Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 July 2013, 10:38   #591
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Wat heb jij aan die informatie?
En kwam deze vraag weer spontaan naar boven zonder dat je je afvroeg hoe één en ander over zou kunnen komen?
Maar het is natuurlijk je goed recht om de soort vraag die je pareert op jouw beurt aan een ander te stellen,....
Ik heb helemaal geen moer aan die informatie. En ben dan ook totaal niet geïnteresseerd in het antwoord. Maar Mihaela gaf aan het een leuk onderwerp te vinden. En daar reageerde ik op door te vragen of ze over die onderwerpen die ik noemde, die aan het betreffende onderwerp gerelateerd zijn, nog iets kwijt wilde. Wellicht wil ze voor zichzelf e.e.a. helder krijgen. En het is altijd helpend om je aannames aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. En op seks rusten nu eenmaal een hoop taboe's. Maar ja, lezen is ook nog een hele kunst blijkt maar weer. Wellicht is de oorzaak hiervan gelegen in het feit dat je zo vast zit in je aannames over mij.
Nadje is offline  
Oud 5 July 2013, 18:34   #592
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen moer aan die informatie. En ben dan ook totaal niet geïnteresseerd in het antwoord. Maar Mihaela gaf aan het een leuk onderwerp te vinden. En daar reageerde ik op door te vragen of ze over die onderwerpen die ik noemde, die aan het betreffende onderwerp gerelateerd zijn, nog iets kwijt wilde. Wellicht wil ze voor zichzelf e.e.a. helder krijgen. En het is altijd helpend om je aannames aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. En op seks rusten nu eenmaal een hoop taboe's. Maar ja, lezen is ook nog een hele kunst blijkt maar weer. Wellicht is de oorzaak hiervan gelegen in het feit dat je zo vast zit in je aannames over mij.
Nietus!
Hans is offline  
Oud 5 July 2013, 19:13   #593
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat vind je trouwens van seks met kinderen of met dieren, of hoe sta je tegenover SM, incest? Wil je daar nog iets over kwijt?
Ik hoef niets kwijt te raken Nadje, wat betreft het onderwerp seksualiteit, of wat betreft van wat een ander met zijn seksualiteit doet.
Als onderwerp vind ik seksualiteit heel interessant, net zo interessant als het onderwerp van laatst over ''Water'', of net zo interessant als het onderwerp Zelfkennis, of welke ander onderwerp dan ook.

Als je schrijft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wil je daar nog iets over kwijt?
en dit vervolgens :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar Mihaela gaf aan het een leuk onderwerp te vinden. En daar reageerde ik op door te vragen of ze over die onderwerpen die ik noemde, die aan het betreffende onderwerp gerelateerd zijn, nog iets kwijt wilde. Wellicht wil ze voor zichzelf e.e.a. helder krijgen. En het is altijd helpend om je aannames aan een kritisch onderzoek te onderwerpen. En op seks rusten nu eenmaal een hoop taboe's.
komt op mij over alsof jij behulpzaam wilt zijn naar mij toe, om mij, van dat wat je denkt bij mij als taboe's te zien, te helpen, of mij dienstbaar te zijn. Helpend naar mij toe te zijn om wat in jouw ogen aannames bij mij zijn, te onderzoeken, zo komt jouw houding nu op mij over.
Als je dit gesprek met mij aan wilt gaan,
vanuit een ''behulpzame'' houding: Laat het Nadje!
Ik heb op geen enkel gebied hulp nodig.
Wel vind ik interessant om met mensen te praten, meningen te delen, want voor mij is seks, of eten, of wandelen, of slapen, of welke andere fysieke actieviteit simpelweg een fysieke activiteit die vanuit een behoefte plaats zou kunnen vinden, of vanuit vrijheid.
Als spanning, of irritatie, of welke emotie dan ook erop rust, op de dingen die ik boven noemde, onderzoek ik het..
Ik zie omtrent het onderwerp ''seksualiteit'' hier geen gelegenheid , en er is bij mij geen enkele impuls aanwezig, om wat dan ook te onderzoeken op dit moment.
Jij wel voor jezelf Nadje, wat betreft seksualiteit, wil je iets onderzoeken via het forum op dit moment?

Wijziging aangebracht door Mihaela op 5 July 2013 om 20:15.
Mihaela is offline  
Oud 5 July 2013, 19:32   #594
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Elkaar gepassioneerd kussen waar men maar wilt, komt niet ongezond op mij over hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Geldt dat dan ook voor het poepgaatje?
Wat mij betreft Nadje, mag je gerust iemand in zijn poepgaatje kussen, als je je daar tot bewogen voelt.
Ik heb die behoefte, of impuls, nooit in mijn leven gehad, dus heb voor mezelf totaal geen beeld bij, en wil ook verder niets mee..
Mihaela is offline  
Oud 5 July 2013, 19:40   #595
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat vind je trouwens van seks met kinderen of met dieren,
Geen enkele activiteit waarin dwang plaats vindt, of geweld, geen enkele activiteit dat niet vrijwillig is, vind ik dat het plaats vindt vanuit een zieke geest.
Helaas zijn er vele zieke geesten, en daardoor is in onze maatschappij ''straf'' nodig, en kan men soms uit de maatschappij verwijderd worden, terecht. Volgens mij ligt de wortel van het probleem ergens anders, en het zou een Wereldse Zelfonderzoek noodzakelijk zijn in onze maatschappij, om die problemen op te lossen, want wij maken allemaal deel vanuit de problemen die in de wereld leven.

Onderdrukken is geweld, en erop los leven is ook geweld.

Mensen die seksuele activiteiten uitvoeren met kinderen zijn geweldenaars..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
of hoe sta je tegenover SM, incest? Wil je daar nog iets over kwijt?
Ik ken dat niet uit eigen ervaring, dus hoef ik hier niets over kwijt.

Wat mijn mening is, is dat als mensen ''vrijwillig'' deel nemen aan SM-spel, en mensen volwassen zijn, is het iets waar men in vrij is om te beoefenen.
Er zullen mogelijk gewonde vallen, en mensen zullen diep gekwetst kunnen worden, maar tegelijkertijd kan voor een ander helend werken, het SM-spel.
Het is een weg.. Is niet mijn weg, nooit geweest, en het zou nooit worden.
Ben jij met SM ooit bezig geweest?.. en zo ja, ben je daar nog steeds bezig Nadje?.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 5 July 2013 om 20:18.
Mihaela is offline  
Oud 6 July 2013, 00:19   #596
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat mij betreft Nadje, mag je gerust iemand in zijn poepgaatje kussen, als je je daar tot bewogen voelt.
Ik heb die behoefte, of impuls, nooit in mijn leven gehad,
Je hebt dan ook mijn poepgaatje nog niet gezien,....
Hans is offline  
Oud 6 July 2013, 00:23   #597
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wellicht is de oorzaak hiervan gelegen in het feit dat je zo vast zit in je aannames over mij.

Tja,...als jij vastzitten in aannames ziet,.....
Hans is offline  
Oud 9 July 2013, 22:21   #598
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Soep..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Voor dat wat zo niet interessant is en niet de moeite waard, heb je er toch behoorlijk wat woorden aan besteed...
Hoi Esradha,

Toen de hele commotie, rondom het eten van soep en het na gerecht van Nadje en Rob, plaats vond, viel me op dat jij 1 reactie plaatste.
Ik reageerde toen niet op wat jij schreef, want ik had toen zelf ook iets op het oog, maar het bleef me bij je reactie..
Het had betrekking op wat Vagebond schreef.
Vanuit zo een reactie zou men kunnen concluderen dat jij een kant van het verhaal koos. Zo kwam dat op mij over.
Wat ik me afvraag is hoe jij het hele verhaal zag, ook dat waar jij niet op reageerde.
Hoe zag jij het hele verhaal? Vanaf het begin tot aan het einde?

Wat mij opvalt is dat jij soms door bepaalde type reacties geraakt wordt. Reacties van Vagebond, of van mij, of van type mensen die daar op lijken wat manier van reageren betreft.
Ben je je daar bewust van, en hoe zie jij dat?

Omdat het nu hier weer rustig is, leek me een goed moment om dit ter sprake te brengen, want ik ben heel erg benieuwd of jij de hele situatie zit, achteraf bekeken, en vooral of jij je ervan bewust ben van wat jou raakt. Welke type mensen..
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 22:25   #599
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Zelfkennis/geraaktheid..

Hoe ik persoonlijk zag was dat een ieder die deel nam aan het gesprek, vanuit een trigger reageerde.
Die werd getriggerd door die, en die door iemand anders, en ga zo door.

Ik nam ook deel aan het gesprek, dus net zo goed 'huppelde' mee vanuit een vorm van geraaktheid..

Vind je het interessant om over je geraaktheid te hebben?
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2013, 23:05   #600
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, het was geen kant kiezen. Ik heb niets gezegd over de rest van het gesprek. De rest van het gesprek vond ik niet bepaald de moeite van een reactie waard en dat vind ik nog steeds niet. Wat mij kan triggeren tot een reactie is als ik een tegenstrijdigheid zie. Het is hetgeen mij als wijsneus doet overkomen, denk ik. Ik zie ze vaker dan dat ik ze benoem. Ik heb geen zin ze altijd te benoemen. Het hangt maar net af van de mate waarin het mij opvalt en hoe mijn pet staat, of ik wel of niet reageer.
Esradha is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.