Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2018, 18:28   #541
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wanneer je weet, intrinsiek weet zonder gebruik van woorden, is iedere verklaring of conversatie overbodig.
(...)
Guido is offline  
Oud 24 May 2018, 08:23   #542
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
'De schepping' is een product van verbeelding! Verbeelding heeft nooit genoeg aan zichzelf omdat het geen grond heeft. De malle molen van verbeelding.
'Doe gedegen zelfonderzoek en 'De schepping' verdwijnt als sneeuw voor de zon.
(...)
Oké, zo iets als verstand tegenover instinct waar het erop aankomt om naar waarheid te zoeken...
Instinct weet, verstand beeldt in...
marie is offline  
Oud 24 May 2018, 17:37   #543
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
(...)
Oké, praten is praten en er is inderdaad veel zeuren bij; maar ik heb mijn antwoorden gekregen...
Of anders gezegd uit al dat gepraat, al dat gezeur, al dat verhaaltjes vertellen, geloven en niet geloven, luisteren naar het inwendig instinct,... hebben de antwoorden zich gekristaliseerd...

De leidraad die alles staande houdt is inderdaad de oorspronkelijke leegte, maar die op en in zichzelf niet volstaat en onherroepelijk is aangetrokken tot de materie, gaande van geest tot... mens en verder...; de eeuwigdurende schepping...
Alles wat geschapen wordt is tijdelijk en zal terug vergaan... Niets dat geschapen is blijft hetzelfde maar verandert voortdurend, evolueert, transformeert...

Oké, bedankt voor de medewerking... Meer dan waarschijnlijk dat jullie mijn inzichten niet volgen, niet delen. Moet en hoeft ook niet... iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken waar het doel van zijn leven ligt...

Ik zal nu voor minimum veertien dagen verdwijnen; nieuwe avonturen tegemoet... De toekomst zal uitwijzen of ik daarna nog veel praat heb...
marie is offline  
Oud 24 May 2018, 20:22   #544
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...
(...)
Guido is offline  
Oud 15 June 2018, 07:46   #545
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
(...)
(...)

Terug van weggeweest. Het is hier duidelijk een kalme bedoening geworden.
(...) vertelt duidelijk niet veel en maakt de tongen niet los...
Ik weet niet of we (...) als mededelen kunnen legitimiteren...

Terug dit keer uit de hel; een ver doorgevoerde chemotherapie die alle grondslag voor mijn welzijn, mijn welbeleven, mijn optimisme en zoveel meer heeft aan diggelen geslagen...
Ik had kanker en het deerde mij niet; zelfs moest de afloop dodelijk zijn... Ik had en ik was mijzelf, gelukkig om te zijn...
Maar gisteren toen ik onverwachts mijn afgeschoren kop in de spiegel zag, toen, precies alsof het voor de eerste keer was, realiseerde ik mij dat er misschien toch wel iets ergs met mij aan de hand was...
En wat is er voor ergs dat mij de laatste tijd overkomen is??? Dat gevoel van niet meer mijzelf te zijn; pijn te hebben in mijn diepste zijn; mijn innerlijke sterkte niet meer terug te vinden...

Oh, ik ben het aan het ontleden; zoals ik alles ontleed, met mijn hart en met mijn ziel en met het beetje verstand dat ik heb...

En vooral ik vraag niet om jullie medelijden; geen enkele reden daarvoor daar in eerste instantie mijn kanker, verzorgd, niet dodelijk is... Gewoon een ziekte gelijk zoveel anderen, waar men leert mee te leven en zelfs een die mij meer handels en denk-vrijheid geeft in mijn hele bestaan dan voor het ontdekken van die ziekte.

Weet ik meer dan vroeger? Ben ik meer dan vroeger? Zie ik meer dan vroeger? Weet ik nu dat leven slechts aanvaarden is en er het beste van te maken? Weet ik nu wel, indien daarvoor niet of er al dan niet leven is na de dood???
marie is offline  
Oud 15 June 2018, 08:13   #546
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht

Weet 'ik, Ben 'ik, Zie 'ik, ????
(...)
Guido is offline  
Oud 15 June 2018, 18:06   #547
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Marie wat een ingrijpende tijd voor je! Ik wens je sterkte en beterschap met het genezingsproces!
Iona is offline  
Oud 16 June 2018, 14:04   #548
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
(...)
Wie ben ik? Wie ben jij?
Het enige antwoord daarop is 'niemand'
Want elke inkleding is schijn, par-être in plaats van être, zoals men in het frans zou zeggen...
Dus om te weten wie je bent kun je alleen maar tot het besluit komen dat hoe minder dat je schijnt te zijn hoe meer je jezelf kunt vinden.
Ik heb dat goed aangevoeld, nu sterven of over twintig jaar sterven, dat doet niets af aan wie of wat ik ben of zal zijn... Dit aardse leven bepaalt mijn zijn niet... Dus afkomen met moraal, godsdienst, wetenschappen, wijsheid is enkel rammelen in de marge...

En als je dat allemaal tot in het ongerijmde doortrekt dan kan je alleen maar inzien dat je alleen jezelf kunt zijn door jezelf te ontmantelen..., te verliezen...
Hoe meer je niet bent, hoe meer je bent.

Of zijn en niet-zijn liggen in elkaars verlengde, meer nog zijn gewoon synoniemen en dat is de enige waarheid; al de rest errond is praat voor de vaak...
marie is offline  
Oud 16 June 2018, 18:40   #549
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Wie ben ik? Wie ben jij?
Het enige antwoord daarop is 'niemand'
Want elke inkleding is schijn, par-être in plaats van être, zoals men in het frans zou zeggen...
Dus om te weten wie je bent kun je alleen maar tot het besluit komen dat hoe minder dat je schijnt te zijn hoe meer je jezelf kunt vinden.
Ik heb dat goed aangevoeld, nu sterven of over twintig jaar sterven, dat doet niets af aan wie of wat ik ben of zal zijn... Dit aardse leven bepaalt mijn zijn niet... Dus afkomen met moraal, godsdienst, wetenschappen, wijsheid is enkel rammelen in de marge...

En als je dat allemaal tot in het ongerijmde doortrekt dan kan je alleen maar inzien dat je alleen jezelf kunt zijn door jezelf te ontmantelen..., te verliezen...
Hoe meer je niet bent, hoe meer je bent.

Of zijn en niet-zijn liggen in elkaars verlengde, meer nog zijn gewoon synoniemen en dat is de enige waarheid; al de rest errond is praat voor de vaak...
(...)
Guido is offline  
Oud 16 June 2018, 22:04   #550
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Marie wat een ingrijpende tijd voor je! Ik wens je sterkte en beterschap met het genezingsproces!
Marie, hier sluit ik mij bij aan.
Ulla is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.