Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 April 2015, 20:25   #21
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ze heeft haar propagandamateriaal niet mee. Dik geld vragen en een 'gemakkelijke realisatie' beloven klinkt als boerenbedrog.

Maar ik laat me graag om praten.

Ook dat 'spontaan realiseren' zonder zoeken vind ik merkwaardig.
Waarvoor heb ik Nicky Verbeek dan nog nodig?
Gewoon wachten totdat 'het' komt.
Ja dat is onder de forumbezoekers hier het 'leitmotief' ze zitten hier hun tijd uit.
  Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:26   #22
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou dat lijkt me een koopje. Een gesprek van 1 uur kost bij een coach, counselor, therapeut toch al gauw 60, - euro, en dan hou ik het nog laag aan. En dan ben je doorgaans met 1 gesprek niet klaar. Te mooi om waar te zijn, wat je zegt. Dus zal het wel niet waar zijn en hoef je niet verder te kijken dan het neusje lang is. Kun je je weer terugtrekken in je luie stoel, achter de geraniums.
Ik heb nog nooit een rooie euro uitgegeven voor therapie.
(Meestal zijn therapeuten ook geen rooie euro waard)
Degene die mij ooit echt heeft geholpen deed het uit liefde.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:29   #23
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja dat is onder de forumbezoekers hier het 'leitmotief' ze zitten hier hun tijd uit.
Onder de forumbezoekers ben je al heel wat als je een goeroe kan quoten.
Of men heeft weer een nieuw boek gevonden om 2e hands waarheid uit te verkondigen. Als je dat ook maar lang genoeg doet gaat men misschien zelf wel geloven alles te weten.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:36   #24
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Een ander verschil tussen Nicky Verbeek en andere leraren is haar rotsvaste vertrouwen in een methode die de zoeker in het hier en nu verankerd houdt en hem op elk willekeurig moment Waarheid kan laten ervaren. Het is een methode met nadruk op overgave en het juist omarmen van de rol van het ego, in plaats van daarbij weg te willen. Doordat strijd uitblijft, is het mogelijk pijn en angst onder ogen te zien, zodat die eindelijk op kunnen lossen.
Als hulpmiddel bij dit oplossen brengt Nicky Verbeek zeven karakterschetsen in kaart, elk met hun eigen overtuigingen en zelfbeeld. Deze zeven verschijningsvormen van het ego, gekoppeld aan een specifiek chakra, geeft ze hun eigen overpeinzingen en vragen mee. Door hierop te mediteren kan de eigen rol uiteindelijk worden doorzien. Het boek leest vlot en geeft ons een kijk op het Eeuwige vanuit een net iets ander gezichtspunt.
.. ?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:42   #25
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetji Heb je ook nog inhoudelijke c.q. steekhoudend argumenten die het tegendeel kunnen aantonen of blijf je zoals ego's dat normaliter doen op de man spelen om je zelf superieur te kunnen blijven voelen?
Laurens, ik blijf met jou geen rondjes draaien over Ramesh. We hebben dat al genoeg gedaan.

Als jij zoals alle ego's dat normaliter doen de advaita-betweter blijft uithangen die bv. neerkijkt op iemand als Ramesh omdat dat waardeloze neo-advaita zou zijn, je doet maar.
Als jij de idioot wil blijven uithangen en maar afgeven op Ramesh Balsekar wat ik je al zag doen vanaf de eerste dag dat ik hier iets postte, doe wat je niet laten kunt. Voor mij maak je je alleen maar belachelijk daarmee.

Ik dans graag, kan goed dansen, en zelfs met mannen, maar dans niet meer met iemand als jij die geen gevoel heeft voor ritme.

Er zijn hier twee dames waar ik heel goed kan mee opschieten, Maria en Nadje, ik houdt er er dan maar bij dat zij over 'spirituele intuïtie' beschikken, allebei Jedd McKenna gelezen hebben en die schitterend vinden (ik heb nog nooit iets gelezen van hem) en Nadje schreef hier nu van de week dat zij Ultieme waarheid aan't lezen is van Ramesh en ze het ijzersterk vind en het haar onmiddellijk aan Jedd deed denken.

Jij blijft halstarrig afgeven op Ramesh. Vooringenomen al zelfs meer dan een jaar je vastklampen aan je aannames over hem als klungelaartje dat dacht ook iets te zeggen heeft omdat hij nu toevallig vertaler van nisargadatta was.

Zoals jij je zo als een vooringenomen bekrompen geest blijft opstellen heb ik verder niets meer te zeggen tegen jou.
Blijf maar doorleuteren en mekkeren over je forumleden die jouw onvolprezen gedegen zelfonderzoek niet doen.
En ga er nu geen flauwekul uitslaan dat ik Ramesh of zijn gedachtengoed verdedig. Er valt niets te verdedigen en er valt jou ook niet aan je verstand te brengen dat je je opstelt als een betweter.
Weet het dan maar beter. Jij weet alles over Ramesh. Prima daar houden we het dan maar bij.
Zal mij worst wezen.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:51   #26
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja dat is onder de forumbezoekers hier het 'leitmotief' ze zitten hier hun tijd uit.
Onder de forumbezoekers ben je al heel wat als je een goeroe kan quoten.
Of men heeft weer een nieuw boek gevonden om 2e hands waarheid uit te verkondigen. Als je dat ook maar lang genoeg doet gaat men misschien zelf wel geloven alles te weten.
Waldorf en Statler, de twee balkon-wijzen, begrijpen elkaar en vallen weer als halfbroers in elkaars armen.
Proost!
Daar drinken we op!
__________________
Words of Wizdumb

Wijziging aangebracht door Puppetji op 25 April 2015 om 21:26.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 20:56   #27
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja dat is onder de forumbezoekers hier het 'leitmotief' ze zitten hier hun tijd uit.
Als er één persoon is die mijn aandacht hier 'gevangen' houdt dan ben jij het niet hoor en ook niet je halfbroer Theo.
heb nog maar weinig zinnigs uit jullie beiden zien uitkomen.
Ware het niet dat jullie hier de onontbeerlijke rol van Waldorf en Statler spelen had ik jullie al lang onzichtbaar gemaakt om lezen voor mij moest die optie op dit forum beschikbaar zijn.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 21:20   #28
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Kritisch zijn is prima, maar dat is totaal iets anders dan vooringenomenheid.
Het zal je ontgaan zijn maar ik had het over er van alles bijhalen, een vorm van spiritueel shoppen om het eigenlijke werk 'zelfonderzoek' te kunnen laten liggen. Maar voordat je opnieuw denkt dat ik ten opzichte van deze dame vooringenomen zou zijn heb ik eens wat gelezen en geluisterd.

Zo heb ik even geprobeerd naar de video te kijken op de pagina persoonlijk gesprek zonder in lachen uit te barsten maar er was geen houden aan. Als er mensen zijn die op deze dame hun positieve commentaar zouden willen geven dan krijg ik wat zicht op het niveau waarop realisatie zich hier kennelijk afspeelt.
  Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 21:25   #29
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
ik houdt er er dan maar bij dat zij over 'spirituele intuïtie' beschikken...
Bij het aanprijzen van deze dame heb ik daarover ernstige bedenkingen. Gelijktijdig stemt mij de simpliciteit die met dit mooie gedegen zelfonderzoek aan de haal dreigt te gaan tot grote droefenis.
  Met citaat reageren
Oud 25 April 2015, 22:39   #30
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetji:...Gelijktijdig stemt mij de simpliciteit die met dit mooie gedegen zelfonderzoek aan de haal dreigt te gaan tot grote droefenis.
Ik hoop dat je sterft van verdriet.
Dat is er nog een kans dat we ooit een herboren Laurens zonder hardnekkige vooringenomenheid mogen begroeten.
Ik zal aan de grafdelver dan alvast vragen de put diep en groot genoeg te maken, dan kunnen we Theo er meteen bij in gooien.
Theo begraven we levend.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Noodzaak van het zelf Bassie Beginnend zelfonderzoek 258 24 August 2021 09:59
Doe je het allemaal voor jezelf ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 2 10 August 2011 12:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.