Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 July 2022, 10:42   #11
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
..
Leuk om quotes te verzamelen en uit zijn verband te rukken om daarmee iemand in zijn eigen bewoording jouw indruk te bevestigen. Veel plezier met je spelletje.
 
Oud 9 July 2022, 10:51   #12
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik begrijp en volg je voor het grootste deel waar je spreekt over de al of niet betrokkenheid, over het al of niet doener zijn..., zelfs over de veranderlijkheid in de tijd en het tijdloze...

Wat vraagt God aan de mensen??? God vraagt niets...
Schuld, onschuld, waarheid, leugen, licht, donker... Het doet er in het licht van de eeuwigheid allemaal niet toe...

Niets is voller dan de leegte... en met je verstand alleen, hoe goed je het hier ook uitleg, kom je er niet...

'Zijn' cantoneren in het onveranderlijke, wat jij hier, met je verstand, ervan maakt voldoet mijn zijnsgevoelens alles behalve...
Voor mij avorteert je wat is...
Verkeerde tekst...
marie is offline  
Oud 9 July 2022, 10:53   #13
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De mens welke leeg is van zelf en de wereld, is de waarheid...
Waarheid bestaat overal; de mens kan hem het gemakkelijkste in de leegte terug vinden...

Jezus zei : ik ben de weg, de Waarheid en het Leven.

De leer van Jezus, in tegenstelling van wat de kerk ervan gemaakt is, is dat God niet buiten jezelf, 'in de hemel' bestaat waardoor we hier op aarde moeten doen wat de geestelijke overheid ons voorschrijft om na onze dood de hemel te verdienen...

Voor Jezus zit God in onszelf en is heel zijn leer erop gericht in zichzelf, vandaag, niet na onze dood de hemel op aarde te verwezenlijken...

Het is de wijsheid van de moeders, die de waarheid in zichzelf zochten, de wijsheid volgens het hart, verenigd met de wijsheid van de vaders die het van 'weten' van het verstand moeten hebben te verzoenen...

De wijsheid van het hart creëert en schept, maar blijft ergens (hier mijn eigen interpretatie) in het stof hangen en de bijgekomen wijsheid van het mannelijke, het verstand moet die moederlijke wijsheid op een hoger niveau brengen...
Om daarin te slagen moet men, zoals Bassie hier zegt, afstand nemen van de wereld... Maar wat is de beste manier om afstand te nemen??? Uitschakelen, doden, vernietigen...
Het worden, alles wat bestaat is tijdelijk en, om tot de kern van de zaak te komen, van geen waarde...
Het wordende bestaat niet; ik bestaat niet...

De kerk heeft echter uit heel Jezus leer al wat maar iets met vrouwelijk te maken had, sex op de eerste plaats, verdoemd, verguisd en de rug toegekeerd... Vandaar God de Vader... alsof een God alleen het mannelijk deel van zijn schepping van waarde vindt... God is er voor heel zijn schepping en dus ook voor de vrouwen op gelijk niveau met de mannen...
Bekijk de wereld en bekijk hoe de mens van vandaag en gisteren de hele wereld bijna om zeep, als het al niet helemaal om zeep heeft geholpen...

Oké, dat mag je afschrijven als achtergronds gezwets en volgens, de meeste mannen hier, of beter gezegd volgens ons mannelijk deel, van geen enkel belang...

Zo zegt Bassie dat alles wat geschapen is, wordend is, achter ons moet gelaten worden om het ZIJN te ontdekken, te vinden... Te WETEN wat het is...
Zo zegt ik, of mijn vrouwelijke aanleg, we moeten het ZIJN zijn, ik ben...
Oei, maar in onze mannelijke opvatting bestaat het 'ik', geschapen, niet, zoals al wat wordend is, niet bij de kern van het onderzoek naar Waarheid hoort...

Hewel die twee moeten verenigd worden zodat de vrouwen door hun mannelijke helft te aanvaarden en de mannen door hun vrouwelijke intuitieve helft in te zien eindelijk in zien dat ZIJN, één en ondeelbaar is...

ZIJN is de bron waaruit alles geschapen wordt en wij, ons vrouwelijk deel is heel creatief bezig met die bron, maar verliest zichzelf veel te gemakkelijk in zijn schepping, zodat we de bomen achter het bos niet meer zien...
Ons mannelijk deel moet dat recht zetten, waarna we onszelf niet meer verliezen en zelfs meer gaan kapotmaken dan dat we scheppen...
De vereniging van de twee, het mannelijke en het vrouwelijke deel van onszelf, want iedereen heeft die twee in zichzelf, maakt dat we het geheel op een hoger niveau brengen en niet blijven doormodderen in de modder...

Dat ingezien zal maken dat we ZIJN en inzien dat we hebben wat we nodig hebben en het dus niet meer van anderen moeten gaan afpakken... Het hebben zal al zijn inhoud verloren hebben...

Een nieuwe wereld, de hemel op aarde ?, kan een aanvang nemen...
Wel juiste tekst; geen reacties???
marie is offline  
Oud 9 July 2022, 11:42   #14
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leuk om quotes te verzamelen uit zijn verband te rukken om daarmee iemand in zijn eigen bewoording jouw indruk te bevestigen.
Het heeft er veel van weg dat dat bij jou de uitkomst is van gedegen zelfonderzoek..
Guido is offline  
Oud 9 July 2022, 11:43   #15
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wel juiste tekst; geen reacties???
Wat is de bedoeling? Beamen, corrigeren, becommentarieren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De mens welke leeg is van zelf en de wereld, is de waarheid...
Waarheid bestaat overal; de mens kan hem het gemakkelijkste in de leegte terug vinden...

Jezus zei : ik ben de weg, de Waarheid en het Leven.

De leer van Jezus, in tegenstelling van wat de kerk ervan gemaakt is, is dat God niet buiten jezelf, 'in de hemel' bestaat waardoor we hier op aarde moeten doen wat de geestelijke overheid ons voorschrijft om na onze dood de hemel te verdienen...

Voor Jezus zit God in onszelf en is heel zijn leer erop gericht in zichzelf, vandaag, niet na onze dood de hemel op aarde te verwezenlijken...

Het is de wijsheid van de moeders, die de waarheid in zichzelf zochten, de wijsheid volgens het hart, verenigd met de wijsheid van de vaders die het van 'weten' van het verstand moeten hebben te verzoenen...

De wijsheid van het hart creëert en schept, maar blijft ergens (hier mijn eigen interpretatie) in het stof hangen en de bijgekomen wijsheid van het mannelijke, het verstand moet die moederlijke wijsheid op een hoger niveau brengen...
Om daarin te slagen moet men, zoals Bassie hier zegt, afstand nemen van de wereld... Maar wat is de beste manier om afstand te nemen??? Uitschakelen, doden, vernietigen...
Het worden, alles wat bestaat is tijdelijk en, om tot de kern van de zaak te komen, van geen waarde...
Het wordende bestaat niet; ik bestaat niet...

De kerk heeft echter uit heel Jezus leer al wat maar iets met vrouwelijk te maken had, sex op de eerste plaats, verdoemd, verguisd en de rug toegekeerd... Vandaar God de Vader... alsof een God alleen het mannelijk deel van zijn schepping van waarde vindt... God is er voor heel zijn schepping en dus ook voor de vrouwen op gelijk niveau met de mannen...
Bekijk de wereld en bekijk hoe de mens van vandaag en gisteren de hele wereld bijna om zeep, als het al niet helemaal om zeep heeft geholpen...

Oké, dat mag je afschrijven als achtergronds gezwets en volgens, de meeste mannen hier, of beter gezegd volgens ons mannelijk deel, van geen enkel belang...

Zo zegt Bassie dat alles wat geschapen is, wordend is, achter ons moet gelaten worden om het ZIJN te ontdekken, te vinden... Te WETEN wat het is...
Zo zegt ik, of mijn vrouwelijke aanleg, we moeten het ZIJN zijn, ik ben...
Oei, maar in onze mannelijke opvatting bestaat het 'ik', geschapen, niet, zoals al wat wordend is, niet bij de kern van het onderzoek naar Waarheid hoort...

Hewel die twee moeten verenigd worden zodat de vrouwen door hun mannelijke helft te aanvaarden en de mannen door hun vrouwelijke intuitieve helft in te zien eindelijk in zien dat ZIJN, één en ondeelbaar is...

ZIJN is de bron waaruit alles geschapen wordt en wij, ons vrouwelijk deel is heel creatief bezig met die bron, maar verliest zichzelf veel te gemakkelijk in zijn schepping, zodat we de bomen achter het bos niet meer zien...
Ons mannelijk deel moet dat recht zetten, waarna we onszelf niet meer verliezen en zelfs meer gaan kapotmaken dan dat we scheppen...
De vereniging van de twee, het mannelijke en het vrouwelijke deel van onszelf, want iedereen heeft die twee in zichzelf, maakt dat we het geheel op een hoger niveau brengen en niet blijven doormodderen in de modder...

Dat ingezien zal maken dat we ZIJN en inzien dat we hebben wat we nodig hebben en het dus niet meer van anderen moeten gaan afpakken... Het hebben zal al zijn inhoud verloren hebben...

Een nieuwe wereld, de hemel op aarde ?, kan een aanvang nemen...
Zoveel aannames die onderzocht moeten worden geen beginnen aan.
Heeft ook allesbehalve te maken met het doen van gedegen zelfonderzoek.
Daar valt wel weer een heel draadje vol aan te touwtrekken en soebatten.
 
Oud 9 July 2022, 11:44   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het heeft er veel van weg dat dat bij jou de uitkomst is van gedegen zelfonderzoek..
Om bij bakzeil halen vervolgens over te gaan op de kleinmenselijke egogecentreerde toer.
 
Oud 9 July 2022, 12:38   #17
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je noemt het zelf en het onderscheid zich van het andere zelf, dat andere zelf noem ik Zelf.
Ik benoem het zelf wat gewaar is van 'zijn' (Anders zou ik als mens het ook niet kunnen weten) én de zelf-illusie: het beeld wat de mens in zijn voorstellingsvermogen heeft van zichzelf.

Jij maakt onderscheid tussen zelf en Zelf omdat je op dat terrein nooit bent 'aangekomen'. (Je kunt er niet aankomen, want 'tegenwoordigheid' is er al.)

M.a.w. je hebt de zelf-illusie nog nooit ontmaskert. Dat weet ik al jaren, maar zelf blijf je maar hangen in je hoogmoedswaanzin van het zijn van God in een of ander afgerond onderzoek.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 July 2022, 12:39   #18
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om bij bakzeil halen vervolgens over te gaan op de kleinmenselijke egogecentreerde toer.
Met de maat waarmee ge meet....

Guido heeft gelijk: jouw onderzoek bestaat uit (intellectueel) uit zijn verband getrokken quotes. Dat is geen 'ego', dat is een vaststelling welke ik ook week in, week uit doe bij jou.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 July 2022, 12:47   #19
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De mens welke leeg is van zelf en de wereld, is de waarheid...
Waarheid bestaat overal; de mens kan hem het gemakkelijkste in de leegte terug vinden...

Jezus zei : ik ben de weg, de Waarheid en het Leven.

De leer van Jezus, in tegenstelling van wat de kerk ervan gemaakt is, is dat God niet buiten jezelf, 'in de hemel' bestaat waardoor we hier op aarde moeten doen wat de geestelijke overheid ons voorschrijft om na onze dood de hemel te verdienen...

Voor Jezus zit God in onszelf en is heel zijn leer erop gericht in zichzelf, vandaag, niet na onze dood de hemel op aarde te verwezenlijken...

Het is de wijsheid van de moeders, die de waarheid in zichzelf zochten, de wijsheid volgens het hart, verenigd met de wijsheid van de vaders die het van 'weten' van het verstand moeten hebben te verzoenen...

De wijsheid van het hart creëert en schept, maar blijft ergens (hier mijn eigen interpretatie) in het stof hangen en de bijgekomen wijsheid van het mannelijke, het verstand moet die moederlijke wijsheid op een hoger niveau brengen...
Om daarin te slagen moet men, zoals Bassie hier zegt, afstand nemen van de wereld... Maar wat is de beste manier om afstand te nemen??? Uitschakelen, doden, vernietigen...
Het worden, alles wat bestaat is tijdelijk en, om tot de kern van de zaak te komen, van geen waarde...
Het wordende bestaat niet; ik bestaat niet...

De kerk heeft echter uit heel Jezus leer al wat maar iets met vrouwelijk te maken had, sex op de eerste plaats, verdoemd, verguisd en de rug toegekeerd... Vandaar God de Vader... alsof een God alleen het mannelijk deel van zijn schepping van waarde vindt... God is er voor heel zijn schepping en dus ook voor de vrouwen op gelijk niveau met de mannen...
Bekijk de wereld en bekijk hoe de mens van vandaag en gisteren de hele wereld bijna om zeep, als het al niet helemaal om zeep heeft geholpen...

Oké, dat mag je afschrijven als achtergronds gezwets en volgens, de meeste mannen hier, of beter gezegd volgens ons mannelijk deel, van geen enkel belang...

Zo zegt Bassie dat alles wat geschapen is, wordend is, achter ons moet gelaten worden om het ZIJN te ontdekken, te vinden... Te WETEN wat het is...
Zo zegt ik, of mijn vrouwelijke aanleg, we moeten het ZIJN zijn, ik ben...
Oei, maar in onze mannelijke opvatting bestaat het 'ik', geschapen, niet, zoals al wat wordend is, niet bij de kern van het onderzoek naar Waarheid hoort...

Hewel die twee moeten verenigd worden zodat de vrouwen door hun mannelijke helft te aanvaarden en de mannen door hun vrouwelijke intuitieve helft in te zien eindelijk in zien dat ZIJN, één en ondeelbaar is...

ZIJN is de bron waaruit alles geschapen wordt en wij, ons vrouwelijk deel is heel creatief bezig met die bron, maar verliest zichzelf veel te gemakkelijk in zijn schepping, zodat we de bomen achter het bos niet meer zien...
Ons mannelijk deel moet dat recht zetten, waarna we onszelf niet meer verliezen en zelfs meer gaan kapotmaken dan dat we scheppen...
De vereniging van de twee, het mannelijke en het vrouwelijke deel van onszelf, want iedereen heeft die twee in zichzelf, maakt dat we het geheel op een hoger niveau brengen en niet blijven doormodderen in de modder...

Dat ingezien zal maken dat we ZIJN en inzien dat we hebben wat we nodig hebben en het dus niet meer van anderen moeten gaan afpakken... Het hebben zal al zijn inhoud verloren hebben...

Een nieuwe wereld, de hemel op aarde ?, kan een aanvang nemen...
Bassie zegt idd dat we het geschapene en de zelf-illusie achter ons moeten laten.
De wereld wordt gedacht in het voorstellingsvermogen en de zelf-illusie bestaat ook uit gedachten/beeld.

Hoe dat in de praktijk te werk gaat, dat moet ieder mens zelf uit vogelen. Het kan niet zo zijn dat ik een of ander onderzoek ga uit schrijven die de andere users dan minutieus gaan opvolgen. Je gaat een weg en die weg verschijnt onder je voeten terwijl je die gaat. Verschijnt er geen weg dan dwaal je.

Uiteraard kan ik wel bepaalde aanwijzingen geven, maar daar heeft niemand hier belangstelling voor. Ik ben al jaren bezig om Laurens wat bij te brengen, tevergeefs tot dusver.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 9 July 2022, 12:52   #20
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leuk om quotes te verzamelen en uit zijn verband te rukken om daarmee iemand in zijn eigen bewoording jouw indruk te bevestigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het heeft er veel van weg dat dat bij jou de uitkomst is van gedegen zelfonderzoek..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om bij bakzeil halen vervolgens over te gaan op de kleinmenselijke egogecentreerde toer.

Geen bakzeil halen.. gewoon laten zien hoe jouw intentie functioneert als je quotes formuleert.
Dat komt waarschijnlijk te dicht bij, en vervolgens schuif je dat dan af op de 'vermeende' ego gerelateerde re-actie van de ander. Het is tenslotte niet de bedoeling dat 'jouw' ego gerelateerde intenties aan het licht komen, dat lijd alleen maar af, toch?
Guido is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.