Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 April 2013, 23:53   #41
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat zei je, iemand maakt ruzie met jou niet jij met hem/haar? Bij mij werkt dat net zo. Ik ben vrij direct maar ik maak daarom nog geen ruzie. Al wordt dat soms gedacht. Maar dat zal dus niet lukken. Als ik mij nukkig voel heeft dat andere oorzaken, daar ga ik je niet mee opzadelen haha.
Dan is het onmogelijk dat wij ruzie krijgen. Maar daar was ik toch al niet zo bang voor. Maar zo zie je maar dat ruzie maken over iets, niet alleen vanuit nondualiteit gezien wereldvreemd is. Maar dat het ook vaak nergens over gaat. Het maakt me trouwens ook niet uit of jij of een ander hier een andere opvatting heeft. Jij bent je opvatting niet.

Eigenlijk is het allemaal zo simpel? Als je geen zwaar ego hoeft mee te torsen ziet de wereld er heel anders uit.

Welterusten Ulla
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 00:25   #42
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Dan is het onmogelijk dat wij ruzie krijgen. Maar daar was ik toch al niet zo bang voor. Maar zo zie je maar dat ruzie maken over iets, niet alleen vanuit nondualiteit gezien wereldvreemd is. Maar dat het ook vaak nergens over gaat. Het maakt me trouwens ook niet uit of jij of een ander hier een andere opvatting heeft. Jij bent je opvatting niet.

Eigenlijk is het allemaal zo simpel? Als je geen zwaar ego hoeft mee te torsen ziet de wereld er heel anders uit.

Welterusten Ulla
Onmogelijk weet ik niet, maar ik zie het nut er niet zo van in, om ruzie te maken. Ik ben niet heilig, dus het kan me wel gebeuren. Maar dan ben ik gewoon nukkig en uit evenwicht en zit er iets anders achter. Uiten van frustratie, maar dat los ik op met mijn mensen hier ( of mezelf) die dat meteen snappen. Welterusten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 02:30   #43
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
dat zelfs volwassen mensen hun hart uitstorten bij mij omdat ik zo goed kon luisteren.

Het was toch ook ergens voor mij een mechanisme omdat ik daardoor ook extra aandacht als kind kreeg. Heb het zelf nooit als vervelend ervaren.
Tja,....als je zelf niet het gevoel hebt een luisterend oor te zijn voor een hogere zelfwaarde dan is daar niets mis mee.

Mij lijkt het onnatuurlijk dat volwassenen hun hart uitstorten bij een kind, en natuurlijk vind een kind dat niet vervelend als het zo gezien word.
Ik hoop dat je je kinderen het vertrouwen mee hebt gegeven dat ze geen hulp/aandacht van een kind nodig hebben.
Niet dat je perfect of onfeilbaar hoeft te zijn, maar wel "boven" het kind staat.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 08:47   #44
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik denk dat dit een denkfout is,....."samen" is een afhankelijk "kind" gevoel.
Precies goed.
De denkfout is: 'samen' is een afhankelijk 'kind' gevoel.
'Samen' is voor mij een volwassen manier om te kijken naar de dingen waar je tegen aan loopt in bijvoorbeeld het contact met anderen.

(Het lijkt me overbodig om te vermelden dat ik hier zeker weten geen ster in ben.
Ik wil het altijd zelf/alleen doen, ben ik zo gewend. En erg goed geworden in anderen buiten de deur houden.)

Wijziging aangebracht door glans op 12 April 2013 om 09:45.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 09:05   #45
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het gesprek aangaan kan ook zijn een gehoord en gezien willen worden.
Er was geen openheid in het laatste gesprek en oordelen stonden al vast voordat ik iets gezegd had. Over twee weken zijn deze mensen uit mijn leven.
Waarom zouden ze me moeten begrijpen?
Wel heb ik erover nagedacht en met andere mensen over gesproken om mezelf beter te begrijpen. Als ze daar openheid hadden gehad, was ik misschien wel nog een nieuw gesprek begonnen. Nu kom ik die laatste twee weken mijn verplichtingen na en zeg ze daarna gedag. Ik ben voor hen de derde werknemer die na drie maanden weggaat.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 09:15   #46
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Dankjewel voor je reactie Esradha :)
Ik begrijp je overwegingen.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 09:20   #47
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Wat, waar, welke site van ulla? Die wil ik ook zien!!!! Wat is de url ???
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 09:31   #48
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Tja,....als je zelf niet het gevoel hebt een luisterend oor te zijn voor een hogere zelfwaarde dan is daar niets mis mee.

Mij lijkt het onnatuurlijk dat volwassenen hun hart uitstorten bij een kind, en natuurlijk vind een kind dat niet vervelend als het zo gezien word.
Ik hoop dat je je kinderen het vertrouwen mee hebt gegeven dat ze geen hulp/aandacht van een kind nodig hebben.
Niet dat je perfect of onfeilbaar hoeft te zijn, maar wel "boven" het kind staat.

Zo onnatuurlijk was dat in die tijd en omgeving niet, als je zelf als tiener sterk bent en een goede band hebt met de mensen om je heen is dat niet zo raar. Ik ben er zelf alleen maar sterker van geworden. Ik was vrij zelfstandig en heb daar geen verder geen schade van ondervonden.

Mijn kinderen zijn dusdanige sterke persoonlijkheden, dat heb je als ouder niet alleen in de hand, als je dat niet mee had kunnen geven. Maar dat is ons zeker gelukt, heel goed zelfs. Die basis en het gevoel dat ze altijd bij ons terecht kunnen. Maar daarom sta ik nog niet boven mijn kinderen of je zou moeten bedoelen grenzen stellen en ingrijpen als het nodig is. En niet onnodig belasten met eigen sores. In ieder geval hadden en hebben zij altijd het vertrouwen dat wij het goed doen en prima redden. En daar gaat het om, om die veiligheid. Die je je kinderen geeft. En die had ik thuis ook wel. Ondanks allerlei omstandigheden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 10:47   #49
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Dus ja, ik stel voorwaarden aan er mogen zijn en maak mezelf afhankelijk van ander daarin.
Dan zou de vraag kunnen zijn waarom je hardnekkig blijft vasthouden aan een overtuiging waarvan je weet dat die niet waar is? Meestal is dat omdat je dat (nog) iets oplevert. Misschien kun je hier niks mee. Ook goed. Ik wens je hoe dan ook sterkte en succes met dat waar je mee bezig bent nu.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 April 2013, 11:12   #50
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Omdat ik weet dat het niet waar is, maar het wel geloof en zo voel. Het is zo irre?el als de pest, maar als die pijn wakker is, voelt het waar. Als ik hoop op bevestiging, maar hij komt niet, neem ik mezelf weer weg. Momenteel hik ik ook erg aan tegen de middag werken, die ik voor de boeg heb. Ik krijg het benauwd, maak mezelf klein en voel mijn verdriet groeien. Ik weet ook dat het idioot is, wat kan me helemaal gebeuren? Wat kunnen ze me maken? Welk mens ooit kan bepalen of ik mag zijn? Niemand toch? De ene keer brengt dat een gaatje in de pijn, de andere keer blijft het vast zitten. Dan ga ik maar zingen of dansen, om toch mezelf te prikkelen aanwezig te mogen zijn.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.