Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 June 2013, 14:54   #191
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh ik zie dat ik verplaatst ben.
Is het de bedoeling de suggestie te wekken dat dit verplaatst is ?

Je laatste quote is NIET verplaatst, de daarvoor staande drie quotes komen uit het draadje 'Zo los je ruzies op' ze verstoorden daar de discussie.

Met je laatste quote heb je gewoon hier geantwoord, hetgeen prima is dat zich dat hier verder gaat ontwikkelen en niet daar.

Wanneer je een geheel nieuw item hebt verlaat dan het bestaande draadje en maak een nieuwe aan. Ga niet van alles lukraak volschrijven.
Renoir is offline  
Oud 1 June 2013, 14:57   #192
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ikzelf zie mij altijd direct meegaan in de verzuurdheid van Renoir en/of die van anderen waardoor elke vorm humor uit me gewrongen wordt.

Je lijkt vaak zo totaal onaangedaan- of liever, je niet mee te laten slepen in die negativiteit van anderen

Ik weet nu ook waardoor het komt dat ik voortdurend met die verzuurdheid te maken krijg, het is omdat ik gevallen ben voor verzuurdheid van anderen. Ik kon er geen weerstand tegen bieden....afin het verhaaltje staat hier ergens in dit topic, je hebt het vast gelezen.

Het wonderlijke is ook dat ik me er nu bewust van ben in hoeverre Renoir overeenkomst vertoond met de baas van het eerste forum waar ik in mijn onschuld ooit ben gaan schrijven. Renoir vertoond de zelfde makke, gelijk beginnen met dreigen zus en zo waarna dan vervolgens de angsthazen zich als een horde beschermelingen zich op de vermeende dader werpen....

Ik hoop bij God dat er ooit een tijd komt waarin dit trauma niks meer is dan een verhaaltje. Hoeveel verder zal ik dan zijn?
Mooi je schrijven hier Vagebond, het biedt ook gelijk de gelegenheid om gewoon te praten over wat toedoet. Hoe staan wij in het leven. Even nog een keer lezen en een paar andere dingen eruit halen voor mezelf. Interessant wat je schrijft.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 15:01   #193
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Je lijkt vaak zo totaal onaangedaan- of liever, je niet mee te laten slepen in die negativiteit van anderen
Ik laat me ook mee slepen Vagebond, maar soms is de humor zo prikkelend dat ik de rest even vergeet.
IK ben me er ook bewust ervan dat er voor mij een tijd mag komen waarin alles nog lichter wordt, al is het vaak zo een grandioos verschil tussen een paar jaar terug en nu bv. Soms zie ik het verschil ook met een paar maanden terug.

Ik ervaar jou ook veel lichter de tijd voorbij gaat.. Je scherpte van opmerken is nog steeds aanwezig, maar het lijkt erop dat je veel meer rust hebt, klopt dat?
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 15:01   #194
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ja idd Renoir, het is toch zo dat vanaf bericht # 154. e.e.a. verplaatst is naar dit topic. Ik zag dat pas op het moment nadat ik het laatste bericht door mij geplaatst gepost had. En omdat ik in dat bericht een aanwijzing gaf naar een verhaaltje in het topic waar ik dacht te schrijven schreef ik het bericht waar jij nu op reageert.

Voor de rest zou ik me verder niet druk maken.
Vagebond is offline  
Oud 1 June 2013, 15:06   #195
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik kon er geen weerstand tegen bieden....afin het verhaaltje staat hier ergens in dit topic, je hebt het vast gelezen.
Een paar weken geleden schreef je iets, ik had toen niet gelezen en wilde een keer terug zoeken, je deelde iets over jezelf. Ik werd meegesleept door het gebeuren toen Niets een TimeOut kreeg, en later toen ik terug wilde lezen wat je had geschreven, wist niet meer waar je verhaal stond.
In Vraag en Aanbod staat dat?
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 15:15   #196
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Een paar weken geleden schreef je iets, ik had toen niet gelezen en wilde een keer terug zoeken, je deelde iets over jezelf. Ik werd meegesleept door het gebeuren toen Niets een TimeOut kreeg, en later toen ik terug wilde lezen wat je had geschreven, wist niet meer waar je verhaal stond.
In Vraag en Aanbod staat dat?
Lees even bericht # 158 in dit topic (marijke's draadje dus) daar staat precieze plek hoe en waar je wat kan vinden...

Is overigens niet een paar weken geleden hoor Miheala, e.e.a. stamt van de afgelopen week nadat Niets die time-out kreeg.
Vagebond is offline  
Oud 1 June 2013, 15:22   #197
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lees even bericht # 158 in dit topic (marijke's draadje dus) daar staat precieze plek hoe en waar je wat kan vinden...

Is overigens niet een paar weken geleden hoor Miheala, e.e.a. stamt van de afgelopen week nadat Niets die time-out kreeg.
Moet zo lachen, ik had het gevoel dat Niets een paar weken terug een
woordelijke - onterechte- schop(TimeOut zonder waarschuwing) van Renoir kreeg waardoor hij, door het onrecht, besloot te stoppen.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 15:23   #198
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lees even bericht # 158 in dit topic (marijke's draadje dus) daar staat precieze plek hoe en waar je wat kan vinden...

Is overigens niet een paar weken geleden hoor Miheala, e.e.a. stamt van de afgelopen week nadat Niets die time-out kreeg.
Ok, bedankt. Zal het zeker lezen. Het bleef me toen ook bij maar wilde niet oprakelen, wist niet precies wat erin stond.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 15:40   #199
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ja, ik heb het nu gelezen Vagebond.
Ik wist nog ongeveer wanneer dat getypt werd, maar toen las ik het niet. Achteraf gezien begrijp ik ook waarom niet, wel bleef me dat een beetje bij..

Soms zie ik dat ik bijna bewust sommigen dingen niet lees, als ik met een proces bezig ben.
Het, door Renoir, incorrecte TimeOut geven aan Niets, nam mij volledig in beslag, en ik richtte heel bewust al mijn aandacht alleen daarop, anders zal mijn energie versnipperd zijn geraakt, en ik vond heel belangrijk om me gefocust te uiten.

Ik vind zulke processen zo interessant eigenlijk. Om te zien hoe iets in mij beslissingen neemt, en ik volg dat omdat ik weet dat iets belangrijks gebeurt.


Mooi dat jij alsnog omschreef wat met jou deed, het gedrag van de medemens. Ik meen dat ook gevoeld te hebben toen ik op het Ramon forum schreef, het onrecht viel me toen zo sterk op, wat jou aangedaan werd, en ook wat Renoir aangedaan werd.

Hoe staat het nu Vagebond? Ik weet dat je ooit iets schreef over een therapeut die je bezoekt, en over fobie?n.. Ik heb toen ook niets gevraagd, want ik weet niet hoe hevig dat in je leven speelt, en wilde niet oprakelen.
Mogelijk was ik toen té voorzichtig, maar ach.. misschien ook terecht..
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 17:49   #200
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, ik heb het nu gelezen Vagebond.
Ik wist nog ongeveer wanneer dat getypt werd, maar toen las ik het niet. Achteraf gezien begrijp ik ook waarom niet, wel bleef me dat een beetje bij..
Maakt niet uit Miheala, iemand moet doen wat die moet doen, niet meer of minder dan dat.

Citaat:
Soms zie ik dat ik bijna bewust sommigen dingen niet lees, als ik met een proces bezig ben.
Het, door Renoir, incorrecte TimeOut geven aan Niets, nam mij volledig in beslag, en ik richtte heel bewust al mijn aandacht alleen daarop, anders zal mijn energie versnipperd zijn geraakt, en ik vond heel belangrijk om me gefocust te uiten.
dat is alleen maar prachtig m.i.

Citaat:
Ik vind zulke processen zo interessant eigenlijk. Om te zien hoe iets in mij beslissingen neemt, en ik volg dat omdat ik weet dat iets belangrijks gebeurt.
Alleen maar een

Citaat:
Mooi dat jij alsnog omschreef wat met jou deed, het gedrag van de medemens. Ik meen dat ook gevoeld te hebben toen ik op het Ramon forum schreef, het onrecht viel me toen zo sterk op, wat jou aangedaan werd, en ook wat Renoir aangedaan werd.
ach wat zal ik zeggen Miheala, ik heb hier in dit stukje al vele woorden opgeschreven en ze weer gewist. Het is de moeite niet waard hier iets van mezelf te laten zien. Ik ga er voor kiezen de brok in mijn keel en het trauma de baas te laten spelen en mijn mond te houden. Weet niet of dat het beste is van wat ik zou kunnen doen.

Citaat:
Hoe staat het nu Vagebond? Ik weet dat je ooit iets schreef over een therapeut die je bezoekt, en over fobie?n.. Ik heb toen ook niets gevraagd, want ik weet niet hoe hevig dat in je leven speelt, en wilde niet oprakelen.
Mogelijk was ik toen té voorzichtig, maar ach.. misschien ook terecht..
Lieverd je tijdsbesef is totaal off-line hoor volgens mij. Die therapeutisch echt al jaren en jaren geleden hoor, en ze heeft me fantastisch geholpen toentertijd. En nee de reden dat ik haar bezocht had niks te maken met fobie?n maar wel alles met het eerder vertelde verhaaltje. Nadat ik eenmaal besloten had het bevel van die innerlijke stem op te volgen volgde nog een paar maanden van revalidatie zal ik maar zeggen en daar had ik o.a. die therapeut bij nodig.

Lieve schat de werking van een trauma is nooit ver weg. Het kan geen kwaad er naar te vragen. Of ik antwoord wil geven is een tweede. Voor mij staat bewustwording voorop en ik heb daar nu een klein stukje van gedeeld vanwege een antwoord dat jij me gaf.

Thks daarvoor.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.