Waarheidvinding  
Oud 11 December 2020, 20:21   #2981
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat zeggen ze idd. Geen idee of dat nu ook het geval is. Maar dan ik Sam ik ben bang want ik praat wel met Rennie en/of in het algemeen over dit wat gaande is maar ik weet niet wat mij is toegestaan in gesprek met anderen. Dus ik laat het hier bij, thanks
😘💕
Sam is offline  
Oud 11 December 2020, 20:24   #2982
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dat zeggen ze idd. Geen idee of dat nu ook het geval is. Maar dan ik Sam ik ben bang want ik praat wel met Rennie en/of in het algemeen over dit wat gaande is maar ik weet niet wat mij is toegestaan in gesprek met anderen. Dus ik laat het hier bij, thanks
Meisje toch, ik hoef je toch niet te onderwijzen hoe je met anderen omgaat? Je herkent verder toch wel hoe de elementen van uitdagen er uit zien en anders zou je na een jaar daarmee gesoebat te hebben zo onderhand toch wel weten waarmee je anderen het bloed onder de nagels vandaan kunt halen. Ga met elkaar in een vriendelijke dialoog, spreek elkaar netjes bij de voornaam aan en blijf bij je zelf, zeg wat het met je doet als iemand je belaagt of pijn doet en hou je niet groot. Hou op om voorvallen uit het verleden erbij te halen en vergeet het om je gelijk te zullen krijgen. Probeer het voorzichtig en hou het in het heden en betrek er niemand anders in of bij. Dat zou mijn advies zijn.
 
Oud 11 December 2020, 20:52   #2983
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Meisje toch, ik hoef je toch niet te onderwijzen hoe je met anderen omgaat? Je herkent verder toch wel hoe de elementen van uitdagen er uit zien en anders zou je na een jaar daarmee gesoebat te hebben zo onderhand toch wel weten waarmee je anderen het bloed onder de nagels vandaan kunt halen. Ga met elkaar in een vriendelijke dialoog, spreek elkaar netjes bij de voornaam aan en blijf bij je zelf, zeg wat het met je doet als iemand je belaagt of pijn doet en hou je niet groot. Hou op om voorvallen uit het verleden erbij te halen en vergeet het om je gelijk te zullen krijgen. Probeer het voorzichtig en hou het in het heden en betrek er niemand anders in of bij. Dat zou mijn advies zijn.
Waarom zou ik willen weten hoe je anderen het bloed onder de nagels vandaan moet halen, wat is het nut om dat te weten Mijn ervaring er mee is dat je daar dus verre van moet blijven gezien wat ik zelf heb mogen ervaren hierin en wat dat doet met een mens. Een vriendelijke dialoog? Hoe dan? Want ik kan wel van alles zeggen maar het komt niet binnen bij mw. echt Renoir ik zie de trein alweer ontsporen voor ik vriendelijk hallo heb kunnen zeggen en dan zit ik vervolgens weer met de gebakken peren. Ik heb echt geen enkel vertrouwen in dat zekere forumlid dat die hoe dan ook haar leven zal beteren Renoir, het lijkt nu heel wat, maar ik geloof geen snars van wat er gezegd wordt behalve dan dat het volgende week wel weer anders kan zijn, dat geloof ik dan weer wel. Kijk want weet je wat het is Renoir mezelf zijn is zo gemakkelijk gezegd, maar wanneer je bepaalde zaken niet meer durf te schrijven danwel te zeggen omdat je weet dat een ander daar via bv een sneaky achterweggetje misbruik van gaat maken om je een hak te zetten onder mom van waarheidsvinding en zelf niks prijs geven van zichzelf, en er zijn een aantal mensen op dit forum die daar ervaring mee hebben, dan wordt dat jezelf zijn toch een heel ander verhaal.
Normaal heb ik geen probleem met me kwetsbaar op te stellen maar dat is wel een probleem geworden en aan het worden. Dus hoe dan Renoir want hoe goed ik ook mijn best heb gedaan deze ervaring heeft wel zijn sporen achtergelaten en daar heb ik het moeilijk mee want ik durf niet meer mezelf te zijn ik durf niet meer vrij en blij te schrijven omdat wat ik schrijf meerdermalen volstrekt belachelijk is gemaakt en ik bang ben dat dat niet de laatste keer zal zijn geweest? Tuurlijk het is mijn angst mijn verantwoordelijkheid maar toch hoe zit het met de andere kant van het verhaal?

Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 December 2020 om 21:14.
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 21:00   #2984
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Meisje toch, ik hoef je toch niet te onderwijzen hoe je met anderen omgaat? Je herkent verder toch wel de hoe de elementen van uitdagen er uit zien en anders zou je na een jaar daarmee gesoebat te hebben zo onderhand toch wel weten waarmee je anderen het bloed onder de nagels vandaan kunt halen. Ga met elkaar in een vriendelijke dialoog, spreek elkaar netjes bij de voornaam aan en blijf bij je zelf, zeg wat het met je doet als iemand je belaagt of pijn doet en hou je niet groot. Hou op om voorvallen uit het verleden erbij te halen en vergeet het om je gelijk te zullen krijgen. Probeer het voorzichtig en hou het in het heden en betrek er niemand anders in of bij. Dat zou mijn advies zijn.
https://waarheidvinding.nl/showpost....&postcount=400
Wat nu?
Sam is offline  
Oud 11 December 2020, 21:13   #2985
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarom zou ik willen weten hoe je anderen het bloed onder de nagels vandaan moet halen, wat is het nut om dat te weten Mijn ervaring er mee is dat je daar dus verre van moet blijven gezien wat ik zelf heb mogen ervaren hierin en wat dat doet met een mens. Een vriendelijke dialoog? Hoe dan? Want ik kan wel van alles zeggen maar het komt niet binnen bij mw. echt Renoir ik zie de trein alweer ontsporen voor ik vriendelijk hallo heb kunnen zeggen en dan zit ik vervolgens weer met de gebakken peren. Ik heb echt geen enkel vertrouwen in dat zekere forumlid dat die hoe dan ook haar leven zal beteren Renoir, het lijkt nu heel wat, maar ik geloof geen snars van wat er gezegd wordt behalve dan dat het volgende week wel weer anders kan zijn, dat geloof ik dan weer wel. Kijk want weet je wat het is Renoir mezelf zijn is zo gemakkelijk gezegd, maar wanneer je bepaalde zaken niet meer durf te schrijven danwel te zeggen omdat je weet dat een ander daar misbruik van gaat maken, dan wordt dat jezelf zijn toch een heel ander verhaal.
Normaal heb ik geen probleem met me kwetsbaar op te stellen maar dat is wel een probleem geworden en aan het worden. Dus hoe dan Renoir wanneer er geen enkele bescherming is waarin ik dat terug zou kunnen oefenen, wanneer je het gevoel hebt volkomen vogelvrij te zijn aan de willekeur van anderen die niet het beste met je voor hebben?
Oké geen bloed voor jou dus, en je herkent ook het patroon niet bij jezelf waardoor je je getriggerd voelt? Als je wacht tot een ander forumlid zijn leven zal beteren kun je lang in blijde verwachting blijven. Daar gaat het dus niet langs, verbeter de wereld begin bij jezelf.

Ik begrijp dat je niet alle voorstellen ter harte kunt nemen, begin dan maar bij die je wel kunt hanteren. In ieder geval resoluut stoppen met verwachtingen koesteren omtrent hoe anderen hun leven zullen gaan beteren. Kwetsbaar in die zin dat je simpelweg laat weten wanneer je geraakt bent en niet uitvoering ingaan op waar jij denkt dat de schuldvraag ligt.

Of anders laat je je simpelweg gewoon niet verleiden tot het aangaan van welke dialoog dan ook tot je jezelf volledig in de hand hebt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
 
Oud 11 December 2020, 21:18   #2986
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Renoir ik moet nu weg mijn vijfdaagse werkweek begint en ik zit hier dus angstig te zijn over wat komen gaat, dat is het gevolg van een jaar lang gepest. Niet durven gaan slapen uit angst voor treiterij. Ik moet nu echt weg zal later kijken of we hier dieper op in kunnen gaan of niet, geen idee.

Tot later...
Vagebond is offline  
Oud 11 December 2020, 21:35   #2987
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard gepest worden op forum versus werk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...meer dan een jaar lang en ik heb er ook mee moeten leren omgaan. En nee, dat was niet gemakkelijk, meer dan eens heb ik het willen opgeven, en meer dan eens heb ik mijn frustratie met de hele toestand laten zien, maar ik ben wel doorgegaan ik heb het niet opgegeven en ik geef het nog niet op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
....de angst zegenviert bij mij momenteel en ik durf verder niet het forum op te gaan, en zal sowieso nog wel wat duren voor ik dat weer durf, en te reageren ergens op bang op evt. lange tenen te gaan staan door ergens op te reageren wat mw. niet zint....en om de lieve vrede te bewaren o.g. dan maar weer het gezeik over zich heen mag laten gaan, ik zie het al weer gebeuren namelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...ik durf niet meer mezelf te zijn ik durf niet meer vrij en blij te schrijven omdat wat ik schrijf meerdermalen volstrekt belachelijk is gemaakt en ik bang ben dat dat niet de laatste keer zal zijn geweest? Tuurlijk het is mijn angst mijn verantwoordelijkheid maar toch hoe zit het met de andere kant van het verhaal?
Bovenstaande drie quotes betreffen een forum waar je vrijwillig aan deel neemt.
Vraag aan Laurens je uit te schrijven op dit forum en je probleem is hier opgelost.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Renoir ik moet nu weg mijn vijfdaagse werkweek begint en ik zit hier dus angstig te zijn over wat komen gaat, dat is het gevolg van een jaar lang gepest. Niet durven gaan slapen uit angst voor treiterij. Ik moet nu echt weg zal later kijken of we hier dieper op in kunnen gaan of niet, geen idee.

Tot later...
Als je vindt op je werk ook gepest te worden raadpleeg je deze > Wet- en regelgeving pesten op het werk / ACLVB en specifiek het preventie gedeelte beginnende met dit...
Citaat:
De werkgever moet in zijn algemeen preventiebeleid inzake psychosociale belasting veroorzaakt door het werk maatregelen opnemen die gericht zijn op het bestrijden van geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk. De nadruk wordt gelegd op de risico-analyse van de psychosociale aspecten van de arbeid. Hierop wordt het preventiebeleid gebaseerd. Binnen dit kader dient er dan ook aandacht besteed te worden aan de andere elementen van de arbeidsorganisatie, de arbeidsinhoud, de arbeidsvoorwaarden, de arbeidsomstandigheden en de interpersoonlijke relaties op het werk die aanleiding kunnen geven tot psychosociale risico's op het werk.

De werkgever bepaalt aldus in het kader van de primaire preventie welke materiële en organisatorische maatregelen getroffen moeten worden om situaties weg te werken die geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk kunnen veroorzaken. Indien dergelijke situaties niet te vermijden zijn, worden er secundaire en tertiaire preventiemaatregelen getroffen om te voorkomen dat grensoverschrijdend gedrag zich voordoet of dat de schade ten gevolge van dergelijk gedrag wordt beperkt. De te nemen materiële en organisatorische maatregelen zijn onder meer:

- de aanwijzing van de preventieadviseur en de eventuele vertrouwenspersonen;
- het opstellen van een procedure intern aan de onderneming die toelaat dat een persoon die meent het voorwerp te zijn van onrechtmatig gedrag onthaald wordt en de nodige adviezen ontvangt;
- een snelle en onpartijdige interventie bekomt van de vertrouwenspersoon en de preventieadviseur;
- alle werknemers informeren over de modaliteiten volgens welke de werknemer een beroep kan doen op de bevoegde preventieadviseur of de vertrouwenspersoon;
- de vaststelling van de verplichtingen van de leden van de hiërarchische lijn betreffende de preventie;
- de informatie en de vorming van de werknemers;
- de begeleiding van slachtoffers, bijvoorbeeld in het kader van de wedertewerkstelling van werknemers die slachtoffer zijn geworden van onrechtmatige gedragingen.
.....
kabu is offline  
Oud 11 December 2020, 22:05   #2988
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Bovenstaande drie quotes betreffen een forum waar je vrijwillig aan deel neemt.
Vraag aan Laurens je uit te schrijven op dit forum en je probleem is hier opgelost.


Als je vindt op je werk ook gepest te worden raadpleeg je deze > Wet- en regelgeving pesten op het werk / ACLVB en specifiek het preventie gedeelte beginnende met dit...
Kabu, ooit hand in eigen boezem gestoken qua treiteren? Ipv het bij anderen leggen? In dynamiek met anderen heb ik waargenomen op dit forum, dat het 'over de afgrond' duwen nogal wat 'lol' oplevert....

Het raakt mij, dat het 'gebroederlijk samenspannen' tegen een enkeling of enkelingen nogal op grove wijze kan gebeuren.. Als mensen labiel zijn, kan het betekenen, dat dit leidt tot een suïcide-daad. En natuurlijk zijn ze zelf de dader op dát moment, maar vlak het effect van treiteren niet uit. En daar zijn treiteraars dan gewoon ook weer verantwoordelijk voor.

Byron Katie b.v. heeft een zeer liefdevolle benadering bij waarheidsvinding en opereert zelfstandig en autonoom...

*zomaar iets wat opkomt én raakt*
Sam is offline  
Oud 11 December 2020, 23:18   #2989
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dank je voor wat je probeert te doen Boni.
Graag gedaan.
En zeg, die negeerlijst werkt goed!
Zie mijn post hier in discussie 'blokkeren'. Ik krijg posten van forumlid Sam nu niet meer te zien. Zijn / haar post stellen niets voor en dus niets aan gemist.

Daar je Miha en mij aan je negeerlijst hebt toegevoegd is je probleem toch opgelost. Je kan hier zoveel schrijven dan zonder angst zonder gepest te worden.
Oplossingen voor een probleem kunnen simpel zijn.
kabu is offline  
Oud 11 December 2020, 23:24   #2990
Anna
Vicaris
 
Geregistreerd: 3 November 2020
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Kabu, ooit hand in eigen boezem gestoken qua treiteren? Ipv het bij anderen leggen? In dynamiek met anderen heb ik waargenomen op dit forum, dat het 'over de afgrond' duwen nogal wat 'lol' oplevert....

Het raakt mij, dat het 'gebroederlijk samenspannen' tegen een enkeling of enkelingen nogal op grove wijze kan gebeuren.. Als mensen labiel zijn, kan het betekenen, dat dit leidt tot een suïcide-daad. En natuurlijk zijn ze zelf de dader op dát moment, maar vlak het effect van treiteren niet uit. En daar zijn treiteraars dan gewoon ook weer verantwoordelijk voor.

Byron Katie b.v. heeft een zeer liefdevolle benadering bij waarheidsvinding en opereert zelfstandig en autonoom...

*zomaar iets wat opkomt én raakt*
Een tegenwicht zeer op zijn plaats.
Anna is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.