Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 July 2011, 11:41   #31
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Mihaela...woordenloos...voor jou KiSs
glans is offline  
Oud 27 July 2011, 18:22   #32
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Mihaela...woordenloos...voor jou KiSs
Wat lief dat je dat schrijft glans (ik neem het aan dat jij je naam bewust met kleine letter hebt geschreven, dus neem het zo over).

Wat is Hein een schat, dat hij je advies zonder tegenstribbelen gevolgd heeft, wat betreft zijn avatar... Vind je zijn nieuwe avatar minder schrikwekkend? Zal hij mager zijn??

Wijziging aangebracht door Mihaela op 27 July 2011 om 18:33.
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2011, 10:04   #33
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Graag gedaan
Ja, ik schrijf mijn naam bewust niet met een hoofdletter.

Het was een vraag aan Hein...
Ik weet (nog) niet wat hij met dit nieuwe plaatje vertellen wil.
Heb wel een vermoeden hoor.
Bij de nieuwe avatar krijg ik het op een andere manier 'benauwd', maar is honderd keer beter te doen dan die andere.
Dus ja , ik ben blij dat ik het gevraagd heb.

Bedoel je 'magere Hein' (als een verbeelding van de dood)?

Wijziging aangebracht door Laurens op 12 November 2021 om 11:42.
glans is offline  
Oud 29 July 2011, 11:35   #34
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Wie is bereid ECHT te kijken ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Machiel..
Wat heeft het lezen van boeken van andermans 'verlichte' ervaringen je tot nog toe opgeleverd? Je bekijkt alles conceptueel en denkt 'ohja, ja, dat klinkt logisch dat vind ik mooi, volgende boek weer wat meer over de 'verlichte staat' geleerd weer een stapje dichterbij'. Maar zo werkt het niet gast, get real! Je zult bereid moeten zijn je hele kijk op het bestaan op de proef te stellen en alles maar dan ook alles te bekijken als ware er geen zelf, IS HET WAAR?!
Citaat:
Dat is omdat je helemaal NIETS in hebt ingezien! Anders bestond dit topic niet! Dus dat is het je denkt ik heb het al ingezien, maar er MOET meer zijn. Als ik maar nogmeer hiervan weet dan veranderd er vast wat, misschien verteld Machiel.. me iets wat ik nog niet wist en *poef* verlicht is Semmie... Dit gaat om DE alles omvattende WAARHEID in het echte leven niet om een of ander New-age spiritueel achtig conceptje om te snappen en aan je arsenaal toe te voegen! IS HET WAAR?!
Citaat:
Vrijheid? Ja, geen ik? correct! Verdediging, frustratie? Zijn niet ineens magischerwijs verdwenen nee. Maar geen ik om te verdedigen of te verbeteren! Maar het is dus NIET zo, dat nu die ik er wel is en er iets moet gebeuren om het te laten verdwijnen of langzaam op te laten lossen of te vernietigen, het is al zo dat er geen ik is, het moet alleen nog gezien worden als onomstotelijke waarheid! MAAR ZOEK UIT! IS HET WAAAR?!! Echt, meer kan ik niet voor je doen! En dit gaat totaal niet om mijn ervaring,! alleen om te testen of er in jouw ervaring daadwerkelijk.......
een ik is
of alleen gedachtes over een voor bestaand aangenomen ik, KIJK!
Of heeft ontsnappen je voorkeur ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Semmie
Nee, dat zijn gedachten die blijkbaar opgepopt zijn bij jou als zijnde "geen ik" maar niet de werkelijkheid illustreren. Ik duidde ermee aan dat gedachten ZOMAAR komen ongeacht of IK dat wil of niet en doen doe IK ze al helemaal niet.
Gedachten dus niet zomaar geloven want ze geven geregeld niet de werkelijkheid weer, maar wie moet dat wel of niet doen?
Jij dus, als concept.

Citaat:
O.K. Maar hoe kan IK MIJ daarop nu focussen?
Dat kan slechts gebeuren of niet, toch?
IK ben niet bij machte mij te focussen, dat kan hooguit zo lijken wanneer ik daartoe gedreven wordt en niet anders meer kán dan focussen.
Dan zegt dat IK later dat IK dat gedaan heb.
Jij dus als concept

Citaat:
Bereidheid is eveneens niet iets dat ik kan willen.
Nou ja, ik kan die wel willen maar daardoor hoeft dat bij lange na nog niet zo te gebeuren.
Volgens mij is dat 'n GROOT misverstand in het z.g. "doen."
Mensen die iets doen denken veelal dat iedereen kan doen wat zij doen of gedaan hebben.
P?re onzin wat mij betreft.
Daar komt m.i. alle onderlinge dwingelandij vandaan en vandaaruit weer geprogrammeerdheid op "als ik maar wil en waar 'n wil is, is 'n weg."
Vandaaruit komt weer verantwording nemen en dat niet willen nemen wat naar de ander toe wordt gezonden.
Altijd ook alléén maar naar de ander want dat is uiteraard nooit van toepassing op de uitzender.
Bullshit van de eerste orde als je 't mij vraagt.
Jij kunt dat doen als concept. Als aangenomen identiteit. Waarom zou je wel in staat zijn een concept in de lucht te houden (want dat is wat je doet) en niet in staat zijn dat concept naar een andere vorm af te buigen ?
Rennie is offline  
Oud 29 July 2011, 12:18   #35
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wie is bereid ECHT te kijken ?
Het gaat niet om het echte kijken, maar om de bereidheid. Wanneer ben je daartoe bereid? Bij alles wat je leest van Sem, blijkt dat er op dit moment geen sprake is van bereidheid. En zijn dergelijke tweegesprekken, m.i. een "waste of time". En om ze dan ook nog eens hier naar toe te kopiëren, een "double waste of time". Mijn idee. Ik heb vakantie, ik wil genieten, en dat ziet er net ff iets anders uit, dan dat domme geklets. Weet je geen goede mop?
Naadje is offline  
Oud 29 July 2011, 12:23   #36
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Het gaat niet om het echte kijken, maar om de bereidheid. Wanneer ben je daartoe bereid? Bij alles wat je leest van Sem, blijkt dat er op dit moment geen sprake is van bereidheid. En zijn dergelijke tweegesprekken, m.i. een "waste of time". En om ze dan ook nog eens hier naar toe te kopiëren, een "double waste of time". Mijn idee. Ik heb vakantie, ik wil genieten, en dat ziet er net ff iets anders uit, dan dat domme geklets. Weet je geen goede mop?

Een man komt terug van een vistochtje en wil een dutje doen.
Ondanks het feit dat ze niet vertrouwd is met het meer besluit de vrouw toch om de boot van haar man te varen.

Ze vaart een eindje gooit het anker uit en leest een boek.
Plots komt een agent van politie te water langs met zijn boot.
Hij vaart naast hun boot en zegt, 'Goeie morgen mevrouw. Wat ben je aan het doen ?'
'Een boek aan het lezen' antwoordt ze, (denkend, 'Is dat niet duidelijk '
'U bent in een Verboden te vissen zone' informeert hij haar.
'Sorry, maar ik ben niet aan het vissen. Ik ben aan het lezen'
'Ja, maar je hebt al het gereedschap. Voor zover ik weet, kun je er elk ogenblik mee beginnen, ik moet je een bekeuring geven en het materiaal in beslag nemen'.
'Als je dat doet moet ik je aangeven voor seksuele intimidatie' zegt de vrouw.
'Maar ik heb je niet aangeraakt' zegt de man.
'Dat is waar, maar je hebt al het gereedschap. Voor zover ik weet kun je er elk ogenblik mee beginnen', zegt de vrouw.
'Nog een prettige dag verder mevrouw', en hij vertrok.
Rennie is offline  
Oud 29 July 2011, 12:33   #37
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Kijk, dat lijkt er al meer op. Dank voor het onmiddellijk gehoor geven aan mijn oproep.
Naadje is offline  
Oud 29 July 2011, 15:56   #38
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht

Bedoel je 'magere Hein' (als een verbeelding van de dood)?
Was gewoon benieuwd wat jij erop zou zeggen, vond wel een leuke grap. Ken je dat? Dat je een grap maakt, ook al vermoed je dat de grap niet aanslaat?

Het is dubbel, ik vond gewoon grappig om dat zo te noemen, hoeveel ik ook ergens een ''spanning'' voelde, want ik vroeg me af hoe jij tegen de dood aan kijkt. Het was de (b)engel in mij.

Ja, ik bedoelde de Magere Hein.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 29 July 2011 om 16:31.
Mihaela is offline  
Oud 30 July 2011, 11:09   #39
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Was gewoon benieuwd wat jij erop zou zeggen, vond wel een leuke grap. Ken je dat? Dat je een grap maakt, ook al vermoed je dat de grap niet aanslaat?
Goeiemorgen

Dankjewel voor je reactie.
Nee, dit ken ik niet geloof ik.
Ik ben (doorgaans) behoorlijk voorzichtig naar anderen als het gaat om leven/sterven.
Aangezien ik ook niet weet hoe jij in het leven staat, heb ik je eerst een wedervraag gesteld.
Als mensen van de daken schreeuwen dat er geen ik meer bestaat en derhalve geen geraaktheden meer kennen...dan wil ik nog wel eens gewoon gaan 'hakken'. Er is dan immers verteld dat er niemand geraakt kan worden.
Dit wil ik dan wel eens zien
Wat overigens m.i. helemaal niet waar is...ze duiken/vluchten als het ware weg in/achter/onder (leven)loze woorden.

Citaat:
Het is dubbel, ik vond gewoon grappig om dat zo te noemen, hoeveel ik ook ergens een ''spanning'' voelde, want ik vroeg me af hoe jij tegen de dood aan kijkt. Het was de (b)engel in mij.

Ja, ik bedoelde de Magere Hein.
Was de spanning die je voelde van/bij jezelf?
Ik voel bij mezelf spanning om deze vraag te beantwoorden.
Zo vrij/veilig voel ik me hier niet.
Toch een poging.

Leven en sterven kan ik niet los van elkaar zien.
Dit leven is voor mij een tijdelijke onderbreking van Leven.
Dat wat er altijd al was en zijn zal.
Dit leven kan ik eerder als mijn dood zien.
Dood is voor mij heel veel Leven.

Heb ik je goed begrepen dat jouw broer nu ernstig ziek is?
Wil/kan je hier iets over vertellen misschien?
glans is offline  
Oud 30 July 2011, 14:51   #40
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hoi glans,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ik ben (doorgaans) behoorlijk voorzichtig naar anderen als het gaat om leven/sterven.
Ik meende jouw houding op te merken, en vervolgens voelde ik me me ook heel voorzichtig naar jou toe. Ik vind het fijn dat het zo is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Was de spanning die je voelde van/bij jezelf?
De spanning was bij mij, omdat ik aan de ene kant terughoudend was, en aan de andere kant speels. Dat gaf mij dus een dubbel gevoel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Aangezien ik ook niet weet hoe jij in het leven staat, heb ik je eerst een wedervraag gesteld.
Geen enkel onderwerp is voor mij taboe, maar als iemand wil kwetsen met een vraag of houding, dan wil ik er bewust geen energie aan schenken.
Als iemand oprecht en belangstellend is, geen vraag kan mij te ver gaan, ook al zal ik er niet altijd een antwoord op hebben.
Als ik me geconfronteerd voel, kijk ik ernaar, ongeacht wat de intentie van de andere is.

.....

Op dit moment kijk ik door het raam, naar de pruimen in de tuin. De vogels vieren feest. De druiven beginen nu ook in hun smaak te vallen. Ik denk dat ik van de winter pruimen ga kopen, en ze aan de pruimenboom ga hangen, want ik kan uren naar hun gekweter luisteren...

Waar geniet jij het meest van glans?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Heb ik je goed begrepen dat jouw broer nu ernstig ziek is?
Wil/kan je hier iets over vertellen misschien?
Bedankt voor je balangstelling.

Ik merk dat het nu niets in me opkomt hierover. Ik ga later iets schrijven.

Lieve groet,
**********
Mihaela is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.