Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 May 2014, 18:05   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Laat dat nou precies zijnwat het is. Een eeuwigdurend gebed. Wat is er mooier dan dat?
Je bent overduidelijk niet hier met de intentie te weten te komen 'wat' je bent en ja er valt in het leven veel voor je te ontdekken en daar ben je gelukkig mee. Ok? dat kan.

Je had het elders over een ziel, je bent dan wat ze soms noemen een jonge ziel.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 18:10   #12
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent overduidelijk niet hier met de intentie te weten te komen 'wat' je bent en ja er valt in het leven veel voor je te ontdekken en daar ben je gelukkig mee. Ok? dat kan.
Daar ben ik destijds wel voor gekomen. Inmiddels weet ik wat ik ben, om in jouw termen te blijven, zo zie je maar waar zo 'n forum allemaal niet aan kan bijdragen, en toch of juist valt er in het leven steeds weer iets nieuws te ontdekken. Althans hier.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 18:12   #13
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent overduidelijk niet hier met de intentie te weten te komen 'wat' je bent en ja er valt in het leven veel voor je te ontdekken en daar ben je gelukkig mee. Ok? dat kan.

Je had het elders over een ziel, je bent dan wat ze soms noemen een jonge ziel.
Ik ben een hele oude ziel. Ik ben vissen vana sterrenbeeld, zij staan aan het einde van de dierenrijk en hebben alles doorlopen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 18:14   #14
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Daar ben ik destijds wel voor gekomen. Inmiddels weet ik wat ik ben, om in jouw termen te blijven, zo zie je maar waar zo 'n forum allemaal niet aan kan bijdragen, en toch of juist valt er in het leven steeds weer iets nieuws te ontdekken. Althans hier.
Dit forum is bedoeld om anderen op dat pad te begeleiden en niet om ze van voren af aan zonder richtingaanwijzer zomaar het bos (van allerhande mogelijkheden) in te sturen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 18:30   #15
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dit forum is bedoeld om anderen op dat pad te begeleiden en niet om ze van voren af aan zonder richtingaanwijzer zomaar het bos (van allerhande mogelijkheden) in te sturen.
Dan is het om de verkeerde bedoelingen van start gegaan. Het enige dat je kunt is vertellen over jouw richting, in de hoop dat een ander daarmee zijn/haar richting vindt. Die richting hoeft niet noodzakelijkerweg jouw richting te zijn. Sterker nog dat is ze uiteindelijk nooit. Het gaat er uiteindelijk maar om alle neuzen dezelfde richting uit te krijgen. Dat is de uitdaging, zo je daar van zou willen spreken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 21:04   #16
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan is het om de verkeerde bedoelingen van start gegaan. Het enige dat je kunt is vertellen over jouw richting, in de hoop dat een ander daarmee zijn/haar richting vindt. Die richting hoeft niet noodzakelijkerweg jouw richting te zijn. Sterker nog dat is ze uiteindelijk nooit. Het gaat er uiteindelijk maar om alle neuzen dezelfde richting uit te krijgen. Dat is de uitdaging, zo je daar van zou willen spreken.
Het is jouw mening dat het om de verkeerde bedoeling is gestart. Waarover we het overigens al vaker gehad hebben, dat het niet 'mijn' richting is maar een op advaita vedante gestoelde methode van het directe pad. Een pad dat velen inmiddels (effectief) gegaan zijn en waarvan Wolter Keers de nederlandse nestor is en Alexander Smit de meest gevolgde.

Waar we het ook oneindig vaak over gehad hebben is dat het niet de bedoeling is om, willen we in Rome aankomen, via Wladiwostock te reizen, dus moet dat zelfonderzoek van afleidende factoren verstoken blijven en niet alle kanten uit wapperen.

Het gaat om zelfonderzoek dat je geacht wordt in je zelf en op jezelf te doen en het gaat dus vooral niet om invloeden van mij om wat voor neuzen welke kant dan ook op te krijgen.

Kortom steeds geef je opnieuw weer blijk er geen sikkepit van te hebben begrepen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 21:12   #17
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is jouw mening dat het om de verkeerde bedoeling is gestart. Waarover we het overigens al vaker gehad hebben, dat het niet 'mijn' richting is maar een op advaita vedante gestoelde methode van het directe pad. Een pad dat velen inmiddels (effectief) gegaan zijn en waarvan Wolter Keers de nederlandse nestor is en Alexander Smit de meest gevolgde.

Waar we het ook oneindig vaak over gehad hebben is dat het niet de bedoeling is om, willen we in Rome aankomen, via Wladiwostock te reizen, dus moet dat zelfonderzoek van afleidende factoren verstoken blijven en niet alle kanten uit wapperen.

Het gaat om zelfonderzoek dat je geacht wordt in je zelf en op jezelf te doen en het gaat dus vooral niet om invloeden van mij om wat voor neuzen welke kant dan ook op te krijgen.
Vergeet de neuzen inderdaad. Het is wat je zegt zelfonderzoek wordt je geacht in jezelf en op jezelf te doen . I rest my case.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 21:13   #18
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is jouw mening dat het om de verkeerde bedoeling is gestart. Waarover we het overigens al vaker gehad hebben, dat het niet 'mijn' richting is maar een op advaita vedante gestoelde methode van het directe pad. Een pad dat velen inmiddels (effectief) gegaan zijn en waarvan Wolter Keers de nederlandse nestor is en Alexander Smit de meest gevolgde.

Waar we het ook oneindig vaak over gehad hebben is dat het niet de bedoeling is om, willen we in Rome aankomen, via Wladiwostock te reizen, dus moet dat zelfonderzoek van afleidende factoren verstoken blijven en niet alle kanten uit wapperen.

Het gaat om zelfonderzoek dat je geacht wordt in je zelf en op jezelf te doen en het gaat dus vooral niet om invloeden van mij om wat voor neuzen welke kant dan ook op te krijgen.

Kortom steeds geef je opnieuw weer blijk er geen sikkepit van te hebben begrepen.
Dat is jouw perceptie, niet de mijne.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 21:15   #19
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat is jouw perceptie, niet de mijne.
Zucht....
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 May 2014, 21:16   #20
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zucht....
Dat geldt ook voor het gezucht en gekreun. Juist daar.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alleen geldige emailadressen toegestaan. Renoir Mededelingen forumbeheer 0 3 January 2014 17:36


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.