Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 December 2011, 00:20   #51
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje
Het is m.i. nog veel absurder om uw dagelijks leven te wijden aan het ontkrachten van absurde theorieën, i.p.v. te leven volgens uw eigen theorie en filosofie.
Even serieus blijven hé mevrouw Naadje!

Ik wijd mijn dagelijks leven daar niet aan!

Dit is maar een forum!
Dat wil zeggen van gedachten wisselen als sociaal en intellectueel amusement.

Als je het niet oneens mag zijn met wat iemand vertelt, waarom dan in godsnaam een forum?

Om ex cathedra, op steriele wijze de inzichten van uw geliefde meesters te citeren?

Dan hoeft het voor mij absoluut niet!
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 01:32   #52
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Je doet lullig.
Thanks
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 01:47   #53
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
Neen, daar zit 'm nu ook juist de clou.
Maar wanneer men de mond zo vol heeft van verantwoordelijkheid die genomen moet worden, zoals die vol is van de vrije wil dan wil ik die ook ZIEN van diegene.
Anders is het een hoop gebla bla en geldt meestal vooral NI?T voor degene met z'n vermeende vrije wil en keuze.
Ik heb het idee dat Mara niet vanuit vrije wil kan handelen omdat hij nog last heeft van een jeugdtrauma waar hij niet goed weg mee weet, wat zijn vrije wil tot op zekere hoogte blokkeert.

Aan de andere kant denk ik ook dat jij nog altijd reageert vanuit jou jeugdtrauma en je daarom zo'n weerstand ervaart tegen iets dergelijks als de vrije wil.

Maw jij uit ook jou boosheid cq machteloosheid, op m.i. uiterst gemene manier op Mara. Ik zou dus willen zeggen de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Ik ben benieuwd hoe jullie voor jezelf tot een oplossing gaan komen in wat een impasse lijkt te zijn.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 06:55   #54
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik heb het idee dat Mara niet vanuit vrije wil kan handelen omdat hij nog last heeft van een jeugdtrauma waar hij niet goed weg mee weet, wat zijn vrije wil tot op zekere hoogte blokkeert.

Aan de andere kant denk ik ook dat jij nog altijd reageert vanuit jou jeugdtrauma en je daarom zo'n weerstand ervaart tegen iets dergelijks als de vrije wil.

Maw jij uit ook jou boosheid cq machteloosheid, op m.i. uiterst gemene manier op Mara. Ik zou dus willen zeggen de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Ik ben benieuwd hoe jullie voor jezelf tot een oplossing gaan komen in wat een impasse lijkt te zijn.
Uiterst gemene manier?!... kom nou...
Komt dat zo over? Ik denk dat uiterst gemeen iets anders is.

Ik zie dit forum onder andere als een onderzoek aangaande de mogelijkheden en de beperkingen van menselijke communicatie.
Het is blijkbaar zo dat mensen zich identificeren met hetgeen ze schrijven.
Als ik vind dat een bepaalde theorie of formulering tegenstrijdigheden bevat of niet deugt, ga ik er vanuit dat ik dat mag aantonen. Als dat niet mag is dit een non-forum.

Als een mens zich aangevallen voelt omdat zijn theorieën in twijfel getrokken worden is dat het probleem van die mens.
En het is een universeel menselijk probleem. Zie maar naar de verbitterde twisten onder de aanhangers van verschillende godsdiensten. De onverzoenlijke standpunten van groeperingen en partijen.

Wat ik wel fout van mezelf vind is iemand gaan schofferen omdat je geen gelijk krijgt.
Maar ik denk dat ik dat inmiddels voor mezelf heb uitgeklaard.

Zelf ben ik al eens een ezel genoemd... hetgeen ik in de kersttijd enigszins kan velen.
Mocht men zich in het hoofd halen mij een os te noemen, daarentegen, zou ik dat, ondanks diezelfde kersttijd, niet appreciëren, gezien de verkapte toespeling op mijn seksuele vermogens!

U bent dus gewaarschuwd!


Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 11:09   #55
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Uiterst gemene manier?!... kom nou...
Komt dat zo over? Ik denk dat uiterst gemeen iets anders is.

Ik zie dit forum onder andere als een onderzoek aangaande de mogelijkheden en de beperkingen van menselijke communicatie.
Het is blijkbaar zo dat mensen zich identificeren met hetgeen ze schrijven.
Als ik vind dat een bepaalde theorie of formulering tegenstrijdigheden bevat of niet deugt, ga ik er vanuit dat ik dat mag aantonen. Als dat niet mag is dit een non-forum.

Als een mens zich aangevallen voelt omdat zijn theorieën in twijfel getrokken worden is dat het probleem van die mens.
En het is een universeel menselijk probleem. Zie maar naar de verbitterde twisten onder de aanhangers van verschillende godsdiensten. De onverzoenlijke standpunten van groeperingen en partijen.

Wat ik wel fout van mezelf vind is iemand gaan schofferen omdat je geen gelijk krijgt.
Maar ik denk dat ik dat inmiddels voor mezelf heb uitgeklaard.

Zelf ben ik al eens een ezel genoemd... hetgeen ik in de kersttijd enigszins kan velen.
Mocht men zich in het hoofd halen mij een os te noemen, daarentegen, zou ik dat, ondanks diezelfde kersttijd, niet appreciëren, gezien de verkapte toespeling op mijn seksuele vermogens!

U bent dus gewaarschuwd!

Mara ik krijg de indruk dat jij denkt dat ik het over jou had mbt die gemene manier. Laat mij je dan gerust stellen en zeggen dat ik het niet over jou had maar over ene Blikje die m.i. vanuit haar eigen jeugdtrauma op een gemene met jou omgaat.

Het geeft wel te denken overigens dat jij je kennelijk aangesproken voelt mbt tot dat gemeen. Ervaar jij jezelf als gemeen Mara?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 14:29   #56
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
... Blikje die m.i. vanuit haar eigen jeugdtrauma op een gemene met jou omgaat.
Wat moet de bedoeling zijn van zo'n insinuerende opmerking ?
Het is niet te rechtvaardigen iemand zomaar met een jeugdtrauma te stigmatiseren en vervolgens maar te doen alsof dit een bewezen feit is.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 15:17   #57
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
Zelf ben ik al eens een ezel genoemd... hetgeen ik in de kersttijd enigszins kan velen.
Mocht men zich in het hoofd halen mij een os te noemen, daarentegen, zou ik dat, ondanks diezelfde kersttijd, niet appreciëren, gezien de verkapte toespeling op mijn seksuele vermogens!

U bent dus gewaarschuwd!
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 15:29   #58
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat moet de bedoeling zijn van zo'n insinuerende opmerking ?
Het is niet te rechtvaardigen iemand zomaar met een jeugdtrauma te stigmatiseren en vervolgens maar te doen alsof dit een bewezen feit is.
Zie;

ene Blikje die m.i. vanuit haar eigen jeugdtrauma op een gemene met jou omgaat.

Ik heb het idee dat Mara niet vanuit vrije wil kan handelen omdat hij nog last heeft van een jeugdtrauma waar hij niet goed weg mee weet, wat zijn vrije wil tot op zekere hoogte blokkeert.

Aan de andere kant denk ik ook dat jij nog altijd reageert vanuit jou jeugdtrauma en je daarom zo'n weerstand ervaart tegen iets dergelijks als de vrije wil.

Maw jij uit ook jou boosheid cq machteloosheid, op m.i. uiterst gemene manier op Mara. Ik zou dus willen zeggen de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Ik ben benieuwd hoe jullie voor jezelf tot een oplossing gaan komen in wat een impasse lijkt te zijn.

Sorry als het lijkt dat ik me er mee bemoei maar ik geloof dat er weer eens een sneeuwbaleffect aan het ontstaan is doordat iemand zich op de teentjes getrapt gevoeld heeft.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 15:44   #59
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Nog een nieuwe naam voor dit forum misschien?

HET FORUMKEURSLIJF.

Ik zie opeens zoveel grenzen voorbij komen.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 16:07   #60
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat moet de bedoeling zijn van zo'n insinuerende opmerking ?
Het is niet te rechtvaardigen iemand zomaar met een jeugdtrauma te stigmatiseren en vervolgens maar te doen alsof dit een bewezen feit is.
Beste Gargamel je ik heb sterk de indruk dat je niet goed gelezen hebt wat ik geschreven heb.

Ik heb geschreven dat ik het idee heb dat Blikje onder invloed van een jeugdtrauma schrijft mbt tot Mara en/of anderen. Dat wil dus zeggen dat het mijn idee/indruk is. Als dat niet klopt, want wie weet klets ik wel een eind weg in de ruimte met mijn ideeen/indrukken, acht ik Blikje instaat mij dat te zeggen, wanneer zij daar behoefte toe voelt.

Maw ik heb dus niks als een bewezen feit gepresenteert en ik heb dus niemand stigmatiseert zoals u nu suggereert en is dus iets wat aan u eigen, in mijn ogen, ongebreidelde fantasie ontsproten is m.i..

Voor de rest ben ik het met u eens dat iemand stigmatiseren op welke wijze dan ook niet gerechtigdvaardigd is. Ik spreek dan ook wederom de hoop uit dat u zult nalaten zich van deze praktijken te bedienen, want m.i. balanceerd u op het randje zoals gezegd.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.