Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 September 2013, 12:05   #211
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Dit is echt zo mooi Hab! Als ik het lees, vooral het laatste stuk, komt er ontroering.

En de oefeningen bestaan dan lijkt me uit het aanwezig zijn in het horen waardoor het luisteren kan ontstaan. Is het "zien" van het horen het onderscheidingsvermogen? Is dat de weg?

Bedankt hiervoor!
Nee.
Het is veel eenvoudiger en concreter dan dat.

De aanwijzingen zijn echter persoonlijk en een openbare plek als dit forum is ongeschikt om dergelijke instructies over te dragen.
Daarnaast is het niet handig om dat schriftelijk te doen.
Het geschreven woord heeft zo z'n beperkingen.

MVG

Hab
habbuthabnot is offline  
Oud 22 September 2013, 12:38   #212
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Nog eenvoudiger?
Op dinsdagavond ga ik weer naar de satsang. Ik zal het daar vragen.
Mahziri is offline  
Oud 22 September 2013, 18:13   #213
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Het bijzondere is, dat ik altijd zo'n ware stem heb gehad, ik noemde het alleen niet zo. Nu ik aan het onderzoeken ben is ie wat minder hoorbaar omdat ik het idee heb wat meer met het kijken naar mijn denken bezig te zijn. Maar dit zelfonderzoek is de enige manier voor mij om te doorzien waar ik jaren tegen aan bleef lopen.
En toch, die stem is niet weg al hoor ik 'm niet altijd. Vaak realiseer ik me achteraf dat ik gehandeld heb naar een ingeving. Dus misschien is die stem wel aan het veranderen, aan het fine tunen.


Herken ik helemaal.


Ja, dat is nog even de vraag. Ik laat het allemaal steeds wat sudderen en dan komt het antwoord vanzelf.
Anthony is voor mij net zoveel ware stem als Jan, dus daar zie ik geen verschil. De manier waarop ze het tot uiting brengen is wel anders, op een andere manier.
En een schijterd ben ik op de wc , maar ja, wie niet, toch?



Ik weet het, ik weet het.....
Lekker op mijn eigen tempo allemaal.
Ach, wat is tijd? Ik zie (herken) inderdaad dat je focus ligt bij het denken. Is het je "ware" stem die je vertelt dat dit nu de "juiste" manier voor jou is? Dan is er geen man overboord. Lijkt me.

Tuurlijk is Anthony's stem net zo "waar" als die van Jan. Dat bedoelde ik dan ook niet ter discussie te stellen. Het ging mij juist om die verschillende manier van het tot uiting brengen. Iedereen werpt zo zijn eigen licht op een bepaalde situatie. En licht is licht en blijft licht, maar door iets vanuit een andere invalshoek te bekijken kan het zomaar ineens allemaal licht worden. Nah ja.....ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel(de). Words........

Mooi om je proces te lezen. Dank daarvoor.
Nadje is offline  
Oud 22 September 2013, 18:58   #214
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ach, wat is tijd? Ik zie (herken) inderdaad dat je focus ligt bij het denken. Is het je "ware" stem die je vertelt dat dit nu de "juiste" manier voor jou is? Dan is er geen man overboord. Lijkt me.

Tuurlijk is Anthony's stem net zo "waar" als die van Jan. Dat bedoelde ik dan ook niet ter discussie te stellen. Het ging mij juist om die verschillende manier van het tot uiting brengen. Iedereen werpt zo zijn eigen licht op een bepaalde situatie. En licht is licht en blijft licht, maar door iets vanuit een andere invalshoek te bekijken kan het zomaar ineens allemaal licht worden. Nah ja.....ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel(de). Words........

Mooi om je proces te lezen. Dank daarvoor.
Ja, er is een "ware" stem.
Ik ervaar deze stem als God, Liefde. Zo'n stem die een arm om mijn schouder legt en me leidt. Om het wat beeldend te maken.
Die stem "zegt" me dat het allemaal niet zo anders is dan dat het was. De perfectie die er al was, is en altijd zal zijn.
En als ik naar mijn leven kijk dan ben ik pas gaan twijfelen aan dat het "goed" was toen ik in 2000 met Reiki in aanraking kwam en de weg van spiritualiteit in de vorm van heling aanging. Het was geen verlengde uit hetgeen er was, maar het was een tool om "beter te worden". Te "helen". Toen is het anders geworden en stond mijn leven in het teken van "niet goed genoeg zijn". Toen kwamen kregen alle verhalen die ik in mijn leven tegen kwam pas een waarde, werden ze opnieuw en opnieuw opgerakeld en kregen ze emotie terwijl ze er tot die tijd alleen maar waren. En ja, er was zeker emotie, maar die was er toen ook maar gewoon.
Dat zegt die "ware" stem als ik stil ben. Als ik kijk naar de bomen die geel aan het kleuren zijn, de rijpe appels aan de boom bewonder. Dan is die stem er.

Ah, ja je hebt het nu meer helder gemaakt wat je bedoelde met Anthony en Jan. Dank je wel! En het is inderdaad zo dat, hoe een ander het aanreikt opeens veel meer helder kan maken. Ik ga het vast beleven want Jan heeft mijn aandacht en heeft trekkracht. Die Jan <3
Dank je Nadje, ik houd van jou
Mahziri is offline  
Oud 22 September 2013, 19:16   #215
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja, er is een "ware" stem.
Ik ervaar deze stem als God, Liefde. Zo'n stem die een arm om mijn schouder legt en me leidt. Om het wat beeldend te maken.
Die stem "zegt" me dat het allemaal niet zo anders is dan dat het was. De perfectie die er al was, is en altijd zal zijn.
En als ik naar mijn leven kijk dan ben ik pas gaan twijfelen aan dat het "goed" was toen ik in 2000 met Reiki in aanraking kwam en de weg van spiritualiteit in de vorm van heling aanging. Het was geen verlengde uit hetgeen er was, maar het was een tool om "beter te worden". Te "helen". Toen is het anders geworden en stond mijn leven in het teken van "niet goed genoeg zijn". Toen kwamen kregen alle verhalen die ik in mijn leven tegen kwam pas een waarde, werden ze opnieuw en opnieuw opgerakeld en kregen ze emotie terwijl ze er tot die tijd alleen maar waren. En ja, er was zeker emotie, maar die was er toen ook maar gewoon.
Dat zegt die "ware" stem als ik stil ben. Als ik kijk naar de bomen die geel aan het kleuren zijn, de rijpe appels aan de boom bewonder. Dan is die stem er.

Ah, ja je hebt het nu meer helder gemaakt wat je bedoelde met Anthony en Jan. Dank je wel! En het is inderdaad zo dat, hoe een ander het aanreikt opeens veel meer helder kan maken. Ik ga het vast beleven want Jan heeft mijn aandacht en heeft trekkracht. Die Jan <3
Dank je Nadje, ik houd van jou
Likewise. Dank je. Dat niet goed genoeg zijn, ik heb het nog maar even vet gedrukt, is toch zo'n godverdommese, conditionering. Weten dat je goed genoeg bent, helpt daar niet aan. Daarmee ben je nog niet gelijk van de conditionering bevrijd. Althans, ik niet. Het is een uitermate hardnekkige en overtuigende conditionering. Het is daarom (blijkbaar) nodig (althans zo werkt het hier) dat de enige die daarvan overtuigd moet worden, ik zelf ben. En dat is dus iets dat ik moet (laten/kunnen) zien bij mezelf. Dat goed genoeg zijn. Doen waar ik goed in ben en genoeg(en) in schep. Zoiets. Het moet zichtbaar zijn/worden in de wereld. Nah ja....ik hoop dat je er iets van snapt....en zo niet dan is dat ook helemaal prima.
Nadje is offline  
Oud 22 September 2013, 19:37   #216
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Likewise. Dank je. Dat niet goed genoeg zijn, ik heb het nog maar even vet gedrukt, is toch zo'n godverdommese, conditionering. Weten dat je goed genoeg bent, helpt daar niet aan. Daarmee ben je nog niet gelijk van de conditionering bevrijd. Althans, ik niet. Het is een uitermate hardnekkige en overtuigende conditionering. Het is daarom (blijkbaar) nodig (althans zo werkt het hier) dat de enige die daarvan overtuigd moet worden, ik zelf ben. En dat is dus iets dat ik moet (laten/kunnen) zien bij mezelf. Dat goed genoeg zijn. Doen waar ik goed in ben en genoeg(en) in schep. Zoiets. Het moet zichtbaar zijn/worden in de wereld. Nah ja....ik hoop dat je er iets van snapt....en zo niet dan is dat ook helemaal prima.
Ja ik snap je helemaal!
Het is ook hetgeen nu zo groot is, dat niet goed genoeg zijn. Het wil helemaal geroerd en doorzien worden die conditionering.
Die is nog vrolijk aan het dansen, elke keer wordt ie aangeraakt.
Mijn hele lijf is een uitdrukking van de gedachte niet goed genoeg zijn. Ingebed in mijn cellen. Maar het wordt gezien, en dat is stap 1 of 2, maakt niet uit.
Maar zelfs dat, is helemaal prima.
Het is van pijn, willen helen op weg naar iets anders.... dat weet ik nog niet. Maar het is boeiend, dat wel.
Mahziri is offline  
Oud 22 September 2013, 19:52   #217
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Mijn hele lijf is een uitdrukking van de gedachte niet goed genoeg zijn. Ingebed in mijn cellen.
Ik las je worden, en ik hoorde mezelf zeggen: Ik houd van je
Mihaela is offline  
Oud 22 September 2013, 19:55   #218
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik las je worden, en ik hoorde mezelf zeggen: Ik houd van je
Wat mooi om dat te horen!
Dank je wel
Mahziri is offline  
Oud 22 September 2013, 21:19   #219
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja ik snap je helemaal!
Het is ook hetgeen nu zo groot is, dat niet goed genoeg zijn. Het wil helemaal geroerd en doorzien worden die conditionering.
Die is nog vrolijk aan het dansen, elke keer wordt ie aangeraakt.
Mijn hele lijf is een uitdrukking van de gedachte niet goed genoeg zijn. Ingebed in mijn cellen. Maar het wordt gezien, en dat is stap 1 of 2, maakt niet uit.
Maar zelfs dat, is helemaal prima.
Het is van pijn, willen helen op weg naar iets anders.... dat weet ik nog niet. Maar het is boeiend, dat wel.
Dat is het zeker. Ik geniet er ook vooral van. Stap 1 of 2, wat maakt het uit? Zolang je maar een stap zet. En dan bij voorkeur in de goede richting. Dat van dat willen helen, goed voor jezelf willen zijn, dat is ook heel herkenbaar, alleen dat op weg zijn naar iets anders, dat ervaar ik anders. Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, weg van de pijn, op weg naar het licht, zoiets? Ik ervaar/besef juist heel sterk dat ik nergens (meer) naar toe moet. Dit is het. Er is niks anders. Behalve als gedachte in mijn hoofd. En die gedachte zegt me dat het beter is, als het anders zou zijn. Als ik anders zou zijn. Dat het beter kan. Maar we weten dat dat nu juist de illusie is.
Nadje is offline  
Oud 23 September 2013, 16:53   #220
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
alleen dat op weg zijn naar iets anders, dat ervaar ik anders. Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, weg van de pijn, op weg naar het licht, zoiets? Ik ervaar/besef juist heel sterk dat ik nergens (meer) naar toe moet. Dit is het. Er is niks anders. Behalve als gedachte in mijn hoofd. En die gedachte zegt me dat het beter is, als het anders zou zijn. Als ik anders zou zijn. Dat het beter kan. Maar we weten dat dat nu juist de illusie is.
Exact, op weg naar het licht. En dat licht is er al.
De afgelopen jaren was ik op weg naar het licht en nooit gevonden.
En dan ben ik niet meer op weg.... en dan is het er.
Mahziri is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.