Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 July 2012, 05:06   #31
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
In Anja's geval bv geen discussie's over haar boek bv, dat kan op haar forum, het ligt toch daar als platvorm. Lijkt mij simpel te zijn.
Mee eens!
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 07:11   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Nee!
Bedoel je Nee, ik wil niet dat Jadi een nieuwe kans krijgt?
of
Nee, ik wil niet dat iemand die, volgens de regel, een fout heeft gemaakt een nieuwe kans krijgt?

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 07:30   #33
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo te lezen heeft een ieder een voorwaarde, of moeite met duidelijk Nee of duidelijk Ja te zeggen.

Iemand voelt zich genoodzaakt om NEE te zeggen.

Een ander, tegen het beter weten in, zegt wel Ja al komt het antwoord op mij over als: ''Als ze weer een fout maakt, wat wel te verwachten is, heb ik toch al geweten? Ik ben een goed mens, en ik voorzie de toekomst, ik zeg JA omdat ik een vergevend hart heb, maar de ander blijft fouten maken volgens mij''.

Een ander vraagt eerst dat er spijt betoogd wordt, eigenlijk een gekapte NEE. Want men weet dat de persoon geen sorry zou gaan zeggen.

Een ander stelt voorwaarden, dat er niet over het boek gesproken wordt. En nog iemand anders is daar er mee eens.

Sommigen laten hun 'neusje' zien, maar geven geen antwoord op de vraag, al spreekt hun houding boekdelen.

Ik doe uiteraard dit Onderzoek voor mezelf, en de situatie diende zich voor.

Buiten deze situatie om bekeken naar mezelf. IK heb moeite om mijn hart te openen voor iemand die in mijn ogen 'fouten' maakt. Ik heb ook moeite met mezelf vergeven als ik iets doe wat in mijn ogen 'fout' is.
Kan ik NEE zeggen tegen het gedrag van iemand zonder mijn hart ervoor te sluiten? IK niet, mij luk dat niet.
Kan ik onvoorwaardelijk JA zeggen? Ik niet, mij luk dat niet.

Geruststellend om te zien dat jullie daar ook zo mee sukkelen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 07:58   #34
Frog
Asprirant lid
 
Frog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 July 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Zo te lezen heeft een ieder een voorwaarde, of moeite met duidelijk Nee of duidelijk Ja te zeggen.

Iemand voelt zich genoodzaakt om NEE te zeggen.

Een ander, tegen het beter weten in, zegt wel Ja al komt het antwoord op mij over als: ''Als ze weer een fout maakt, wat wel te verwachten is, heb ik toch al geweten? Ik ben een goed mens, en ik voorzie de toekomst, ik zeg JA omdat ik een vergevend hart heb, maar de ander blijft fouten maken volgens mij''.

Een ander vraagt eerst dat er spijt betoogd wordt, eigenlijk een gekapte NEE. Want men weet dat de persoon geen sorry zou gaan zeggen.

Een ander stelt voorwaarden, dat er niet over het boek gesproken wordt. En nog iemand anders is daar er mee eens.

Sommigen laten hun 'neusje' zien, maar geven geen antwoord op de vraag, al spreekt hun houding boekdelen.

Ik doe uiteraard dit Onderzoek voor mezelf, en de situatie diende zich voor.

Buiten deze situatie om bekeken naar mezelf. IK heb moeite om mijn hart te openen voor iemand die in mijn ogen 'fouten' maakt. Ik heb ook moeite met mezelf vergeven als ik iets doe wat in mijn ogen 'fout' is.
Kan ik NEE zeggen tegen het gedrag van iemand zonder mijn hart ervoor te sluiten? IK niet, mij luk dat niet.
Kan ik onvoorwaardelijk JA zeggen? Ik niet, mij luk dat niet.

Geruststellend om te zien dat jullie daar ook zo mee sukkelen.
Ik denk dat je dit forum ook leuk kunt houden, wanneer het ja-zeggen diverse keren is verkwanseld ruimte komt voor bepaalde afspraken betreffende de(ze) persoon. Tussen een ja of een nee ligt ook een mogelijk gezonde beslissing. Per se een ja of een nee willen uitbrengen kan het zwart-wit denken bevorderen, lijkt mij.
...Zelf heb ik niet alles gevolgd aangaande Anja, dus is mijn mening betreffende haar boekbespreking hier voortaan te weren misschien niet voldoende...
__________________
'Look What Is.'
Frog is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 08:36   #35
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

De woorden JA' en NEE' tonen/vertegenwoordigen het summum van wat een gedachte' openbarend is......Gesloten, en Beperkt ruimtelijk !.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 09:07   #36
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bedoel je Nee, ik wil niet dat Jadi een nieuwe kans krijgt?
of
Nee, ik wil niet dat iemand die, volgens de regel, een fout heeft gemaakt een nieuwe kans krijgt?

Bovenstaand 'nee' was tegen Rob.

Voor mij hoeft het niet, dat is wat anders dan, ik wil het niet.

Een tweede kans krijgt iemand altijd, maar bij herhaling van zetten is mijn geduld een keer op.

Mijn geduld met uitleggen wat ik bedoel, raakt ook een beetje op.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 09:07   #37
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
...Zelf heb ik niet alles gevolgd aangaande Anja, dus is mijn mening betreffende haar boekbespreking hier voortaan te weren misschien niet voldoende...
Oh, ik had de indruk dat jij een bekende van hier was, onder een ander nick. Maar de inhoud van je tekst vind ik hoe dan ook interessant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Ik denk dat je dit forum ook leuk kunt houden, wanneer het ja-zeggen diverse keren is verkwanseld ruimte komt voor bepaalde afspraken betreffende de(ze) persoon. Tussen een ja of een nee ligt ook een mogelijk gezonde beslissing. Per se een ja of een nee willen uitbrengen kan het zwart-wit denken bevorderen, lijkt mij.
Uiteraard is perse een Ja of een Nee willen uitbrengen zwart-wit denken van mijn kant .
Soms heb ik een té sterke behoefte aan duidelijkheid, en word ik een beetje kort en ongedurig, als iemand, in mijn beleving dan, alleen maar om het antwoord draait.

Voor mij is dit draadje puur een stuk onderzoek naar mezelf toe, naar mijn houding betreffende mijn wil, mijn wensen, en mijn begrenzingen en mijn handelen daarin. Eigenlijk is het mijn eigen Ja of Nee tegen het Leven zeggen, in welke vorm dan ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
.Ik denk dat je dit forum ook leuk kunt houden, wanneer het ja-zeggen diverse keren is verkwanseld ruimte komt voor bepaalde afspraken betreffende de(ze) persoon.
Hoe zie jij dan de mogelijkheid om afspraken te maken betreffende de persoon binnen een forum?
Ben benieuwd hoe jij het ziet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Tussen een ja of een nee ligt ook een mogelijk gezonde beslissing.
Zoals, hoe zie jij dat?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 09:18   #38
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Iedereen mag wat mij betreft altijd nieuwe kansen krijgen en wel meer dan twee ook.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Voor Anja maak ik een uitzondering.
En al helemaal niet nu...dan ben ik ook maar even lekker egoïstisch.
En dan maar zwart-wit.
En alles wat ik nog meer verkeerd doe.

Nee, wat mij betreft is zij niet welkom.
Als de meerderheid haar terug wil...dan doe ik het daar mee.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 09:43   #39
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
En alles wat ik nog meer verkeerd doe.
Perfekt GOED glans!

En als 't GOED is dan maakt het Anja kein Flaus aus.
En mij ook niet.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 10:01   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Iedereen mag wat mij betreft altijd nieuwe kansen krijgen en wel meer dan twee ook.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Voor Anja maak ik een uitzondering.

Nee, wat mij betreft is zij niet welkom.
En zo gaat het bij de meerderheid van de mensen.
Iedereen mag wat hun betreft een nieuwe kans krijgen, behalve degene die hun gekwetst/ geraakt heeft.

Ik heb dat bij mijn schoonzus nu bijvoorbeeld: Ze zei dat ik mijn broertje gedood heb laatst.
Ik ging hun bezoeken twee jaar geleden, ik en mijn broertje hadden elkaar de laatste jaren veel gesproken telefonisch of via brieven, maar door de afstanden van woonplaatsen zagen wij elkaar soms 10 jaar niet.
Hij woonde ook of in Roemenie, of in Italie, en de laatste jaren in Duitsland , Hamburg, en op het laatst in Mönchen waar hij zijn vrouw ontmoette. Ze zijn niet zo lang samen geweest. Hij twijfelde of hij bij haar zou blijven, wegens haar ziekelijke jaloezie.

Na mijn bezoek in Mönchen twee jaar geleden, nog geen twee weken daarna, werd bij hem ontdekt dat hij een tumor had.
Ze vertelde hem dat hij kanker had, maar besloot om niet tegen hem te zeggen dat het een zeer agressieve vorm was, en dat volgens de artsen maximum een half jaar nog te leven had. Mijn broertje sprak niet zo goed Duits, en alles werd door haar vertaalt en zo.
Vanuit haar perspectief bedoelde ze het goed, ze wilde hem de hoop niet ontnemen. Ik dacht daar anders over, maar ik legde me bij haar besluit bij neer.
Een dag voor zijn sterven arriveerde ik weer bij hun.
Ik zie het puur als verbonden met hem zijn, en dat aanvoelen: het begin en het einde van zijn ziekte.
Zij gaf als wending aan, dat ik hun gescheiden heb.

Ik weet dat ze veel verdriet heeft om mijn broertje waar van ze als een bezetene hield, ze is altijd boos op iemand, en nu kan ze haar verdriet op mij projecteren.
Ze heeft met toewijding voor hem gezorgd tijdens zijn ziekte, echt als een moeder.
Haar jaloezie kende eigenlijk geen grenzen, waar door ze ons, de familie, een beetje afsloot. Wij bleven contact houden, maar dat alleen onder haar voorwaarden.
Zelfs verbod ze aan een zus om op bezoek te komen bij hem op zijn sterf bed.
Mijn broertje gaf met klem aan dat hij mij en mijn vriend graag wilde zien, dat kon ze niet meer tegen houden, al had ze liever anders gezien.

Kan ik haar alsnog in mijn hart toe laten? NEE.. Dat luk me niet.
Vind ik dat ze een nieuwe kans mag krijgen, in mijn hart? Ja, ik vind van wel, maar het luk me niet merk ik. Mijn boosheid en mijn oordelen over haar zijn sterker.
Tot mijn verbazing, merk ik ook opluchting als ik aan de dood van mijn broertje denk, hij is in ieder geval van haar af, denk ik dan. (Of ben ik van haar af?)
Hoe egoïstisch kan dat zijn van mij?

Ik heb dat met meer mensen eigenlijk, zelfs als iemand een kleine 'fout' maakt, sluit ik direct mijn hart voor. Korte tijd daarna opent mijn hart weer.

En zo heeft een ieder iemand voor wij zij/hem zijn hart er voor sluit, en wie volgens hun geen tweede kan mag krijgen.

Geen wonder dat er geen verbondenheid in de wereld is, want wij zijn de wereld.

Alsnog, bedankt voor je antwoord Glans. Ik waardeer zeer je openheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.