Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 September 2022, 10:10   #301
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb dat niet onderzocht nee. Ik heb gedachten onderzocht op waarheid en gevonden dat ik niet ben wat ik dacht te zijn, dat wat overblijft is Waarheid en een synoniem daarvan is Zijn of God.
Mooi, je geeft hier perfect weer waar je zelf in dwaling gaat...:

Jij hebt gedachten onderzocht op waarheid en gevonden dat jij niet bent wat je dacht te zijn... en vanuit dat inzicht kakelt jij hier de hele tijd dat gedachten niet waar zijn...
Oké jouw gedachten gaven jou een verkeerde indruk van jezelf; maar dat heeft niets en dan ook totaal niets vandoen met het oreren dat gedachten niets bijbrengen, want het heeft je al bijgebracht dat je niet waart wat je dacht te zijn... (Byron katie) en dat kan al een enorme les geweest zijn...

Ten tweede, zelfs al zouden 99% van gedachten als het ware niet juist zijn dan nog heb jij geen enkele maar dan ook geen enkele poot om op te staan om te stellen dat gedachten per definitie onwaar zijn...
Het is niet omdat de persoon, die denkt, niet in staat is om zijn ego opzij te zetten dat gedachten onjuist zouden zijn... en dat je iedere persoon die gedachten spuit houdt voor een dwaze domme gans die zijn ego niet opzij zou kunnen zetten en die zijn eigen gedachten niet op waarheid zou kunnen onderzoeken. Vooral als je er dan nog bovenop bij haalt dat gedachten per definitie onjuist zijn...

Over bewustzijn gesproken...

En dan ten derde maar besluiten dat alles wat overblijft Waarheid zou zijn en zelfs synoniem van het ZIJN en/of God...

Hoe dwaasheden, als evangelie de wereld in komen...
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 10:27   #302
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dat jij een 'concurrent' van me bent, die gedachte zou ik maar eens op waarheid onderzoeken......
Jou als concurrent beschouwen zou te veel eer zijn, maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat er over dat ego inventief is in het wegzetten van concurrenten, ze onschadelijk weet te maken door ze iets toe te dichten. Als zou ik Marie iets opdringen bijvoorbeeld.
 
Oud 9 September 2022, 10:45   #303
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ja, hoe je aan je dwaling bent gekomen, dat weet ik na 10 jaar wel.
Oh als de rest je niet interesseert, ik heb dat niet onderzocht nee.

Citaat:
Allereerst ben je met 'zijn'. (de kennende leegte) niet bekend.
En ten tweede is 'zijn' niet synoniem met Waarheid of God.
Je zit daar in (dat zijn) dus hoe kan het dan bestaan dat je daarmee niet bekend bent?

Citaat:
Dus je 'gedegen' onderzoek heeft slechts een overtuiging opgeleverd oftewel: een gedachte!
Nogmaals gedachten worden onderzocht, waar ook overtuigingen gedachten zijn zijn deze in dat onderzoek mee genomen. Het kan dus niet bestaan dat er een overtuiging overeind blijft.
 
Oud 9 September 2022, 10:49   #304
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ja, dat weet ik. Gelovigen hebben een ik-gij relatie met God. Dan is God 'de ander'. Laurens is dan weer zelf God, dat is ook een soort van geloof. En met gelovigen is het altijd kwaad kersen eten.
Het grappige is dat uiteindelijk blijkt dat het 'ik', dus de 'je' niet bestaat. Dat het dus juist omgekeerd is namelijk er is een geloof dat je bestaat. Maar het is dus nog wel steeds correct dat het met gelovigen (jou in dit geval) kwaad kersen eten is. Zoals hier ook te constateren.
 
Oud 9 September 2022, 10:53   #305
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wat zeker geen oproep is om hier anderen, gedwongen of niet, proberen te bekeren...
Hardnekkig toch die misverstanden. Er wordt aanbevolen gedegen zelfonderzoek te doen en er wordt, op basis van gedaan (afgerond) onderzoek, gewezen dat de bevindingen die hier worden gedaan (of liever uit de duim worden gezogen) niet waar zijn. Van bekeringsdwang is geen enkele sprake.
 
Oud 9 September 2022, 10:57   #306
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wanneer ga je dat bij jezelf herkennen???
Geef liever aan waar je ziet 'waar' ik anderen 'wegzet'.
En daarbij jou als achterlijke muts zien is geen wegzetten. Je hele oeuvre ademt misplaatste en ongefundeerde aannames ongeacht welke tegenspraak je voor de kiezen krijgt. Daar is maar een enkel woord voor om de weigerachtigheid om iets te onderzoeken kernachtig weer te geven zonder daaraan verder nog een woord vuil te hoeven maken. Het maakt meteen duidelijk hoe je wordt gezien. Ik was daar geen voorstander van toen Boni daarmee begon maar als niks tot je doordringt zijn er kennelijk toch rigoureuzere maatregelen wenselijk. Hopelijk kom je daarmee tot inzicht.
 
Oud 9 September 2022, 11:05   #307
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geef liever aan waar je ziet 'waar' ik anderen 'wegzet'.
En daarbij jou als achterlijke muts zien is geen wegzetten. Je hele oeuvre ademt misplaatste en ongefundeerde aannames ongeacht welke tegenspraak je voor de kiezen krijgt. Daar is maar een enkel woord voor om de weigerachtigheid om iets te onderzoeken kernachtig weer te geven zonder daaraan verder nog een woord vuil te hoeven maken. Het maakt meteen duidelijk hoe je wordt gezien. Ik was daar geen voorstander van toen Boni daarmee begon maar als niks tot je doordringt zijn er kennelijk toch rigoureuzere maatregelen wenselijk. Hopelijk kom je daarmee tot inzicht.
En weeral die kringredenering... de bevindingen die hier worden gedaan (of liever uit de duim gezogen) zijn niet waar want ik (Laurens) heb het gedegen zelfonderzoek afgerond en dus ik weet...
Het enige dat hier al herhaaldelijk bewezen is, is dat dat zogezegde gedegen onderzoek niet zo gedegen onderzoek is en, indien er halstarrig aan wordt vastgehouden eerder het etiket nep verdiend...
Maar op die vaststelling wordt niet ingegaan want de andere heeft geen gedegen onderzoek gedaan en zit er dus per definitie naast...
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 11:08   #308
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
de andere heeft geen gedegen onderzoek gedaan en zit er dus per definitie naast...
Een achterlijke muts ziet niet dat je geen gefundeerde uitspraken over iets kunt doen zonder gedegen achtergrond. Als je gedegen zelfonderzoek zou doen, zou je zelf ontdekken dat het klopt wat ik zeg. Al je weerstand komt voort uit weigerachtigheid dat te doen omdat je bang bent aan je 'ik' te verliezen. Daar gaat het hier al weer zo'n tien jaar over, angst het kind met het badwater weg te gooien.
 
Oud 9 September 2022, 11:13   #309
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Geef liever aan waar je ziet 'waar' ik anderen 'wegzet'.
En daarbij jou als achterlijke muts zien is geen wegzetten. Je hele oeuvre ademt misplaatste en ongefundeerde aannames ongeacht welke tegenspraak je voor de kiezen krijgt. Daar is maar een enkel woord voor om de weigerachtigheid om iets te onderzoeken kernachtig weer te geven zonder daaraan verder nog een woord vuil te hoeven maken. Het maakt meteen duidelijk hoe je wordt gezien. Ik was daar geen voorstander van toen Boni daarmee begon maar als niks tot je doordringt zijn er kennelijk toch rigoureuzere methoden gewenst. Hopelijk kom je zo tot dat inzicht.
Sinds wanneer is Boni ineens een kenner met wiens inzichten rekening moet worden gehouden???
Waarom zit hij hier niet meer op het forum; is dat niet omdat hij verbannen is???

Wat de tegenspraak betreft die ik voor de kiezen krijg...
Ik zie enkel dat mij de hele tijd verweten wordt dat ik geen gedegen onderzoek heb gedaan en dat ik dus beter mijn mond hou...

Ingaan tegen wat ik hier vertel... het kan op één hand geschreven worden...
Erger nog, ik vraag niet liever dan dat ik tegengesproken wordt, maar dan wel met argumenten en niet met drogredenen; want enkel zo kan ik verder doorgroeien... Ik heb hier wel veel geleerd maar mijn grootste tegenstander hier was ik zelf... Ik zou het bijna monologen kunnen noemen en daarvoor dank ik dit forum want ik ken geen andere plaats waar ik mijzelf zo ongezouten de waarheid kan zeggen...
marie is offline  
Oud 9 September 2022, 11:22   #310
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een achterlijke muts ziet niet dat je geen gefundeerde uitspraken over iets kunt doen zonder gedegen achtergrond. Als je gedegen zelfonderzoek zou doen, zou je zelf ontdekken dat het klopt wat ik zeg. Al je weerstand komt voort uit weigerachtigheid dat te doen omdat je bang bent aan je 'ik' te verliezen. Daar gaat het hier al weer zo'n tien jaar over, angst het kind met het badwater weg te gooien.
Laurens, ik geef toe dat ik verkeerd zit met de uitspraak "het kind met het badwater weg te gooien", het is veel erger, het zou moeten zijn "ze gooien het kind weg en ze blijven met het badwater zitten"...

Al je weerstand komt voort uit weigerachtigheid dat te doen omdat je bang bent aan je 'ik' te verliezen

En weeral datzelfde riedeltje dat ik al tot in het oneindige heb tegengesproken... Maar ja, per definitie heeft Laurens gelijk en weet ik niets...
Hoe kan ik gedegen onderzoek doen als ik, na gedegen onderzoek, heb ingezien dat het alles behalve gedegen is; in tegendeel...

Je hebt hierzelf als bewijs van jouw zogezegde gedegenheid van je onderzoek Byron Kate aangehaald en je hebt verdomme zelf niet door dat zij je totaal tegenspreek wat jouw eindresultaat van jouw gedegen onderzoek betreft... en dat zij in feite mij gelijk geeft, niet jou...
marie is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.