Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 November 2013, 02:38   #571
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
Gewoon wachten, gaat wel weer over.
Maria is offline  
Oud 3 November 2013, 02:57   #572
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Gewoon wachten, gaat wel weer over.
Ja, dat kan ook.... Het is maar net waar je voor kiest....
Lijdzaam leven of leven met passie. Er is geen goed of fout er is alleen een keuze.... Niet kiezen is ook een keuze.

Uiteindelijk gaat alles voorbij ;)
Sterre is offline  
Oud 3 November 2013, 09:19   #573
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
- Mahatma Ghandi -

Liefs,
Sterre
De wereld wordt geschapen door ego's dus dit werkt niet. Het goede te doen in de wereld ziet er voor eenieder anders uit. Het drukken van het stempel van de door jou gewenste verandering is er één uit miljoenen andere, mogelijk tegenovergestelde, krachten.

Het is slechts het geloof het 'goede' te doen dat je hierbij goed doet voelen.

Make it happen te zijn 'wat' je bent en je trekt niet langer op egocentrische wijze aan de wereld. De enig mogelijke oplossing van ieder conflict is zelfonderzoek in je zelf naar de niet bestaande aard er van, niet bestaand want het is je kijken naar jouw idee er over.
Rennie is offline  
Oud 3 November 2013, 09:24   #574
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ja, dat kan ook.... Het is maar net waar je voor kiest....
Lijdzaam leven of leven met passie. Er is geen goed of fout er is alleen een keuze.... Niet kiezen is ook een keuze.
En als er niets te kiezen valt, je komt NOOIT om de werkelijkheid heen, wil je zielerust is er een mogelijkheid je gedachten anders vorm te geven.
Rennie is offline  
Oud 3 November 2013, 09:34   #575
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
Op naar de volgende constatering en kijken hoe lang die vastgehouden wordt?

Nadje, wie weet is dat wat je denkt je te realiseren niet juist.

Ik werk op een kinderdagverblijf en verschoon per dag zo`n 49 luiers.

Ik zeg dan ook 49 keer; klein klote ****** schijt op de wc, doe niet zo onbewust.

Heb ik toch vanochtend zelf in mijn broek gescheten.

Liefje, de mensenwereld is gek, waanzinnig, verrot als je in ogenschouw (of zoiets) neemt wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.

Het is gewoon een feit dat als de waanzin, gekte, reacties/acties gebaseerd op leerproces/verleden bij jezelf verdwijnt, je glimlachend door die gekte heen wandelt.

Nu druk ik op de 'reactie versturen knop' en alles is weer weg.
Aart is offline  
Oud 3 November 2013, 09:48   #576
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
Ach Nadje, zo kan het ook zijn hoor:

http://www.npo.nl/africa/05-03-2013/POW_00597370
moi is offline  
Oud 3 November 2013, 11:41   #577
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
Volgens mij is dit het enige begin. Alleen als je doordrongen bent van dit feitje, kan je ontdekken wat je werkelijk bent.
En niet zomaar ''Wat nu?'' zeggen, in de hoop dat het opgelost wordt, maar echt berusten in je ontdekking, en later niet weer de vinger wijze naar de ander die nog ''slechter'' dan jij doet. (ik heb het nu over iedereen, uiteraard vooral jij en ik)


De wereld is niet gek geworden, de wereld is altijd zo geweest, nu pas ontdek jij(of ik) dat, en schrik je je rot.
Ik vind de wereld perfect voor wat ik kan aangaan, leren, ontdekken, in mijn menselijkheid..
De gruwel daarbuiten is de gruwel in mijn geest, de schoonheid daar buiten is de schoonheid in mij.
Hoe mooier en gemakkelijker gemaakt kan worden? Als de wereld geen perfecte spiegel is, weet ik het ook niet meer...

Bedankt voor delen Nadje..
Mihaela is offline  
Oud 3 November 2013, 12:16   #578
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij is dit het enige begin. Alleen als je doordrongen bent van dit feitje, kan je ontdekken wat je werkelijk bent.
En niet zomaar ''Wat nu?'' zeggen, in de hoop dat het opgelost wordt, maar echt berusten in je ontdekking, en later niet weer de vinger wijze naar de ander die nog ''slechter'' dan jij doet. (ik heb het nu over iedereen, uiteraard vooral jij en ik)


De wereld is niet gek geworden, de wereld is altijd zo geweest, nu pas ontdek jij(of ik) dat, en schrik je je rot.
Ik vind de wereld perfect voor wat ik kan aangaan, leren, ontdekken, in mijn menselijkheid..
De gruwel daarbuiten is de gruwel in mijn geest, de schoonheid daar buiten is de schoonheid in mij.
Hoe mooier en gemakkelijker gemaakt kan worden? Als de wereld geen perfecte spiegel is, weet ik het ook niet meer...

Bedankt voor delen Nadje..
Hey Mihaela, kwam je ook eens weer voorbij? Ik had je al een tijdje niet meer gezien. Dat de wereld gek is, dat weet ik al een poosje. In mijn optiek bevindt de wereld zich zowel binnen in mij als buiten mij. Ik zie het als een wisselwerking. Ik heb de gekte van de buitenwereld teveel toegelaten in mijn binnenwereld, de laatste tijd. Althans, zo ervaar ik dat. Dus ik moet me weer wat meer richten op mijn binnenwereld en wat meer afsluiten voor de buitenwereld. Dat is wat er nu gebeuren moet. Vermoed ik. Dankjewel voor je reactie.
Nadje is offline  
Oud 3 November 2013, 12:19   #579
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Ach Nadje, zo kan het ook zijn hoor:

http://www.npo.nl/africa/05-03-2013/POW_00597370
Mogelijk ga ik dit op een later tijdstip nog eens bekijken. Dankjewel Moi.
Nadje is offline  
Oud 3 November 2013, 12:20   #580
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
......time for a BIG clean"up.....!!!
I know, I know.....
Nadje is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.