10 July 2013, 01:11 | #621 |
Kasuaris
|
|
10 July 2013, 01:13 | #622 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
10 July 2013, 01:15 | #623 |
Vicaris
|
Hoe kun je me geloven als je zelf denkt dat het anders is?
Zo, heb even mijn hoofd te rusten gelegd. Korte reacties als bovenstaande zijn veel sneller geschreven dan de 60 seconden die tegenwoordig ingesteld zijn. Over rusten gesproken... het is bedtijd voor mij. |
10 July 2013, 01:20 | #624 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
10 July 2013, 01:21 | #625 |
Vicaris
|
Nou, ik ga naar bed... sweet dreams!
|
10 July 2013, 01:32 | #626 | |
Kasuaris
|
Citaat:
En gezien het feit dat jij met hand en tand jezelf verdedigt vervolgens, laat ik ook los. Als het voor jou zo is, dan is voor mij niet meer belangrijk, want er is geen ruimte voor wat ik zag. Vervolgens kijk ik naar wat het gesprek met mij gedaan heeft en doet, en of ik in dat wat ik gelezen heb in jouw reacties nu, buiten je muur van verdediging, iets als bruikbaar kan zien.. |
|
10 July 2013, 01:55 | #627 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het viel me op dat jij vaak in soortgelijke situaties zo reageert Esradha. Als iemand ietwat confronterend en direct is, en vooral ook een beetje fel, maar anders fel dan de 'standaard', probeer jij de persoon in te tomen door haar op de zovoorname tegenstrijdigheid te attenderen. Wat je niet door hebt is dat jij daarmee duidelijk een kant kiest. Daar ben je volgens mij totaal niet bewust van, en toch doe je dat keer op keer weer... Mijn vraag was of jij je er van bewust bent, en je antwoord was heel rationeel, daarom dat ik erop door ging. Je had het niet over de werkelijke achterliggende terugkerende 'trigger', waar volgens mij duidelijk sprake van is bij jou. Het klopt dat mijn manier van vragen niet helemaal vrij van 'lading' was/is, waar vervolgens jij mogelijk gevoelig voor bent. Alsnog als je het serieus neemt, mijn feedback, ik vind dat er bij jou sprake is van een vorm van voorkeur die je duidelijk laat merken ieder keer in zulke situaties. Dus ja, ik geloof dat jij het zo ziet, maar NEE .. ik geloof niet dat jij werkelijk ziet hoe met jouw trigger zat in deze.. Als je daar naar wilt kijken is goed, als niet ook goed. |
|
10 July 2013, 09:52 | #628 | |||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel, Ulla kan mij wijs maken dat ze van zulke situaties niet bewust is, maar je wilt jezelf als intelligent zien, dan kan je toch niet ontkennen dat door mee te doen met zo een opmerking, jij op dat moment direct deel maakt vanuit de spanning dat gaande is, van het conflict dus. Ik wil het gewoon bespreken, en jou laten zien hoe ik het zie, zeker geloof ik jou dat jij niet bewust mee deed met een conflict, maar kan je open staan voor hoe ik het zie? |
|||
10 July 2013, 09:59 | #629 |
Kasuaris
|
Ik wil nog een stuk benadrukken hier.
Vagebond heeft vaak aan het einde van haar teksten iets wat heel onzeker overkomt. Door dat wat ze aan het einde typt, ontkracht ze zelf haar hele tekst vaak. Jij sprong juist op dat 'zwakke' stuk van haar. Op mij komt dat over dat jij moeite hebt met onzekerheid, minderwaardigheids-gevoel dat Vagebond laat zien, en dus vervolgens dat benadrukt met jouw opmerking, om haar heel betoog vervolgens onderuit te halen. Niet dat jij dat bewust doet, want volgens mij word je meegesleurd in het conflict zoals wij allen, en je kan er geen weerstand aan bidden. Kijk maar hoe keer op keer de situaties zich hier op het forum voordoen, en wij allemaal op dezelfde wijze blijven reageren. Dat wat jij tegenstrijdigheid noemt, is eigenlijk de minderwaardigheid, onzekerheid dat Vagebond laat zien, die jou triggert. Doen mensen vaak, als iemand een soort van 'kwetsbaarheid' laat zien, men niet meer op de inhoud reageert, maar alleen op de zovoorname tegenstrijdigheid. Vagebond geeft eigenlijk zelfs gelegenheid om niet serieus genomen te worden, en jij maak daar gebruik van. Zo zie ik het.. |
10 July 2013, 10:17 | #630 |
Asprirant lid
|
Ik kom je even een hele fijne dag toe wensen Mihaela!
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|