Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 June 2013, 09:25   #371
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jouw keuze Ulla, ik heb tegenwoordig weinig scheiding tussen wat ik doe in het leven. Alsnog, daar waar ik scheiding opmerk ga ik juist onderzoeken..
Volgens mij snap je gewoon de functionaliteit niet.
Het gaat niet om de scheiding op zich en die is ook niet overal even aanwezig.
Maar in sommige situaties werkt het niet en zeker niet als het om betaalde consulten gaat of mensen geen interesse in mij persoonlijk hebben.
Ulla is offline  
Oud 29 June 2013, 09:33   #372
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Volgens mij snap je gewoon de functionaliteit niet.
Het gaat niet om de scheiding op zich en die is ook niet overal even aanwezig.
Maar in sommige situaties werkt het niet en zeker niet als het om betaalde consulten gaat of mensen geen interesse in mij persoonlijk hebben.
Wij hebben hier iets anders voor ogen Ulla.
Ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt. Soms ontmoet ik mensen die ''therapeuten'' zijn in welke sector dan ook, en dan hebben ze de therapautrol, en dan de mamarol, en dan weer welke rol dan ook.
Ik heb daar niets mee Ulla, ik ben op zoek naar het afschaffen van rollen juist bij mezelf. Het voelt voor mij vrij maken.

Speel gerust je functionele rollen, maar probeer mij niet van de functionaliteit ervan te overtuigen.
Voor mij is simpelweg rollen spelen wat je doet, en afscheiden en afsluiten.
Ik doe dat ook nog te veel, maar daar waar ik dat bij mezelf zie gebeuren ga ik juist onderzoeken..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:38   #373
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij hebben hier iets anders voor ogen Ulla.
Ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt. Soms ontmoet ik mensen die ''therapeuten'' zijn in welke sector dan ook, en dan hebben ze de therapautrol, en dan de mamarol, en dan weer welke rol dan ook.
Ik heb daar niets mee Ulla, ik ben op zoek naar het afschaffen van rollen juist bij mezelf. Het voelt voor mij vrij maken.

Speel gerust je functionele rollen, maar probeer mij niet van de functionaliteit ervan te overtuigen.
Voor mij is simpelweg rollen spelen wat je doet, en afscheiden en afsluiten.
Ik doe dat ook nog te veel, maar daar waar ik dat bij mezelf zie gebeuren ga ik juist onderzoeken..
Nou nee, dat bedoelde ik ook niet, maar laat maar.
Ik ben overigens geen therapeut en wil dat ook niet zijn.
Het laatste wat ik wil zijn in mijn leven is het dat tegenwoordig.
Ulla is offline  
Oud 29 June 2013, 09:40   #374
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Laatst was ik met een meisje aan het tekenen.
Omdat dat wat ik voor ogen had niet doorging, merkte ik onzekerheid bij mezelf.
Normaal gaven wij kleur aan haar gevoelens, nu gaf ik aan dat ik me onzeker voelde, en vroeg ik aan haar of wij mijn gevoelens een kleur konden samen geven.
Ze reikte me gelijk een kleur aan, normaal gesproken heeft ze moeite met kiezen van een kleur, nu kon ze iets voor mij betekenen vanuit gelijkwaardigheid en ze liet gelijk haar kracht zien.
Waarom me voordoen dat ik het weet, terwijl ik even me onzeker voel? Omdat ik de rol zou moeten hebben als de 'wetende' in een contact met een kind dat mij benaderd heeft vanuit de positie van de 'kwetsbare'?
Laatst gaf het meisje aan dat ze veel sneller keuzes maakt, omdat ze weet dat anderen mensen zich ook onzeker kunnen voelen, en niet alleen maar zij..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:42   #375
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nou nee, dat bedoelde ik ook niet, maar laat maar.
Ik ben overigens geen therapeut en wil dat ook niet zijn.
Het laatste wat ik wil zijn in mijn leven is het dat tegenwoordig.
Ik begrijp je wel Ulla, maar lees met aandacht wat ik schreef, ben benieuwd of je wel iets in vindt..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 09:50   #376
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en afscheiden en afsluiten.
Ik doe dat ook nog te veel, maar daar waar ik dat bij mezelf zie gebeuren ga ik juist onderzoeken..
Je overal voor alles open moeten stellen is ook een soort van voorwaarde.
Dat mag voor jou functioneel zijn maar waarom zou ik dat moeten doen?
Ik heb meer behoefte aan rust en als mensen je niet zonder veel woorden begrijpen ben ik al weer weg. Dat oeverloze gezeur werkt mij alleen maar op de zenuwen en toch trap ik er soms nog in. Dat kan ik beter onderzoeken.
Ulla is offline  
Oud 29 June 2013, 10:24   #377
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb meer behoefte aan rust en als mensen je niet zonder veel woorden begrijpen ben ik al weer weg.
Juist Ulla, je wilt rust en begrip. Dat is niet waar voor mij het zelfonderzoek over gaat.
Juist de onrust die teweeg gebracht wordt is dat wat mij naar 'dat wat ik ben' brengt.

Wij hebben duidelijk iets anders voor ogen..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 10:39   #378
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wij hebben duidelijk iets anders voor ogen..
Oh man, ik ben zo benieuwd om Nadje en Rob de gezichten.. trouwens, ik vraag me ook af hoe hansje eruit ziet.
Renoir heb ik een keer gezien denk ik.. was een man op een bankje met een tamme konijn bij zijn voeten. Of dat zei Sagnaar iig, dat het konijn tam was..
Mihaela is offline  
Oud 29 June 2013, 10:40   #379
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist Ulla, je wilt rust en begrip. Dat is niet waar voor mij het zelfonderzoek over gaat.
Juist de onrust die teweeg gebracht wordt is dat wat mij naar 'dat wat ik ben' brengt.

Wij hebben duidelijk iets anders voor ogen..
Ik heb meegelezen en je hebt volgens mij heel duidelijk gemaakt hoe je het ziet en wat voor jou zelfonderzoek is. In dit geval gaat het om verschillende rollen op verschillende plaatsen vervullen en de spanning die dat op kan roepen. Maar dat zit toch niet per definitie in die rollen. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar stel dat je bedient in een restaurant, dan heb je daar andere kleding aan dan thuis en je vervult een bepaalde rol zoals je dat prive niet zou doen, waarschijnlijk. Je spreekt dan ook mensen met u aan, b.v. en ik neem niet aan dat je dat thuis of bij vrienden ook doet. Het punt zit hem denk ik dan ook niet in de verschillende rollen die je vervult, maar in de spanning die dat van binnen op kan leveren. Dat is het onderzoeken waard.

Hoe brengt dat onderzoeken van die onrust, zoals je dat noemt, je naar 'dat wat je bent'? Kun je dat toelichten?
Rob is offline  
Oud 29 June 2013, 10:43   #380
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Juist Ulla, je wilt rust en begrip. Dat is niet waar voor mij het zelfonderzoek over gaat.
Juist de onrust die teweeg gebracht wordt is dat wat mij naar 'dat wat ik ben' brengt.

Wij hebben duidelijk iets anders voor ogen..
Die problemen en onrust die ik ooit had zijn voor mijn gevoel opgelost.
En die mogelijk niet dient zich ter plekke aan en wordt thuis en in contact met mensen meteen uitgesproken. Het is verder niet eens meer aan de orde.

Altijd een reden/motief voor alles vinden voor je dingen is verklaren niet doorzien van waar je werkelijk aan vastzit. In die zin heb ik zeker heel iets anders voor ogen.
Ulla is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.