Waarheidvinding  
Oud 27 September 2020, 03:36   #2131
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
kabu, je mist totaal het punt wat ik helder probeerde te maken.
Kan gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
kabu: Maakt verder niet uit, we laten het hier bij wat mij betreft....
Fijn, wat mij betreft laten we het hier ook bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goedenacht.
Goodnight too!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 04:16   #2132
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
EEE effe googlen leert me dat Predikant/journalist/uitgever Rinus van Warven (64) zelf vier bijna-doodervaringen gehad heeft! Zie artikel.
hmm... hoe kan dat?
Wel een vondst dat artikel. Dacht ik in eerste instantie weer een interessant doener gezien te hebben die komt verklaren dat hij als predikant al vier keer een nabij de dood ervaring heeft gehad waarin hij dan sowieso zijn God de Heer en vader van Jezus Christus heeft gezien, lijkt het toch serieus te zijn.
Is een artikel van vier dagen geleden op 23-09-2020.

cardioloog Pim van Lommel werdt zijn leermeester en vier jaar geleden hij de voorzitter van de stichting waarvan de naam inmiddels is veranderd naar Netwerk Nabij de Dood.
Uit het artikel..
Citaat:
,,De naam is veranderd omdat 'bijna-dood' de lading niet dekt. Je bent ook niet bijna verliefd, je breekt ook niet bijna je been. Het is een schemergebied tussen het leven en dood waarin je even weg van beide bent. Hetzij door een hartinfarct, een ongeluk, coma of wat voor reden dan ook. 'Nabij de dood', is volgens ons dus een betere uitdrukking.''
Vind ik wel goed!
Vanaf nu gebruik ik ook alleen nog nabij de dood ervaring.

Deze stelling vind ik wel vreemd...
Citaat:
"Corona is bijna een mondiale na-bij-de-doodervaring geworden''

Rinus van Warven, Predikant/journalist/uitgever
@Vaagje: bedankt!
Zonder de discussie met jou zonet had ik zijn boek Het geheim van Elysion / 45 jaar studie naar nabij-de-dood-ervaringen (Verschijningsdatum september 2020) niet gevonden!
Citaat uit samenvatting op bol-com...
Citaat:
Onder de auteurs bevinden zich (inter)nationale experts als Bruce Greyson, Eben Alexander en Peter Fenwick. Steven Laureys en Raymond Saerens staan voor de Belgische inbreng. Aan Nederlandse zijde geven Pim van Lommel, Hans Gerding, Titus Rivas, Ineke Visser en Rinus van Warven acte de présence.
Denk wel dat ik het ga aanschaffen.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 04:18   #2133
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
En je bent nu niet meer verenigd dan?
Een derde bijna-dood ervaring nodig om weer verenigd te worden?
Ik kan me niet voorstellen dat een mens na een bijna-dood ervaring weer uit de vereniging kan vallen, laat staan na twee bijna-dood ervaringen.
Ik zal er nog een paar woorden vuil aan maken dan beste kabu. Na mij eerste BDE dacht ik:"ik ben klaar," arrogant als ik was. Duidelijk is nu dat dat ik, totaal onverwacht, nog niet klaar bleek te zijn en ik dus een tweede keer door de donkere nacht van de ziel mocht gaan. En daar ga ik het verder bij later want zoals bleek/blijkt snap er verder niet hoe dat allemaal toch mogelijk is en ik ben nu eenmaal geen fan van energie verspillen, dus ga, voor we het er mogelijk verder over kunnen hebben, je eerst maar eens verdiepen in de materie, sucses...

Citaat:
Ik ben heel sceptisch geworden over de vele mensen die zeggen een bijna-dood ervaring gehad te hebben. Zie forumlid marie bijvoorbeeld die HIER schrijft een bijna-dood ervaring gehad te hadden en duidelijk toont geen bal te snappen van dit forum. Hoe kan dit?
Hoe dat kan? Wat een vraag, echt....Alleen al dat je die vraag stelt laat je onervarenheid zien. Ik zou zeggen studeer nog even verder misschien kom je er dan wel achter hoe zo iets nu kan. Ik weet dat wel maar ik voel, in het kader van de zelfredzaamheid, niet de behoefde jou daar iets over te vertellen.

Citaat:
Maar goed, jij hebt er twee gehad, en effe googlen leert me dat Predikant/journalist/uitgever Rinus van Warven (64) zelf vier bijna-doodervaringen gehad heeft! Zie artikel.
hmm... hoe kan dat?
Zie antw. direct hierboven, zoek het zelf ff uit, wijsneus van amper 1 jaar oud die meent de waarheid in pacht te hebben.

Citaat:
Zie jouw W. Ook zogezegd een bijna-dood ervaring gehad en hij is een suïcidaal wrak.
hoe kan dit?
Ik kan daar echt niet bij.
Ja, dat is helder idd, je bent dan ook nog maar een baby, die net komt kijken...

Citaat:
Maar alle ervaringen komen en gaan zou forumlid Dorje zeggen.
In jouw en W. geval zijn ze dus terug weggegaan en in jouw geval een 2de keer gekomen in de vorm van een bijna-dood ervaring.
Nee, idioot, natuurlijk is wat er was niet weggegaan want dat is Godsonmogelijk. Mbt die 2e BDE heb er al het e.e.a. aan woorden vuil aan gemaakt, die, zo blijkt, verspilde moeite waren, dus wat zou ik er nog meer woorden aan vuil maken, niet dus. Tegen doven/blinden spreken heeft totaal geen zin, zal ik dan maar zeggen.

Hoe dat bij W. zit kabu, die heeft maar 1 BDE gehad, en hij heeft niet de grondige voorbereiding gehad die jij het kunnen genieten vanwege ene Çois. Zijn leven veranderde totaal van de ene op de andere dag, en dat heeft nogal wat impact op een leven. Hoe dat werkt heb jij totaal geen kaas van gegeten daarom kan je ook zo gemakkelijk in het oordeel gaan zitten, evenmin dat jij kaas hebt gegeten van de weg die ik gegaan ben. Jij kan gemakkelijk een grote bek hebben over anderen maar in verhouding tot anderen heb jij het nog gemakkelijk gehad omdat Çois in je leven was, laat dat een wijze les voor je zijn...
En ik ben er van overtuigd dat wanneer Çois zou zien hoe onbeschoft je hier bij tijd en wijle met mij omgaat dat jij een fikse draai om je virtuele oren zou krijgen, want werkelijk waar je heb geen idee, geen enkel idee, heb je...

Citaat:
in marie's geval geloof ik geeneens dat ze een bijna-dood ervaring heeft gehad, zij verzint maar wat om interessant te doen. Het is onmogelijk om over de drempel van de dood van het ego gegaan te zijn en niets van de essentie van dit forum te snappen!
Ga jij je nu eerst maar eens maar eens verder verdiepen en je afvragen of Marie misschien wel het zelfde zegt als jij maar dat zij dat anders verwoord....Jij spreekt namelijk maar 1 taal maar zodra iemand het iets anders verwoord raak jij de weg kwijt en begin je te gillen...

Ik heb gezegd..
Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 04:39   #2134
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu: En ik ben er van overtuigd dat wanneer Çois zou zien hoe onbeschoft je hier bij tijd en wijle met mij omgaat dat jij een fikse draai om je virtuele oren zou krijgen, want werkelijk waar je heb geen idee, geen enkel idee, heb je...
ok, ik ga in de hoek staan...

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 05:06   #2135
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wat weet jij daar nu van kabu, geen hol weet jij daarvan, en laat dat ook maar zo blijven.
Plotseling in een tropische storm terecht gekomen? Iemand op het verkeerde knopje gedrukt. Gisteren scheen hier nog een zonnetje, iemand last van stemmingswisselingen?
't is weer van dat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
@kabu:...want werkelijk waar je heb geen idee, geen enkel idee, heb je...
Ja, heb je last van stemmingswisselingen Vaagje?
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 11:25   #2136
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
't is weer van dat.

Ja, heb je last van stemmingswisselingen Vaagje?
Nou, nou, nou, wat zijn we weer grappig kabuutje, neuh, dacht het niet

Goed dit gehad hebbende: Na van de eerste schrik bekomen te zijn dat je werkelijk geen flauw idee hebt wie je met mij eigenlijk voor je hebt, iets dat al eerder was opgevallen, maar goed, het zij zo, heb ik die transcriptie toch maar eens even goed doorgelezen al is het alleen al omdat ik wilde weten wat Çois nu van die hele situatie te melden had, want dat leek mij meer van belang dan jou ideeën daar over, waar ik later in deze post nog op terug ga komen.

Punt 1. jou bewering dat Çois je niet kon volgen klopt van geen kant. Çois kon jou prima volgen maar zoals hij al eens eerder tegen je gezegd had kon hij zich niet verder met de situatie bemoeien dan hij gedaan heeft om je zo goed mogelijk voorbereid dat reisje in te laten gaan. Ik doel daarbij op het gegeven dat hij zag wat de bedoeling was en dat enige dat hij kon doen was je zo goed mogelijk voorbereiden op wat zou gaan komen en dat heeft hij gedaan.

Punt 2. Ik kan die nativiteit in de hele transcriptie niet terug vinden. Je was wanhopig en bang, ja dat wel.
Wat jij dan nu vervolgens aan het doen bent is terug kijken met de ogen van nu om vervolgens het plakkaat van naïef op de kabu van toen te plakken. Wat naïef is Kabu, niet echt naïef hoor, maar ik zeg dat gewoon voor de leut, wat echt naïef is kabu, dat je vooral de aandacht lijkt te leggen op het verhaaltje, iets dat je wel vaker doet, maar geen aandacht heb voor wat je werkelijk bewogen heeft, zoals gezegd had jou ego op dat moment de overhand en kon je ook niet zien wat je werkelijk bewoog, waar Çois dat wel zag, maar niks met zoveel woorden over kon of mocht zeggen.

punt 3. Nu je beter weet zou je in staat moeten worden geacht je aandacht naar daar te leggen waar dit hele drama uiteindelijk echt door werd bewogen, namelijk de bron, die jij bent. Wanneer je daar toe in staat bent komt er een schoonheid naar voren die zijn weerga niet kent en ik garandeer je dat je jezelf nooit en te nimmer nog naïef zult noemen want in mijn ogen doe jij jezelf daar enorm mee te kort, euh hoe zal ik je eens noemen, nee laat maar zitten..

Punt 3. Verklaard de transcriptie waarom je met mij omgaat zoals je met mij om gaat. Daar zal ik het voor nu even bij laten...

Groet V.
Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 15:45   #2137
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Grote moeite me je voor te stellen bij je DJ job, hoe dan Boni, hoe dan?
All-round DJ voor huwelijkfeesten etc op top-locaties als deze.
Wat ik daar zie maakt e.e.a. alleen nog maar onbegrijpelijker voor me. Hoe dan Boni, hoe heeft dat bij je gepast?
Misschien kan je sinds de opmerking van Nowee daarstraks om 14:50u in zijn topic 'Ik ben Nowee', zien hoe dat bij me gepast heeft. Zie los bericht van hem waaruit...
Citaat:
Eigenlijk moet ik kabu en Laurens op de eerste plaats bedanken. kabu omdat hij met een niet aflatende soeplesse uit de archieven van dit forum de actualiteit van waarover het gaat virtuoos weet te plaatsen...
Ik deed tot voor de Corona crisis hetzelfde met muziek & licht op top-locaties voor mensen met een groot budget.
Ik ben een creatief genie in sfeer creëren met muziek en licht.
Wat licht betreft was kennis van computers (Apple-Mac) en specifieke software een vaardigheid die ik mezelf heb geleerd wat heeft geleid tot mijn eigen discobar (zie foto) op een vaste top-locatie die er haast uitziet als een piloten-cockpit.
Virtuoos plaats ik de juiste muziek en het juiste lichteffect op het juiste moment.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 27 September 2020, 16:18   #2138
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Wil niet veel zeggen maar je lijkt verdomme wel zo'n puberjoch dat indruk probeert maken op een meisje dat ie wel ziet zitten...

Nu dit meisje is niet onder de indruk van al die prachtige apparatuur e.d..
Dit meisje raakt van heel andere zaken onder de indruk, zaken waarvan jij vooralsnog nog niet echt hebt laten zien dat je daar oog voor hebt...

Kan ook niet want je bent nog maar een blaag dat net de ogen open heeft en ik ben een blaag dat al wat langer de ogen open heeft en dus niet langer afhankelijk is van:" kijk mij eens, kijk mij eens, kijk zonder handen, goed hé?"

Ik weet nu waarom ik jou niet voor me kan zien als DJ kabu, later misschien wel, maar nu? Nee, nu niet...

Toedeloe
Vagebond is offline  
Oud 27 September 2020, 16:25   #2139
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Misschien kan je sinds de opmerking van Nowee daarstraks om 14:50u in zijn topic 'Ik ben Nowee', zien hoe dat bij me gepast heeft. Zie los bericht van hem waaruit...

Ik deed tot voor de Corona crisis hetzelfde met muziek & licht op top-locaties voor mensen met een groot budget.
Ik ben een creatief genie in sfeer creëren met muziek en licht.
Wat licht betreft was kennis van computers (Apple-Mac) en specifieke software een vaardigheid die ik mezelf heb geleerd wat heeft geleid tot mijn eigen discobar (zie foto) op een vaste top-locatie die er haast uitziet als een piloten-cockpit.
Virtuoos plaats ik de juiste muziek en het juiste lichteffect op het juiste moment.
Leuk dit inkijkje in jouw discobar!
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
Oud 27 September 2020, 16:46   #2140
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Leuk dit inkijkje in jouw discobar!
Bedieningspanelen als op Cape canaveral waar een tovenaar achterstaat zei François 20 jaar geleden is.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.