Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 13:25   #41
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik ben niet vrij van geweld, ik heb alleen het gevoel dat geweld afleidt.
Voor mij voelt het als bovenop de ander springen in plaats van naar jezelf kijken.

Alles wat ik nu wil schrijven, leidt af van wat er in mij gebeurt. Daarom ga ik even door met enkel lezen.

Jammer.. wij zouden gewoon de kans kunnen benutten om te kijken naar wat in ons speelt.

ik ga even voelen (Trouwens, dit raakt me minder dan dat wat ik een paar dagen terug had met O-sem..)

Ik voel al wat spanning groeien. Zoals bij mijn linke oor is wat spanning te bespeuren, voelt warm aan, en de linke schouder. Ik ga even voelen.. Tot zo..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:26   #42
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Waarom jammer? Van mij mogen mensen wat vaker stil zijn in plaats van het ene na het andere bericht te spuien. Door even alleen te lezen, cre?er ik meer ruimte te kijken wat er in me speelt. Het reageren is vaak ook een toegeven aan je behoeften.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:27   #43
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom jammer? Van mij mogen mensen wat vaker stil zijn in plaats van het ene na het andere bericht te spuien.
jouw goed recht Esradha. Ik zei dat het jammer is, omdat ik met jou in gesprek was. Zeker respecteer ik je behoefte om je je terug te trekken. kan je ook mijn gevoel van 'jammer' toestaan?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:30   #44
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom jammer? Van mij mogen mensen wat vaker stil zijn in plaats van het ene na het andere bericht te spuien. Door even alleen te lezen, cre?er ik meer ruimte te kijken wat er in me speelt. Het reageren is vaak ook een toegeven aan je behoeften.
Een waarheid, Esradha, ... Er is hier zo'n prachtig zonneweertje verschenen waarin ik met jouw waarheid voor een uurtje ga verdwijnen ...
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:33   #45
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Een waarheid, Esradha, ... Er is hier zo'n prachtig zonneweertje verschenen waarin ik met jouw waarheid voor een uurtje ga verdwijnen.
Ik sluit me hier bij aan... zei het voor een aanzienlijk aantal meer uurtjes.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:43   #46
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Mihaela, misschien moest je maar medium worden gezien de stelligheid waarmee je meent iemands beweegredenen beter te kennen dan de persoon zelf. Zelfs zonder dat de persoon enige toelichting op de reden van vertrek heeft gegeven.

Daarbij, is weglopen altijd vluchten? Is blijven altijd de juiste optie?
Als iemand mij wil verkrachten, zou je me dan adviseren om te zeggen, ok?, doe maar! Ik wil wel eens weten hoe dat voelt?

Kan je geen situatie bedenken waarin weglopen juist van zelfkennis en inzicht getuigt?
Je gooit alles door elkaar nu Esradha.
Als iets of iemand je triggert, en je legt alles bij de ander zonder naar jouw eigen trigger te kijken, is dat vluchten van je eigen gevoel.
Vul dan maar zelf in voor welke situaties dat geldt.

En ja, dat klopt. Ik heb mediumschap kwaliteiten. Gezien het feit dat mijn ego mij nog te sterk leidt, heb ik de keuze gemaakt om daar verder (bijna)niets mee te doen, met mij spirituele vermogens.
Zelfkennis gaat voor mij voor, daaruit zal dat voortvloeien wat zuiver is. Maar dat komt nog.. nu eerst nog stoeien met mijn 'ik', in jullie gedaantes.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 13:59   #47
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Toelichting....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
In het andere geval heb je een daad willen stellen zoals Mihaela constateerde.
Noem het wat of hoe je het wilt. Esradha zegt het juist, het is mijn manier om aan te geven me ergens van te distanti?ren. Niet met de intentie om mijn zin te krijgen, zoals wederom ten onrechte, gesuggereerd wordt, door degene die daar haar beroep van heeft gemaakt. Integendeel. Ik heb respect voor ieders keuze, ook voor de jouwe om de ban op te heffen. Ik weet toch al lang dat ik altijd en eeuwig enkel maar weer bij mezelf uit kan komen? Dus is het aan mij om een daad te stellen, dmv afstand gaan nemen en dat kenbaar te maken.

Ik heb niet voor een definitief afscheid gekozen dit keer, ik ken mezelf, dat wordt niks, dus zie aan, zelfs ik maak vorderingen. Dit keer heb ik het bij een vaarwel gelaten en niet meteen verzocht om uitschrijving. Ik wil dat wel toelichten. Ik merk de laatste tijd dat ik me hier steeds minder thuis voel. Het is met name de (grond)toon die hier gezet wordt die me steeds minder bevalt. Ik voel een andere energie. Zwaar, bedompt en vermoeiend. Het is dat Aart dat hier af en toe nog eens voor wat luchtigheid zorgt, i.s.w. met Mars, waarvoor dank heren, maar voor de rest......

Snoeverij en intellectueel geneuzel, gehuld in vaag taalgebruik en ellenlange epistels enerzijds, in het draadje met de toepasselijke titel; fascinatie door het denken en anderzijds de vervuiling uit voortdurende getriggerdheid en daaruit voortvloeiende emotionele derrie, die je dan zogenaamd onder het mom van bewustzijn maar voor lief dient te nemen. Tuurlijk, het is allemaal in my head, maar als dat is wat er is, is dat het.
Het is allemaal niet meer zo mijn kopje thee.

Jouw besluit, so in's blauwe hineien, op de vroege morgen, zonder enige toelichting, want die had je namelijk niet gegeven, schoot mij in het verkeerde keelgat en was de welbekende druppel....

Dat laat onverlet dat ik me een poosje zal gaan terugtrekken van dit forum. Kerst komt eraan. Vrede op aarde, in de mensen een welbehagen. Het behaagt me hier niet (meer). Voor nu. Ik wens iedereen fijne feestdagen en tot ziens.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 14:05   #48
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Noem het wat of hoe je het wilt. Esradha zegt het juist, het is mijn manier om aan te geven me ergens van te distanti?ren. Niet met de intentie om mijn zin te krijgen, zoals wederom ten onrechte, gesuggereerd wordt, door degene die daar haar beroep van heeft gemaakt. Integendeel. Ik heb respect voor ieders keuze, ook voor de jouwe om de ban op te heffen. Ik weet toch al lang dat ik altijd en eeuwig enkel maar weer bij mezelf uit kan komen? Dus is het aan mij om een daad te stellen, dmv afstand gaan nemen en dat kenbaar te maken.

Ik heb niet voor een definitief afscheid gekozen dit keer, ik ken mezelf, dat wordt niks, dus zie aan, zelfs ik maak vorderingen. Dit keer heb ik het bij een vaarwel gelaten en niet meteen verzocht om uitschrijving. Ik wil dat wel toelichten. Ik merk de laatste tijd dat ik me hier steeds minder thuis voel. Het is met name de (grond)toon die hier gezet wordt die me steeds minder bevalt. Ik voel een andere energie. Zwaar, bedompt en vermoeiend. Het is dat Aart dat hier af en toe nog eens voor wat luchtigheid zorgt, i.s.w. met Mars, waarvoor dank heren, maar voor de rest......

Snoeverij en intellectueel geneuzel, gehuld in vaag taalgebruik en ellenlange epistels enerzijds, in het draadje met de toepasselijke titel; fascinatie door het denken en anderzijds de vervuiling uit voortdurende getriggerdheid en daaruit voortvloeiende emotionele derrie, die je dan zogenaamd onder het mom van bewustzijn maar voor lief dient te nemen. Tuurlijk, het is allemaal in my head, maar als dat is wat er is, is dat het.
Het is allemaal niet meer zo mijn kopje thee.

Jouw besluit, so in's blauwe hineien, op de vroege morgen, zonder enige toelichting, want die had je namelijk niet gegeven, schoot mij in het verkeerde keelgat en was de welbekende druppel....

Dat laat onverlet dat ik me een poosje zal gaan terugtrekken van dit forum. Kerst komt eraan. Vrede op aarde, in de mensen een welbehagen. Het behaagt me hier niet (meer). Voor nu. Ik wens iedereen fijne feestdagen en tot ziens.
Ja Nadje, vroeger was jij degene die mensen weg jaagde met je grote behoefte aan aandacht, nu is het weer een andere die meer behoefte heeft. Aanschouw je gezicht en weet dat jij bent!
Huppel ze!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 14:12   #49
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

601540_201908673273664_463348263_n.jpg
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 14:39   #50
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik weet toch al lang dat ik altijd en eeuwig enkel maar weer bij mezelf uit kan komen? Dus is het aan mij om een daad te stellen, dmv afstand gaan nemen en dat kenbaar te maken.
Zo is dat, Nada. En je hoeft het eigenlijk niet eens uit te leggen vind ik. Ik vind het geen vluchten als je je gezicht wendt naar de zon, naar waar het licht is en waar je je goed voelt. Zelfs Eckhart Tolle zegt dat je "dense painbodies" maar beter kan vermijden. See you KiSs
Maria is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.