Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 April 2023, 17:57   #11
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Renoir, als je weet wat je van oorsprong bent, bestaat er dan nog zoiets als conflict?

Ik zelf ervaar geen conflict met iets in het leven meer (er kan zo nu en dan wel eens iets ouds een kriebeltje geven maar dan weet ik direct dat het verleden me even heeft ingehaald), ben ik nou zo goed in die kunstjes of/en ben ik zo afgestompt of ..............

Ik had uit jouw woorden begrepen dat 'jij weet wat je van oorsprong bent/bent wat je van oorsprong bent' en dat je nog wrijving/irritatie in het leven ervaart of heb ik dat verkeerd begrepen?

Vanuit 'mijn standpunt' gaat 'je oorsprong zijn' en wrijving/irritatie/verdriet/boosheid (ik noem er maar een paar)' niet samen.

'Je oorsprong zijn' staat voor mij voor 'nietsheid/leegheid/onraakbaarheid'.

Niet een 'onraakbaarheid' uit een grens/ego/kunstje van het denken maar omdat er simpelweg niets meer is wat geraakt kan worden.

Als er niets is wat geraakt kan worden dan kan er ook geen irritatie/wrijving/conflict, etc ontstaan. Daar is namelijk een raakbaar iets voor nodig.

Schijn uw licht over deze woorden a.u.b.
Ben ik hier nooit op ingegaan of is dat waar ik op inging verdwenen?
 
Oud 16 April 2023, 18:25   #12
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat wat je bent is niet in conflict. Bewustzijn IS en Bewustzijn is wat je bent, oftewel wat je bent is ZIJN, ook wel God of Liefde genoemd. Daarmee is het gelijktijdig ook een doodse boel geworden dat geschitter aan het firmament dat zich voltrekt in de volslagen eenzaamheid van de ruimte.

Gelukkig heeft God ingezien handlangers nodig te hebben om zichzelf te kunnen ervaren. Dus ben je onder velen, waaronder ook de aarde en de planeten, uit bewustzijn (ik en de vader zijn één) geboren in een hoedanigheid die vrij is om al hetgeen gewenst is te kunnen ervaren.

Waar het hier over gaat is dat we daarin zijn doorgeslagen.
Het gods-besef is ik-besef geworden. Of de zondeval daar mee te maken heeft of daarvan een symbool is laat zich raden. We zijn onszelf kwijt.

Aad heeft een maniertje gevonden om niet meer in conflict te zijn. Dat is héél fijn voor Aad en meer nog voor zijn omgeving dat hij aangepast gedrag vertoont. Ze hoeven Aad niet langer meer te vrezen.

Aad is een ambassadeur geworden van een pretentieloos & conflictvrij leven.

Echter we leven in de dualiteit en er zijn daarin nou eenmaal tegenstellingen, en tegenstellingen veroorzaken conflicten. Dat ik weet dat ik Laurens niet ben doet niks af aan de omstandigheid dat ik een aardse rol heb te spelen in een vermeende werkelijkheid. Iedereen hier aanwezig raakt op de een of andere wijze betrokken bij een conflict. Toch doet zich dat alles voor in gedachten.

Het is hier al zo vaak gezegd, onderzoek je gedachten op waarheid en kom tot dezelfde bevindingen waarin velen u zijn voorgegaan. Vóór realisatie is het 'water dragen' en ná realisatie is het 'water dragen'. Het enige verschil is dat je nu 'weet' wat je bent en gaat over tot de orde van de dag.

Al dat gezever dat je nadien nooit meer één onvertogen woord zult uitslaan en verstoken blijft van een menselijk conflict nadat je gerealiseerd bent (al is hebt het woord) of slechts nog liefde ervaart is romantische prietpraat. Gewoon egostuf om op een forum prat op te gaan op wat je bereikt hebt.
 
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.