Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 December 2011, 17:09   #41
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik oefen eventjes.

Rob, vind je het goed dat ik op jou door mij gequote reactie reageer?
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 17:17   #42
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Ik oefen eventjes.

Rob, vind je het goed dat ik op jou door mij gequote reactie reageer?
Natuurlijk, fijn dat je het even vraagt!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 17:27   #43
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Blikje, blijk jij nou toch nog een keuze te hebben of vertaal ik je woorden onjuist.
Neen, daar zit 'm nu ook juist de clou.
Maar wanneer men de mond zo vol heeft van verantwoordelijkheid die genomen moet worden, zoals die vol is van de vrije wil dan wil ik die ook ZIEN van diegene.
Anders is het een hoop gebla bla en geldt meestal vooral NI?T voor degene met z'n vermeende vrije wil en keuze.

Citaat:
Opkroppen veroorzaakt enkel enge ziektes. Als iets gezegd moet worden vanuit een iets dan kan dat maar beter gezegd worden, is mijn mening, tuurlijk wel in beschaafde taal.

Blikje die nog wat achterhoudt, wie had dat gedacht, ik moet er even van bijkomen.
Die toestanden hebben we al gehad op andere fora en er is er tot nu toe nog geen een bestand gebleken tegen deze niet vrije wil en keuze.
Maar natuurlijk worden daar weer andere draaien aan gegeven.

Er is geen vrije wil en keuze om dat in beschaafde taal te doen voor sommigen, dat blijkt.
Dat is preci?s het punt.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 19:34   #44
Bromsnor
Moderator
 
Bromsnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 September 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Beste Gargamel,

Mijn vraag is of er voor de forumleden nog enigerlei mate van uitgegaan kan worden dat de forumregels daadwerkelijk nageleefd dienen te worden?

- Door de simpele handeling van inschrijving op dit forum verklaard de inschrijver geen berichten te zullen plaatsen die privacygevoelig, commercieel gericht, onjuist of kwetsend zijn. Op overtreding volgt een waarschuwing naar het in forumregels vervatte waarschuwingsysteem.

Voorts verklaard de inschrijver geen berichten te zullen plaatsen die obsceen, vulgair, lasterlijk, onrustzaaiend, haatdragend, bedreigend, seksueel getint, of die in enige zin in strijd zijn met nationale en internationale wetten en de algemene regels van goed fatsoen zijn. Overtreding levert een acute definitieve ban op. -

Natuurlijk kan eenieder in vrijheid zijn eigen beleefde trauma's op een imponerende en terroriserende manier uitleven op degene die deze trauma's symboliseert.
Maar dat is m.i. niet het doel van zelfkennis?

Ik meen te begrijpen dat vrijheid hetgeen is dat hier be-doeld wordt.

Echter, wanneer dat betekent dat eenieder ongebreideld zijn eigen trauma's op een ander mag uitleven dat ik bij deze te kennen geef eveneens geen enkel blad meer voor de mond te nemen.
Beste mw/dhr Blikje,

Als u vragen heeft over de toepassing van de forumregels dan wil ik u vragen om zo concreet mogelijk aan te geven welke situatie het betreft.

In voorkomende gevallen is het altijd mogelijk om deze per pb te melden bij de administrator of een moderator.

Ik ben van mening al in een eerder stadium uitgelegd te hebben hoe de gang van zaken is. We hebben de forumregels zo helder mogelijk op schrift gesteld. De toepassing er van is altijd aan persoonlijke interpretatie onderhevig en in dit geval is die van de moderatoren doorslaggevend. Bij twijfel plegen wij overleg.

Onze inbreng is er enkel en alleen op gericht om zo veel mogelijk een goede gang van zaken te garanderen zodat een ieder van de deelnemers binnen de doelstelling van dit forum kan meedoen.

Een concrete klacht over de gang van zaken zullen we serieus in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,
Bromsnor.
Bromsnor is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 19:35   #45
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Er is geen vrije wil en keuze om dat in beschaafde taal te doen voor sommigen, dat blijkt.
Dat is preci?s het punt.
Als er geen vrije wil en keuze is, wat denk je dan te beogen met regelgeving hieromtrent? Of is dat dan weer iets waar jij geen keuze in hebt?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 20:44   #46
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Voor Blikje,

Het is niet omdat ik uw theorieën absurd vind dat ik het recht heb om u, onder het mom van satire, sarcasme, cynisme, te kwetsen.
Ik ga het niet goed praten... ik heb mijn kwaadaardige trekjes.
Maar volgens uw theorie ben ik daar niet verantwoordelijk voor.
Er is namelijk niemand die verantwoordelijkheid zou kunnen nemen.

We zitten in een uitzichtloze impasse:
Ik kan het niet helpen dat ik zo op u reageer en u kunt het niet helpen dat u op uw manier op mij reageert.

Daarom is in het dagelijks leven uw theorie absurd.

Wijziging aangebracht door Mara op 13 December 2011 om 21:00.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 21:42   #47
Bromsnor
Moderator
 
Bromsnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 September 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Maar volgens uw theorie ben ik daar niet verantwoordelijk voor.
Er is namelijk niemand die verantwoordelijkheid zou kunnen nemen.
Beste Mara,

Als u volgens uw theorie wél verantwoordelijkheid kunt nemen voor uw daden, dan is het natuurlijk zaak om dat in de praktijk ook te doen.
Een mens is niet verplicht om consequent te zijn, maar het is mooi als theorie en praktijk gelijke tred houden.

Vriendelijke groet,
Bromsnor.
Bromsnor is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 22:57   #48
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bromsnor Bekijk bericht
Beste Mara,

Als u volgens uw theorie wél verantwoordelijkheid kunt nemen voor uw daden, dan is het natuurlijk zaak om dat in de praktijk ook te doen.
Een mens is niet verplicht om consequent te zijn, maar het is mooi als theorie en praktijk gelijke tred houden.

Vriendelijke groet,
Bromsnor.
Die zit! Hahahahahaha!

Sic transeat gloria mundi!
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:18   #49
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Sic transeat gloria mundi!
Oftewel; 骰過境凱萊蒙迪- 維基百科
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 December 2011, 23:40   #50
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Voor Blikje,

Het is niet omdat ik uw theorieën absurd vind dat ik het recht heb om u, onder het mom van satire, sarcasme, cynisme, te kwetsen.
Ik ga het niet goed praten... ik heb mijn kwaadaardige trekjes.
Maar volgens uw theorie ben ik daar niet verantwoordelijk voor.
Er is namelijk niemand die verantwoordelijkheid zou kunnen nemen.

We zitten in een uitzichtloze impasse:
Ik kan het niet helpen dat ik zo op u reageer en u kunt het niet helpen dat u op uw manier op mij reageert.

Daarom is in het dagelijks leven uw theorie absurd.
Het is m.i. nog veel absurder om uw dagelijks leven te wijden aan het ontkrachten van absurde theorieën, i.p.v. te leven volgens uw eigen theorie en filosofie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Neen, daar zit 'm nu ook juist de clou.
Maar wanneer men de mond zo vol heeft van verantwoordelijkheid die genomen moet worden, zoals die vol is van de vrije wil dan wil ik die ook ZIEN van diegene.
Blikje is hier zeer duidelijk in wat zij graag van u zou zien. Namelijk dat u zich eens betoont als een man van zijn woord. Die handelt naar eer en geweten en dat kan alleen als hij bereid is te leven volgens zijn eigen waarheid, i.p.v. te vluchten door zich te richten op de waarheid van anderen en zijn energie er dan mee te verkwanselen door deze af te wijzen en te ridiculiseren. Voor een dergelijk man is er slechts één woord passend: lafaard.

Blikje, je kunt op me rekenen schat! KiSs
Naadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.