Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 January 2015, 18:29   #371
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Niemand wil dat weten, net zoals niemand wil weten oftewel iets heeft aan jouw forum. Nutteloze zaak buiten vermaak van het hoogste niveau.

Dit was dan waarschijnlijk mijn laatste post waarmee dan je wens is uitgekomen Dat ik vrijwillig zou vertrekken.
Of Nadje, die je ook graag vrijwillig zou willen zien vertrekken, dat gaat doen zal de tijd uitmaken.
Voor mij is de cirkel zowat rond.

Hasta la vista!



Mij wel hoor, zalig!


Merci!


Never say never natuurlijk.
Maar het lijkt me geen tot ziens nu.
Vaarwel dus tenzij dat God andere plannen met mij heeft.
Nou mooi is dat Pup. Laat me maar weer in de steek. Hebben ze in het verre oosten geen wifi? Ik heb je al zo gemist de afgelopen dagen.....

Sinds tijden echt niet meer zo gelachen sinds jij er bent en ik zag overigens ook de bezoekersaantallen omhoog schieten. Als je echt besluit om weg te blijven, dan vertrek ik ook maar, dan is er geen lol meer te beleven hier, met al die dooie dienders. Zal Rennie blij mee zijn. Hij is me liever kwijt dan rijk, maar als het erop aankomt, laat ie me node gaan. Liefde overwint alles, zullen we maar zeggen.

Maar gelukkig is er niets zo veranderlijk als de mens, dus ik hou goede hoop op je terugkeer. Dus Rennie moet nog maar even wachten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 19:32   #372
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Beste Marie,
jij mag altijd jezelf zijn, enkel wat dit Forum betreft is de intentie verder te gaan/kijken dan jezelf ontdekken in jezelf, het inzichtelijk maken en ontdekken, door onderzoek zoals men wenst, daaraan voorbij te gaan, gezien word dat jij maar blijft roeren in de illusie , daarin antwoorden te vinden, in de totale reden van je bestaan ( althans je bijdragen zo volgend),
daar zit hem nu net de kneep dat dit forum daar niet uit bestaat,

Men inderdaad gaat aangeven maar naar een psychiater te gaan en daar je antwoorden zult vinden op persoonlijk vlak. (Dat is ook maar gebazel natuurlijk).

Aan alles voorbij gaan is dan ook geen kattenpis en niet ieders intentie daarheen te gaan, maar wel de bedoeling van dit Forum voor diegene die die stap aandurven, (maar nogmaals het brengt je idd geheel niets,danwel Alles).

Laurens zijn intentie is dan ook Advaita, een serieuze bezigheid in onderzoek naar.............

Het spijt me voor jou en al je bijdrages dat het uiteindelijk wellicht duidelijk word bij je en je weerstand tegenkomt in jezelf met de niet gewenste uitkomsten van antwoorden naar jou als persoon.

Het is niet om tegen of voor jou te zijn maar met jou.

Op zoek naar Kennendheid waarin Alles plaats vind is de uiteindelijke zoektocht voor bikkels die het aandurven en geloof me het is doodeng daar je jezelf waarschijnlijk totaal verliest en alles onder je voeten word weg geslagen, hopeloos is het.

En als dit het niet IS dan niet.
Advaita is verdraagzaam en eist niets, zijn volgelingen daar en tegen... van hen kan men moeilijk hetzelfde zeggen...

Indien mij iemand te zeggen heeft dat ik beter vertrek is het Renoir-Laurens.

Ik ben op dit forum gekomen denkend op een forum te zitten waar men zonder afbakeningen naar de diepere zin van het leven kon zoeken; het begint echter sommige volgelingen van advaita op hun (ego) zenuwen te werken...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 20:21   #373
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Op zoek naar Kennendheid waarin Alles plaats vind is de uiteindelijke zoektocht voor bikkels die het aandurven en geloof me het is doodeng daar je jezelf waarschijnlijk totaal verliest en alles onder je voeten word weg geslagen, hopeloos is het.

Even gezocht wat kennendheid is. Dat is gewoon het 'zijn' denk ik. Ik ben.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 21:38   #374
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zullen we meteen maar de sharia invoeren?
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de sharia. Is dat met stenigen en het afhakken van hoofden? Wel zo effectief.

Ik hou het voorlopig op een Oost-Europese huurmoordenaar, mocht het uit de hand lopen. Ik heb namelijk een goede vriendin die connecties heeft in Oost Europa. Mihaela, waar ben je?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 23:13   #375
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de sharia. Is dat met stenigen en het afhakken van hoofden? Wel zo effectief.

Ik hou het voorlopig op een Oost-Europese huurmoordenaar, mocht het uit de hand lopen. Ik heb namelijk een goede vriendin die connecties heeft in Oost Europa. Mihaela, waar ben je?
Goede vriendin?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 23:30   #376
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Goede vriendin?
Jazeker! Wij houden, weliswaar platonisch, intens van elkaar!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2015, 23:42   #377
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Jazeker! Wij houden, weliswaar platonisch, intens van elkaar!
Ok, veel geluk toegewenst in dat geval...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 07:09   #378
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ok, veel geluk toegewenst in dat geval...
Dank je. Hoe zijn we hier nu beland?
O ja, het ging over een opmerking van jou over advaita en een vriendelijk verzoek van mijn kant.
Nu maar hopen dat het is aangekomen ? (weer on-topic).
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 08:37   #379
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dank je. Hoe zijn we hier nu beland?
O ja, het ging over een opmerking van jou over advaita en een vriendelijk verzoek van mijn kant.
Nu maar hopen dat het is aangekomen ? (weer on-topic).
Het is aangekomen, ik zal het woord advaita niet meer uitspreken. (oei!)

Moi, veroordeelde mij zelf om het forum te verlaten, want ik bleef alle heil in Marie en voor Marie zoeken, toch volgens hem...

Hewel, hij ziet het verkeerd; want ik ben al lang Marie en alle hebbelijkheden en onhebbelijkheden van Marie voorbij gestoken...

Marie is enkel nog een cellule in een veel ruimer lichaam; maar zoals elke cellule kan die cellule alleen werken via zichzelf, in het beste geval in harmonie met de andere cellulen, in het slechtse geval tegendraads, tegen de stroming in...

En wie houdt die harmonie werkzaam, en hoe wordt die harmonie werkzaam gehouden opdat elke cellule optimaal haar taak kan vervullen?

Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede...
Wat wil God? God wil niets.

Dat zijn de 2 leiddraden in mijn verder 'zijn', waar elke pas vooruit alleen kan gezet worden door altijd en overal de waarheid en niets anders dan de waarheid te volgen.

Aan Laurens om te beslissen of die ingesteldheid voldoet om hier te blijven zoeken...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 January 2015, 09:07   #380
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het is aangekomen, ik zal het woord advaita niet meer uitspreken. (oei!)

Moi, veroordeelde mij zelf om het forum te verlaten, want ik bleef alle heil in Marie en voor Marie zoeken, toch volgens hem...
Zo zie je maar weer hoe je ego ermee aan de haal is gegaan,
dat je dat eruit hebt gelezen/ gehaald.

Je hebt het niet goed begrepen, dan had je deze opmerking totaal achterwege gelaten.

Er was niemand die je veroordeelde het forum te verlaten!
moi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.