Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2011, 21:24   #31
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
De 'autistische psychopaat' was geen verwijzing naar Blikje!
Nee, het was voor mij bedoeld.
Heb je "The Work" gedaan van Byron Katie?, het is echt verhelderend.
Von is offline  
Oud 8 December 2011, 22:29   #32
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
De 'autistische psychopaat' was geen verwijzing naar Blikje!
Het kan evengoed een ironische verwijzing zijn naar... mezelf... zullen we maar zeggen om de gemoederen te sussen.

Wie het lijden niet kent, kent het leven niet.
Nou Mara naar wie of wat het een verwijzing was vind ik verder niet zo belangrijk, waar het om gaat is dat je die autistische psychopaat, of je die nu in jezelf danwel een ander ziet, wel mag bedanken dat die jou de kans/gelegenheid geeft jezelf van dienst te zijn/te helpen enz.
Vagebond is offline  
Oud 8 December 2011, 23:37   #33
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Tinneke heeft het geriskeerd om haar verhaal te doen op het forum.
Ik heb dat gedaan op het forum van Remon.
Ik kom ook uit een gezin waar fysiek geweld gepleegd werd tegen de kinderen en het arme kleine meisje misbruikt werd.
Dat heeft tot chaotische levens geleid.
Een broer is gevlucht in de drugs en heeft zelfmoord gepleegd. Een andere broer is alcoholist geworden. Mijn zus heeft een verschrikkelijk, chaotisch leven gehad. En net als het dan beter gaat moet ze sterven.
Ikzelf heb het grootste deel van van mijn leven in diepe verwarring doorgebracht, mijn vrouw en kinderen ongelukkig gemaakt.
Ik ben gevlucht in oosterse mystiek en alcoholisme.
Mijn diepe, ongeneeslijke afkeer van de doctrines die hier zo opgehemeld worden is het gevolg van mijn ervaring met deze doctrines. Je wordt er geen liefdevol mens door. Integendeel, je wordt er afstandelijk, koud en ongevoelig van.
Toen ik tegen een forumlid hier zei: "Je bent het soort vrouw dat een infantiel trauma bij me wakker maakt" was dat niet om te spotten. Ik meende dat honderd procent.
Ik ben met hangende pootjes gevlucht van het forum van Remon, omdat ik tegen de kille harteloosheid van de 'verlichten' en 'zelfgerealiseerden' niet meer bestand was.
Na een jaar ben ik weergekeerd op dit forum met het vaste besluit niet meer te vluchten voor de harteloosheid van de doctrines die ook hier aangehangen worden. Ik dacht: "Ik redeneer ze de vernieling in. Ik zal die doctrines aan de kaak stellen voor wat ze zijn: een vlucht uit de werkelijkheid, die van jou een koud en harteloos mens maken."
Er is een reactie geweest van een man of vrouw die zich "Lezer" noemt. Die had me door en vond mijn 'kruistocht' vermakelijk.
En die reactie vandaag van die figuur die losjes uit de pols een beetje kwam spotten met mijn "vlaamse bourgondische stijl" en "soelaas voor dolende zielen". Walgelijk vind ik het.
Maar "Lezer" heeft gelijk! Het is een strijd van een don quichote tegen windmolens. Windmolens hebben ook geen gevoel.
De tijd die me rest wil ik een liefdevol mens zijn en er uiteindelijk zijn voor mijn kinderen en kleinkinderen.
De 'verlichten' en 'zelfgerealiseerden' kunnen me gestolen worden

Wijziging aangebracht door Mara op 9 December 2011 om 00:42.
Mara is offline  
Oud 9 December 2011, 00:41   #34
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Toen ik verleden jaar vertelde over mijn jeugd en agressief tekeer ging op het forum, heeft Maria nog tegen me gezegd: "Je bent nog altijd aan het vechten tegen je vader. Je beschouwt het forum als je vader."
Ik redeneerde dat weg en zei: neen, het zijn die doctrines die ik aanval.
Nu ben ik er niet zo zeker meer van.
Ik ben hier komen schrijven en het was opnieuw om de gehate doctrines aan te vallen.
Ik zeg altijd: ik stop ermee, ik gooi de handdoek in de ring. Die mensen willen de waarheid niet horen... inderdaad, welke waarheid?
Ik heb hier niets, maar dan ook niets meer te zoeken.
De doctrines heb ik achter me gelaten, denk ik toch... Het pathologische is dat ik mensen wil "bekeren". Wat natuurlijk absurd is.

Ik ben er zo moe van... ik wil zelfs de reacties op deze laatste stukjes niet meer zien.
De doctrines van de dood.... zo zie ik dat, en ik meen het voor de volle honderd procent... Waarom zou ik er ook nog maar één seconde mee bezig zijn?
Mara is offline  
Oud 9 December 2011, 08:30   #35
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Toen ik verleden jaar vertelde over mijn jeugd en agressief tekeer ging op het forum, heeft Maria nog tegen me gezegd: "Je bent nog altijd aan het vechten tegen je vader. Je beschouwt het forum als je vader."
Ik redeneerde dat weg en zei: neen, het zijn die doctrines die ik aanval.
Nu ben ik er niet zo zeker meer van.
Wijze woorden van Maria. Dat bedoel ik ook met mindfuck. Je verleden speelt zich nog in het hoofd af en heeft zijn gevolgen voor hoe je nu in het leven staat, er tegenaan kijkt. Je projecteert enkel wat in je hoofd zit (oude ervaringen) op het heden, dat is wat ik mindfuck noem, het heeft namelijk niets met het heden te maken maar enkel met je verleden. Maar zolang je dat zelf niet ziet blijf je door je oude filters/ervaringen zien wat je oude ervaringen je willen laten zien, je willen laten verwerken/oplossen.

Aart is offline  
Oud 9 December 2011, 11:16   #36
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Vergis je niet in die boergondisch vlaamse aard! Elke vrijdagavond kan je die onafgescheidenheid ervaren in elk vlaams stamcafé? met een beetje achterban.
Verwar ook niet jouw forum met zo'n bruin achterzaaltje. Noch het een noch het ander geeft soelaas voor dolende zielen.
Wel beste vriend?
Wat wilt ge daar eigenlijk mee zeggen?
Zijn mensen in een stamcafé minderwaardig misschien?
Ze hebben in ieder geval niet zo'n dikke nek als gij.
Als ik kolder bedrijf is dat misschien cafépraat, maar dat is dan ook zo, bedoeld!
Als ik ernstig filosofeer doe ik mijn uiterste best om zo nauwkeurig mogelijk te formuleren... Als dat in uw ogen cafépraat is beschouw ik u niet langer als gesprekspartner.
En als gij soelaas hebt voor dolende zielen moogt ge die hier gerust komen geven.
Anders moet ge uw stom bakkes houden!
Mara is offline  
Oud 9 December 2011, 23:29   #37
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Priegelen in de marge.

Prutsen, pietepeuteren, mieren aan de zelfkant der dingen dus...
Gelukkig voor ons ziet onze Grote Administrator de Grote Lijnen!


Mara is offline  
Oud 9 December 2011, 23:30   #38
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Toen ik verleden jaar vertelde over mijn jeugd en agressief tekeer ging op het forum, heeft Maria nog tegen me gezegd: "Je bent nog altijd aan het vechten tegen je vader. Je beschouwt het forum als je vader."
Ik redeneerde dat weg en zei: neen, het zijn die doctrines die ik aanval.
Nu ben ik er niet zo zeker meer van.
(...)
De doctrines van de dood.... zo zie ik dat, en ik meen het voor de volle honderd procent... Waarom zou ik er ook nog maar een seconde mee bezig zijn?
Omdat ze je bezighouden, zo simpel is het. En als het is opgelost en ze je niet meer bezighouden hoef je dat niet eens meer te zeggen. Hoe harder je zegt dat het je allemaal niks interesseert, hoe minder waar het is. Het is vechten tegen de windmolen inderdaad, maar niet de windmolens van het forum maar die in je hoofd. Daarom ben je hier, niet om met "Blikje" te dealen maar met dat waar zij, in jouw mind, voor staat. Met wat dat met jou gedaan heeft.
Maria is offline  
Oud 10 December 2011, 00:09   #39
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Omdat ze je bezighouden, zo simpel is het. En als het is opgelost en ze je niet meer bezighouden hoef je dat niet eens meer te zeggen. Hoe harder je zegt dat het je allemaal niks interesseert, hoe minder waar het is. Het is vechten tegen de windmolen inderdaad, maar niet de windmolens van het forum maar die in je hoofd. Daarom ben je hier, niet om met "Blikje" te dealen maar met dat waar zij, in jouw mind, voor staat. Met wat dat met jou gedaan heeft.
Rennie is offline  
Oud 10 December 2011, 07:01   #40
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Omdat ze je bezighouden, zo simpel is het. En als het is opgelost en ze je niet meer bezighouden hoef je dat niet eens meer te zeggen. Hoe harder je zegt dat het je allemaal niks interesseert, hoe minder waar het is. Het is vechten tegen de windmolen inderdaad, maar niet de windmolens van het forum maar die in je hoofd. Daarom ben je hier, niet om met "Blikje" te dealen maar met dat waar zij, in jouw mind, voor staat. Met wat dat met jou gedaan heeft.
Dank je wel Maria.
Zeer helder uitgelegd.
Hier heb ik iets aan!
Mara is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben nooit een serieus persoon geweest Darsho Osho 102 23 July 2021 16:44
Dader en slachtoffer... Sam Advaita 53 9 January 2021 06:53
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.