Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 December 2020, 13:07   #331
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alle klachten die ik ingedient hebt, heb ik altijd ook direct op het forum gekopieerd.
Maar het komt goed uit zo, dan heeft Vagebond voer om ermee aan de slag te gaan.


Voor Vagebond:
Lieve schat het enige voer dat Vagebond heeft gehad heeft haar weer eens onbedaarlijk laten lachen. Ben ook bang dat daarmee het aangereikte voer ook geheel en al op is geraakt. Dus tot mijn spijt, mijn liefste, zal ik je moeten teleurstellen......er is helaas niets over om verder mee aan de slag te gaan.... en excuus, ik zal nog eens diep in mijn zakken duiken om te kijken of ik van mezelf nog ergens een brokje voor je kan vinden of zo....


Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 December 2020, 20:39   #332
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je laat nergens zelfonderzoek zien. Je hebt je je een standaard procedure aangeleerd, en nu tracht je anderen daar ook mee te sturen.
Heel krakkemikkig.
Al die persoonlijke interpretaties toch....

;)
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 6 December 2020, 11:05   #333
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Al die persoonlijke interpretaties toch....

;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht

En dat is dan weer míjn interpretatie.
Als je maar weet..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 00:03   #334
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je maar weet..
Tu quoque....

Wijziging aangebracht door Sam op 7 December 2020 om 00:28.
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 05:23   #335
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Maar de situatie is identiek.
Iemand die een dierbare verliest wordt doelbewust benaderd met 'woorden' die in de wond roeren.
Bij een persoon wordt gezegd: het is een grap, het dient een doel, bij de andere persoon wordt gezegd: Neen! Het wordt niet toegestaan, is grens overschrijdend.
Als ik er iets van zeg nu, zeg jij dat mij bezig houdt, als jij
het noemt, is het ineens anders?
Nee Rob, het is een identieke situatie.
Ik vind het een prachtige situatie voor bewustwording, en vooral voor normen en waarden op een forum, en hoe weinig ze voorstellen.
Kijk, nu reageer ik niet meer zoals toen uit geraaktheid. Wél met mijn temperamentale enthousiasme.
Situaties zijn niet identiek. Ze lijken misschien in de verte wat op elkaar en worden gebruikt (misbruikt) om een punt te maken. Zoals de ene partner tegen de andere zegt: 'omdat jij maandag vergeten bent om het vuilnis buiten te zetten heb ik vandaag de wc niet schoongemaakt'. Als jij dit identiek vindt dan hebben we een verschillend idee over wat identiek is ...

Ik heb geen herinneringen aan de situatie die je schets waarin je je door Guido beledigd voelde. Het is niet een 'typische' bijdrage van Guido, zoals je zijn scheldpartij weergeeft. Ik vermoed dat je (zoals je dat kunt ...) weer eens flink aan het doordraven was op een ander onderwerp (niet gerelateerd aan het overlijden van je broer) en dat Guido een poging deed om je tot stilstand te brengen. Maar dat is gissen. Ik heb er vertrouwen in dat als Laurens en Maria ook tot de conclusie kwamen dat ingrijpen niet nodig was, dat dat dan inderdaad niet nodig was, in de context van de gebeurtenissen. Maar het kan ook zijn dat we ons met zijn allen vergist hebben. Mijn inschatting is dat, en ik had dat nu weer toen je Guido's scheldkanonade weergaf, dat het zo zwaar 'over de top' was, cabaratesk eigenlijk, hilarisch ook, dat het niet de bedoeling was om het serieus te nemen.

Zo anders dan kabu die voortdurend vanuit venijn aan het reageren is en die in mijn ogen respectloos reageerde, voornamelijk naar Nadje toe. Daar heb ik een melding van gemaakt en dat is beoordeeld door Laurens op de manier zoals hij dat gedaan heeft en heeft toegelicht. Zo niet, dan zou ik waarschijnlijk op de manier zoals Guido toentertijd naar jou heeft gereageerd, op kabu hebben moeten gaan reageren. Daar zou dan een overeenkomst in zitten (als je dat al zo zou willen zien ....), maar gelukkig was dat niet nodig.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 08:32   #336
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Mijn inschatting is dat, en ik had dat nu weer toen je Guido's scheldkanonade weergaf, dat het zo zwaar 'over de top' was, cabaratesk eigenlijk, hilarisch ook, dat het niet de bedoeling was om het serieus te nemen.
Rob, niet om het één of ander maar stel je even voor dat iemand cabaratesk tegen jou had gezegd dat Nada een stinkende kankerhoer was op het moment dat ze aan kanker aan het sterven was en jullie het daar samen heel erg moeilijk mee hadden, zou je de woorden stinkende kankerhoer op dat moment dan ook als cabaratesk hebben opgevat, zelfs al waren ze wel zo bedoelt? De woorden waren anders maar situatie is wel degelijk identiek in die zin, dus het zou toch fijn zijn wanneer je je fijngevoeligheidsantenne eventjes aan zou zetten en niet iemands woorden die vanuit liefde komen zomaar even wegwuift als niet ter zake doende want dan ben je minstens zo ongevoelig bezig als jij ziet dat kabu jou benaderd heeft, wilde ik toch even kwijt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 08:51   #337
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Rob, niet om het één of ander maar stel je even voor dat iemand cabaratesk tegen jou had gezegd dat Nada een stinkende kankerhoer was op het moment dat ze aan kanker aan het sterven was en jullie het daar samen heel erg moeilijk mee hadden, zou je de woorden stinkende kankerhoer op dat moment dan ook als cabaratesk hebben opgevat, zelfs al waren ze wel zo bedoelt? De woorden waren anders maar situatie is wel degelijk identiek in die zin, dus het zou toch fijn zijn wanneer je je fijngevoeligheidsantenne eventjes aan zou zetten en niet iemands woorden die vanuit liefde komen zomaar even wegwuift als niet ter zake doende want dan ben je minstens zo ongevoelig bezig als jij ziet dat kabu jou benaderd heeft, wilde ik toch even kwijt.
Als je dat wat ik geschreven heb nou helemaal niet begrijpt, dan zou het je sieren als je je reactie beperkt zou houden tot b.v. het stellen van een vraag of dat je je van commentaar zou onthouden. Mooie dag Vagebond!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 10:08   #338
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Als je dat wat ik geschreven heb nou helemaal niet begrijpt, dan zou het je sieren als je je reactie beperkt zou houden tot b.v. het stellen van een vraag of dat je je van commentaar zou onthouden. Mooie dag Vagebond!
Beste Rob, ik begrijp heel goed wat je schrijft en ik voel ook dat mijn woorden je geraakt hebben. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je volgende keer wanneer iemand zegt het woord kanker niet als een grapje te zien omdat er op dat moment een geliefde aan het sterven is aan kanker je iets gevoeliger zal reageren dan alleen met het woord cabaratesk want zo cabaresk is het niet zoals je zelf hebt mogen ervaren.

Ik wens jou verder alle goeds en ook een fijne dag Rob KiSs
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 11:31   #339
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Beste Rob, ik begrijp heel goed wat je schrijft en ik voel ook dat mijn woorden je geraakt hebben. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je volgende keer wanneer iemand zegt het woord kanker niet als een grapje te zien omdat er op dat moment een geliefde aan het sterven is aan kanker je iets gevoeliger zal reageren dan alleen met het woord cabaratesk want zo cabaresk is het niet zoals je zelf hebt mogen ervaren.

Ik wens jou verder alle goeds en ook een fijne dag Rob KiSs
Guido heeft zeer recentelijk 'ergens' ook weer eens allerhande scheldwoorden de revue laten passeren en aangegeven dat je daar zelf de betekenisgever aan bent. Uiteraard is Rob ook weer de betekenisgever aan de woorden van kabu. Ik denk niet dat er zozeer sprake was van een bewust kwetsen maar meer van onbenul. Als niet was aangegeven dat het boodschap van de een aan de ander betrof als zou de laatste de liefde niet hebben gevoeld zouden zulke woorden zelfs tot troost kunnen strekken. Nu werd het pijnlijk en het is goed bewust te worden/zijn van wat je in een gegeven situatie zegt. Over het gebeuren Guido en Mihaela heb ik me eerder als uitgesproken daar blijf ik bij.
  Met citaat reageren
Oud 7 December 2020, 11:41   #340
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Beste Rob, ik begrijp heel goed wat je schrijft en ik voel ook dat mijn woorden je geraakt hebben. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je volgende keer wanneer iemand zegt het woord kanker niet als een grapje te zien omdat er op dat moment een geliefde aan het sterven is aan kanker je iets gevoeliger zal reageren dan alleen met het woord cabaratesk want zo cabaresk is het niet zoals je zelf hebt mogen ervaren.

Ik wens jou verder alle goeds en ook een fijne dag Rob KiSs
Goed, dan speciaal voor jou, omdat jij het bent, nog wat toelichting. Het ging er over of de situaties vergelijkbaar waren. Er zijn overeenkomsten en verschillen en dus zijn de situaties niet identiek.

Het verschil is of degene die ziek is wordt beledigd of uitgescholden of iemand die er omheen staat. De broer van Mihaela is niet uitgescholden of beledigd en in mijn analyse (voor zover ik mij kan herinneren) ging het daar ook in het geheel niet om. Het had dus niet te maken met iemand (degene) die kanker had.

In de periode dat Nadje ziekte was, waren we niet op het forum. Maar in alle oprechtheid: willekeurig wie had me voor willekeurig wat kunnen uitmaken in die periode ... het had me geen reet kunnen schelen. Er was maar 1 ding dat telde, op dat moment.

We waren niet op het forum en sterker nog, Nadje al anderhalf jaar niet (voordat ze ziek werd). Ik wil dus best geloven dat iemand een fijn contact heeft gehad met haar toen ze nog wel actief was, maar bijzonder was het niet. Ja, misschien in de ogen van degene die nu nog op het forum is en het zich herinnert. Dat is fijn voor diegene. Ik zou daar nog verder op door kunnen gaan, maar dat lijkt me niet nodig.

En dus, ja, in zijn algemeenheid snap ik dat je niet het woord kanker moet gebruiken bij iemand die met kanker te maken heeft. Maar dat is wel een heel simpele conclusie. En zoals gezegd (en gevraagd) ik heb mijn licht laten schijnen over de situatie van Mihaela, waar ze aan refereert en dit is wat ik er over kan zeggen, inclusief de conclusie dat ik me kan vergissen.

En verder heb ik vriendelijk gevraagd om met de situatie van haar en mij op een respectvolle manier om te gaan, wat o.a. zou kunnen blijken door niet de koosnaam te gebruiken die ik graag reserveer voor bijzondere personen in mijn leven. Wat moet ik er dan mee als dat met opzet en op een lompe manier toch wordt gedaan ...? Zeg jij het maar, Vagebond ...

Dank voor je laatste zin.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.