Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2021, 16:13   #41
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Goed, ga toch joggen, het forum loopt niet weg.
Ben net terug van joggen, door de regen. Effe opwarmen onder de douche nu eerst.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 16:17   #42
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ben net terug van joggen, door de regen. Effe opwarmen onder de douche nu eerst.
Lekker koud afdouchen, heel gezond! Volgens WH ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 16:25   #43
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Lekker koud afdouchen, heel gezond! Volgens WH ...
Zat ik hier net opgewarmd onder de douche uit enkel met handoek rond me lenden, ben ik terug in de douche gestapt voor jou en de koudwaterkraan opengedraaid... ik kreeg bijna een hartinfarct door 10 sec. eronder te blijven staan.

Ik stap terug in de douche, lekker de warmwaterkraan weer open.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 16:32   #44
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Zat ik hier net opgewarmd onder de douche uit enkel met handoek rond me lenden, ben ik terug in de douche gestapt voor jou en de koudwaterkraan opengedraaid... ik kreeg bijna een hartinfarct door 10 sec. eronder te blijven staan.

Ik stap terug in de douche, lekker de warmwaterkraan weer open.
Ik ben trots op je ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 16:37   #45
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik heb hier sinds mijn terugkomst als Guustflater en daarna kabu al heel serieus getypt, maar blijkbaar nog altijd niet serieus genoeg voor jou. Het zij zo.


"Misschien" en "lijkt".
Maar niets is wat het lijkt.
Ik heb bewustzijn belichaamd, of een ander dat nu bevestigd of ontkend, meent oude wonden te zien, of verlichting, maakt mij absoluut niet uit.
]Ik zijn] terug wat ik was voor ik geboren was.
KiSs
Een dooddoener kabu, je laat daarvoor om waar te zijn nogal veel ego zien.
Hoe kan het nou dat je onaangename gedrag dan hetzelfde is gebleven. De vraag naar aanleiding van je antwoorden op Mihaela is ontwijkend niet zelfonderzoekend, zie je dat zelf niet?
  Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 19:13   #46
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Lauren's intrinsieke kompas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Een dooddoener kabu, je laat daarvoor om waar te zijn nogal veel ego zien. Hoe kan het nou dat je onaangename gedrag dan hetzelfde is gebleven.
Jij hebt een beeld dus van hoe iemand die terug is wat hij was voor hij geboren was zich op een forum omtrent zelfkennis zou moeten gedragen.
Jij hebt volgens eigen zeggen een intrinsiek kompas voor het doen van het goede als gevolg van je afronding van gedegen zelfonderzoek.
Citaat:
@Rob: Ik zou kunnen schrijven over mijn ervaringen rond het bezig zijn met waarheidvinding en het afronden van gedegen zelfonderzoek maar dat heb ik hier al veelvuldig gedaan. Anderzijds wil ik het doen van gedegen zelfonderzoek niet aantrekkelijk maken want dat zou de verkeerde motivatie zijn er aan te beginnen. Anderzijds heb ik degenen die daar afbreuk aan doen niet graag in het zicht.

Een van de belangrijkste kenmerken van het doen en afronden van gedegen zelfonderzoek die ik ervaar is het herkennen van Waarheid. Waar eerst ego het kompas was om op te varen is er nu onmiddellijk zicht of iets waarheid of Waarheid bevat. ]Wat de wereld er van merkt is dat er een intrinsiek kompas is voor het doen van het goede in plaats van dat dat door ego bepaald wordt]. Het is goed voor de wereld dat er nergens meer een ego aan het roer zit.

Wat betreft de mensheid die stevent op zijn eigen ondergang en de eventuele behoefte dat te voorkomen moet ik zeggen dat die drang nihil is. Er zijn de dagelijkse contacten, behoeften en noden waar je al je handen aan vol hebt. De wereld en de natuur doen hun eigen ding daar hoef ik me niet mee te bemoeien, sterker nog er is een groot vertrouwen dat de natuur het beter weet dan ik.

bron: Laurens op 4 nov. '20.
Ok, je intrinsieke kompas geeft aan dat er nogal veel ego te zien is bij mij.
Als je Bassie leest (zie los bericht) is het alsof je jezelf bezig hoort. Je kompas moet dan naar de andere kant uitslaan.
Goed, dat meen jij te zien.
Doe nu verder wat volgens jou "het goede" is, of niet.

Wijziging aangebracht door kabu op 8 January 2021 om 19:38.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 19:24   #47
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik geloof je direct.
Trouwens, heb er nooit aan getwijfeld.
Nog even aan toe voegen dat 'spelen' mijn beroep is, maar dat wist je onderhand al wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat op zo een forum zichtbaar wordt, zijn er blinde vlekken voor onszelf, soms gedrag uit onze vroegere jeugd, dat onschuldig lijkt, omdat in 'real' niemand daar mee te maken heeft, maar vaak zijn er stukken die wel hinderen, op subtiel niveau.
Wie weet is dat zo, als dat volgens jouw inziens zo is, is het mogelijk waar voor jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Kan jij het zien dat je mensen jent op het forum?
Ik zie het wel van mezelf.
Vaak is het omdat er iets in wat de ander schrijft mij raakt, en vervolgens ik terug meen te geven.
Ik vind het geen kwestie van 'schuld', want iedereen komt hier vrijwillig, en het gaat on volwassene mensen, qwa leeftijd dan.
Wie het begint doet het eigenlijk niet eens meer toe.

Zie jij het bij jezelf?
Dat doet volgens mij WEL toe.
Ik volg al varend op dit forum gewoon mijn "intrinsiek kompas" Miha.
Als me dat in botsing brengt met andere schepen die ook menen op hun intrinsiek te varen is dat wat het is, meer niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Goed, ga toch joggen, het forum loopt niet weg.
Heb nog een lekker dutje gedaan, warme douche, koude douche, weer warm en dan onder de lakens doet precies wel wat. Beetje sauna effect hé. Of dat op zich bevorderlijk is voor de gezondheid weet ik niet, feit dat men goed slaapt zal wel het meest doen. Ik heb weer heerlijk geslapen en gedroomd. Eckhart Tolle kwam bij mij op bezoek. We hebben gezellig gekletst als 'gelijken'.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 20:15   #48
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht


Ok, je intrinsieke kompas geeft aan dat er nogal veel ego te zien is bij mij.
Je laat veel ego zien, geen kompas bij nodig.
Een innerlijk kompas is uit zichzelf ontstaan na waarheidvinding, te weten zonder richtlijnen van buitenaf weten wat je te doen staat. Heeft niks met ego zien uitstaande.
  Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 22:17   #49
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard gedegen zelfonderzoek afronden is onzin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je laat veel ego zien, geen kompas bij nodig.
Een innerlijk kompas is uit zichzelf ontstaan na waarheidvinding, te weten zonder richtlijnen van buitenaf weten wat je te doen staat. Heeft niks met ego zien uitstaande.
Je lult maar wat Laurens, als egoloze, want dood geweest, dus ik kan het weten, zie ik veel ego bij jou!
Ook Guido ziet dat.
Ik zal het nu maar zeggen Laurens, want de fun is toch gedaan op je forum sinds je de teugels aangetrokken hebt met je twee moderatoren en een figuur als Bassie uit je hoed getoverd hebt: Doorpakken op de afronding van je 'revolutionaire' gedegen zelfonderzoek waar Guido het over heeft is correct en wat hij / zij die denkt zijn gedegen zelfonderzoek afgerond heeft te doen staat.
Er is simpelweg niemand die gedegen zelfonderzoek / waarheidvinding afgerond kan hebben.

Je maakt je eigen maar wat wijs.
heb ik altijd geweten en je geschreven al bij mijn eerste aankomst hier.
Zie...
Citaat:
@Mara: Zegt die Renoir dat, dat hij zijn waarheidsvinding afgerond heeft?

En gij bent nog bereid dien ajuin te geloven ook!
Ok, er zijn natuurlijk goeroe's van allerlei slag: eikels, hoffelijke, klootzakken, kettingrokers etc. maakt niet uit wat voor gedrag ze vertonen. Het is het effect op de leerling dat ze hebben dat telt. Renoir reken ik dan bij de schijn-heilige klootzakken, maar dat maakt dus niet uit.

bron: Puppetje op 1 juli '14
Beperk me nu maar in schrijven, of ban me volledig van je forum als je "intrinsiek kompas voor het doen van het goede" je dat ingeeft.
Mij zal het worst wezen wat je doet.
Het was weer leuk voor mij nog is deel te nemen aan je forum. Sommige forumleden hebben er wat aan gehad. Nowee bv. heeft als gevolg van mijn interactie al zijn gedane uitspraken als onduidelijk en misleidend herroepen zoals hij hier schreef.

Jij hebt dankzij mij ontdekt dat er een belangrijke scene uit je favoriete film Avatar is weggelaten.
Dus ik heb jullie wel wat gebracht en heb zelf veel lol beleeft aan mijn deelname.

Wijziging aangebracht door kabu op 8 January 2021 om 23:12.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 January 2021, 23:23   #50
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Er is simpelweg niemand die gedegen zelfonderzoek / waarheidvinding afgerond kan hebben. Je maakt je eigen maar wat wijs. heb ik altijd geweten en je geschreven al bij mijn eerste aankomst hier.
Uit de aard van het doen kan je toch aannemen dat een daad niet eindeloos doorgaat. Ooit is de daad beklonken als het resultaat (de aanwijzing) is gepresteerd.
'Doorzie ego', al de rest is gespeculeer en rondstrooien van wijsheden die niets ter zake doen.
In eer en geweten kan ik zeggen dat ik gedegen zelfonderzoek heb afgerond. Waarheid die ik bedekte is ont-dekt, open nu.
Dankzij jouw bijdragen heb ik het masker afgelegd om het moment van ontdekken vast te houden.
Er is geen verhaal en ik weet niet of dit houdbaar is.
Het ga je goed, N.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
Geen 2

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ben je een slachtoffer of schepper. Aart Waar gaat het hier verder ook nog over? 119 14 December 2011 11:16


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.