij de ander is?
De verantwoordelijkheid ligt bij een ieder bij zichzelf. Als iemand zich inschrijft hier, draagt de persoon de verantwoordelijkheid voor zichzelf.
Nee, schuif het niet bij een ander. Kijk je doodsangst onder ogen, daar gaat een Bewustwordingforum over!
Ben je te soft voor, of te kwetsbaar, of te labiel, is dan zo een forum zeer zeker geen goeie voor...
Ok? prima, dan verschillen we qua mening over waar de grenzen en verantwoordelijkheden liggen.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 19:00   #16
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ok? prima, dan verschillen we qua mening over waar de grenzen en verantwoordelijkheden liggen.
In dit geval wel Esradha..

Al vind ik zeker belangrijk om rekening met elkaar te houden als dat echt nodig is.
Maar waar ik me om opwind nu is dat ik de handelwijze niet correct vind naar Niets toe.
Hoe weet jij dat Niets zich nu niet van kant maakt omdat hij zich onrechtvaardig behandeld voelt? Dat kan je niet weten..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 19:03   #17
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ja, ik zou eerst een waarschuwing gegeven hebben en pas bij negeren daarvan een time-out.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 19:05   #18
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Ik weet niet of Renoir ruzie met Niets had.

Ik weet niet of Renoir geraakt is.

Ik weet wel dat de time out voor Niets nou niet iets is waarvan ik zeg; hhhhuuuhhhhh??????????

Hij leek er wel naar te solliciteren en wie weet had hij de baan al eerder moeten hebben.

De rest zijn oude koeien die loeien.

Mihaela, kan mogelijk je reactie voorkomen uit de energie van toen?

Zit dat je nog dwars, dat KANKERWIJF?

Of gaat het om 'oud zeer' wat uitsluiting of iets dergelijks ervaart?

Kan ook nog Pappie Renoir zijn die iets doet waar de kleine Mihaela zich machteloos bij voelt, etc, etc.

Sorry, ik loei maar wat.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 19:10   #19
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Sorry, ik loei maar wat.
Ja klopt. Je loeit maar wat zoals gewoonlijk.


Je ziet niet wat ik zie. Ik zie dat men angst voor de dood heeft, ik zie dat iemand een TimeOut heeft gekregen wat duidelijk niet correct is.

KANKERWIJF, OF VALT DOOD.. er zijn maar worden, ik wilde aanduiden dat soms een woord toegestaan wordt, en dan weer niet..
Dat soms over de grenzen gaan toegestaan wordt, en dan andere keren weer niet.

Esradha vroeg aan mij of ik ok vind dat men over de grens gaat,
en Aart, leg jij mij uit wat een grens is???
Wie/wat is degene die de grens ziet/voelt?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 19:23   #20
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Esradha, ik weet dat jij geen tegensprak duldt, ik heb dat met Sagnaar al lang los gelaten, en ik zie het in dat als mij een uitspraak van iemand op het forum raakt, ik naar mezelf kan kijken.
Ik vind het niet correct dat iemand een TimeOut krijgt omdat iemand in een crississituatie zit, en jullie allemaal haar willen beschermen. Ik vind zulke flauwkul wat je doet en de rest, het heeft niets met Bewustwording of Zelfkennis te maken.
Je hebt een negeerfunctie, die dient te gebruiken als je niet meer in staat bent om mee om te gaan met je geraaktheid.
Ik vind het echt niet correct wat jullie doen, keer op keer. Bij elkaar in angst groeperen.
Ik vind niet dat Niets over de grens van Danique gegaan is, niet meer dat wat wij allemaal doen bij elkaar, dag in dag uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit.
Je bent nu op drift, dus je zult toch niet anders er naar kijken..


Weer geen Bewustwording, maar elkaar klef beschermen.

als iemand zulke hulp nodig heeft, moet professionele hulp zoeken, en niet andere mensen op een forum lastig vallen. IK vind dat in deze Niets het slachtoffer is van jullie angst.
Zo simpel is het voor mij!..
Mihaela, heb je het hele topic waarin het plaats vond gelezen?

De energie gevoeld vanuit Danique die iets aangaf met o.a. VAL DOOD (wat ik vertaalde als; ik kan me niet vinden in je (Niets) vorige reactie.) en Niets die dat niet aanvoelde en uitging van zijn eigen ervaring en doordramde?

Dit is internet en omdat je niet weet wat er zich aan de andere kant afspeelt moet je 'de dood niet gaan promoten', dat kun je enkel doen IRL als je er bij bent, toch?

Ik voelde geen angsthaasjes maar mensen die de situatie op dat moment aanvoelden.

Danique gaf zelf al aan ergens in te zitten en dat de spanning opliep (als ik me niet vergis).

Ach over wie gaat het nu eigenlijk.

Het draait allemaal om mij.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.