Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 July 2014, 18:12   #661
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
S
Die neiging heb ik ook hoor! Op zijn minst herken ik ze, want heel lang gedaan. Kruis van heel de wereld op mijn schouders gedragen. Ik dacht dat dit zo moest. Maar het lag niet in mijn lot om zo verder te blijven denken. Ik kreeg in de laatste 3 jaren zowat plots het gevoel dat ik mijn prijs betaald had. :)
Is het je lot of je (on) vermogen om het te ontdekken? Als je er niet achter komt kan het ook zijn dat het gebeurt door een of andere ingrijpende gebeurtenis in je leven. En dat kan van alles zijn. Maar als je het niet gelooft of wilt beseffen wordt het weer lastig. Ik kreeg opeens te horen, dat mijn "karma" is ingelost. Zomaar een stemmetje in mijn hoofd. Ik ben vrij nuchter ook al sta ik ik open voor meer tussen hemel en aarde. Het gaf ruimte en bevrijding maar mijn verstand was het er eerst helemaal niet mee eens. Zo ontdek je ook hoe je overtuigingen vast kunt houden. Ik heb mij er maar aan over gegeven.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 19:35   #662
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Van Eckhart Tolle heb ik "De stilte spreekt" gelezen. Herkenning en openbaring, en ook mooi hoe hij dat zo treffend en simpel kan verwoorden.
De treffende simpelheid waarmee hij de zaken verwoord zijn een talent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Is het je lot of je (on) vermogen om het te ontdekken?
Als het niet je lot is, is er onvermogen om te ontdekken.
Als het wel je lot is, is er vermogen om te ontdekken.
Hoe dan ook: Alles is "God's" wil, geen uitzondering.
Daarom rest mij enkel te doen alsof ik een vrije wil heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je er niet achter komt kan het ook zijn dat het gebeurt door een of andere ingrijpende gebeurtenis in je leven. En dat kan van alles zijn. Maar als je het niet gelooft of wilt beseffen wordt het weer lastig. Ik kreeg opeens te horen, dat mijn "karma" is ingelost. Zomaar een stemmetje in mijn hoofd. Ik ben vrij nuchter ook al sta ik ik open voor meer tussen hemel en aarde. Het gaf ruimte en bevrijding maar mijn verstand was het er eerst helemaal niet mee eens. Zo ontdek je ook hoe je overtuigingen vast kunt houden. Ik heb mij er maar aan over gegeven.
Stukje uit de Engelse "the power of Now" ePub die ik heb:

"The Way Of The Cross
There are many accounts of people who say they have found God through their deep suffering, and there is the Christian expression "the way of the cross," which I suppose points to the same thing.
We are concerned with nothing else here
.

Strictly speaking, they did not find God through their suffering, because suffering implies resistance. They found God through surrender, through total acceptance of what is, into which they were forced by their intense suffering. They must have realized on some level that their pain was self-created."
Puppetji is offline  
Oud 25 July 2014, 20:01   #663
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht

Als het niet je lot is, is er onvermogen om te ontdekken.
Als het wel je lot is, is er vermogen om te ontdekken.
Hoe dan ook: Alles is "God's" wil, geen uitzondering.
Daarom rest mij enkel te doen alsof ik een vrije wil heb.



Stukje uit de Engelse "the power of Now" ePub die ik heb:

"The Way Of The Cross
There are many accounts of people who say they have found God through their deep suffering, and there is the Christian expression "the way of the cross," which I suppose points to the same thing.
We are concerned with nothing else here
.

Strictly speaking, they did not find God through their suffering, because suffering implies resistance. They found God through surrender, through total acceptance of what is, into which they were forced by their intense suffering. They must have realized on some level that their pain was self-created."
Juist en mooi.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 20:10   #664
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat wil je echt niet weten.
het is aan jou wat je wel of niet wilt vertellen.
glans is offline  
Oud 25 July 2014, 22:00   #665
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
het is aan jou wat je wel of niet wilt vertellen.
Glans, Je laatste twee of drie zinnen in je bericht klonken niet werkelijk als oprechte belangstelling. Ik was niet zomaar zo lang weg en/of niet actief. Ik werd vooral door deze laatste zinnen heel erg pijnlijk getriggerd en wist het daarom op dat moment niet veel beter te zeggen.
Ulla is offline  
Oud 25 July 2014, 23:07   #666
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Glans, Je laatste twee of drie zinnen in je bericht klonken niet werkelijk als oprechte belangstelling. Ik was niet zomaar zo lang weg en/of niet actief. Ik werd vooral door deze laatste zinnen heel erg pijnlijk getriggerd en wist het daarom op dat moment niet veel beter te zeggen.
Ulla, dat begrijp ik.

Gefeliciteerd dat je nog pijnlijk te triggeren bent.
En dit meen ik oprecht.

Je berichten van de laatste tijd deden voor komen alsof je onaanraakbaar bent.

Ik weet precies hoe het voelt, onoprechte belangstelling.
Jij hebt dit verschillende malen bij mij ook zo gedaan.
Daarom wilde ik juist op dit punt jou ?testen?.

En ja, dit mag je me kwalijk nemen.
En ja, dan bied ik hiervoor mijn welgemeende excuses aan.

Ik zag een ?zwak? punt.
En wilde je bewust laten voelen dat dit niet in overeenstemming is met hetgeen je de laatste tijd hier als mooie theorie/teksten hebt geplaatst. Let wel: dit is in (gezien door) mijn ogen!

Begrijp me goed.
Het bericht wat ik hierboven quote, is voor mij het mooiste bericht in eerlijkheid wat je geschreven sinds je terugkomst.

(Onder gewone/normale omstandigheden zou ik nu oprecht belangstellend naar je willen luisteren, ware het niet dat ik op dit moment veel narigheid/ziekte van geliefden/dierbaren om me heen heb en ik er eigenlijk niets meer van anderen bij kan hebben.)
glans is offline  
Oud 26 July 2014, 11:24   #667
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
(Onder gewone/normale omstandigheden zou ik nu oprecht belangstellend naar je willen luisteren, ware het niet dat ik op dit moment veel narigheid/ziekte van geliefden/dierbaren om me heen heb en ik er eigenlijk niets meer van anderen bij kan hebben.)
Weet en herinner je dat er omstandigheden zijn geweest dat wij elkaar met veel belangstelling hebben gedragen? Maar dat weet je, ook al moet je nu zoveel verdragen en heb je al zoveel verdragen.
Als ik het stil maak dan maak ik het stil voor jou.
Looro
Looro is offline  
Oud 26 July 2014, 15:22   #668
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ulla, dat begrijp ik.

Gefeliciteerd dat je nog pijnlijk te triggeren bent.
En dit meen ik oprecht.

Je berichten van de laatste tijd deden voor komen alsof je onaanraakbaar bent.

Ik weet precies hoe het voelt, onoprechte belangstelling.
Jij hebt dit verschillende malen bij mij ook zo gedaan.
Daarom wilde ik juist op dit punt jou ?testen?.

En ja, dit mag je me kwalijk nemen.
En ja, dan bied ik hiervoor mijn welgemeende excuses aan.

Ik zag een ?zwak? punt.
En wilde je bewust laten voelen dat dit niet in overeenstemming is met hetgeen je de laatste tijd hier als mooie theorie/teksten hebt geplaatst. Let wel: dit is in (gezien door) mijn ogen!

Begrijp me goed.
Het bericht wat ik hierboven quote, is voor mij het mooiste bericht in eerlijkheid wat je geschreven sinds je terugkomst.

(Onder gewone/normale omstandigheden zou ik nu oprecht belangstellend naar je willen luisteren, ware het niet dat ik op dit moment veel narigheid/ziekte van geliefden/dierbaren om me heen heb en ik er eigenlijk niets meer van anderen bij kan hebben.)
Het wordt zo wel een verlate felicitatie kaart.

De stilte was een gevolg van dat ik de pijn volop toeliet. Ik ben er niet in gevlucht als je dat misschien bedoelt. Deze was er gewoon meteen. Alsof dimensies en tegenstellingen samen vloeien in een eenheid die met het normale verstand nog niet te vatten is. In begin werd ik opgevangen en gedragen en gaandeweg komt beetje bij beetje weer te voorschijn. En af en toe krijg je weer de volle lading. Een moeizaam proces, momenteel ben ik wel erg afgeleid maar ik voel de klap al weer naderen. Meestal als je niet op bent bedacht en het luchtige ook aanwezig is. Het bestaat allemaal naast elkaar. In het nu zonder nog de afscheiding van tijd en ruimte. Het voelt wel wat onwerkelijk en ik heb het al eerder genoemd, ik kan het niet goed beschrijven.

Dat koekje van eigen deeg had ik wel door, ik heb het ook altijd jammer gevonden dat ik niet meer de gelegenheid heb gekregen om het met eerder met je uit te praten. Maar daar was jij voor mijn gevoel zelf niet aan toe. Mijn belangstelling toen was niet minder oprecht wel onbeholpen, dat wel.

Met alle respect voor je oprechte bedoelingen en je persoonlijke perikelen omtrent dit gebeuren kan ik het met mijn hart nog niet vatten dat je expres in verse open wonden gaat boren. Omdat je wilt weten of ik die pijn echt wel kan voelen. Nou ja zeg, jij bent mij een mooie. En dan ook nog alvast excuses aanbieden voor het geval het pijn gaat doen. Je steelt haast mijn grapjes.


Het doel heiligt de middelen. Ik weet het niet..Onwetendheid versus Weten.....kun je de juistheid ervan überhaupt wel invullen vanuit persoonlijke perceptie?
Ulla is offline  
Oud 26 July 2014, 15:34   #669
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Weet en herinner je dat er omstandigheden zijn geweest dat wij elkaar met veel belangstelling hebben gedragen? Maar dat weet je, ook al moet je nu zoveel verdragen en heb je al zoveel verdragen.
Als ik het stil maak dan maak ik het stil voor jou.
Looro
dit (mooie) herinner ik me altijd nog heel goed.
waarvoor dank!
dank voor het meenemen in stilte die je maakt...
glans is offline  
Oud 26 July 2014, 15:42   #670
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Ulla, dat er bij jou een verse open wond is, is bij mij niet bekend.
Nu wel.
Als je mijn bericht leest, dan staat er ook niet dat ik expres hierin ga boren.
Dit is wat jij ervan maakt, zoals je wel meer/vaker dingen buiten de context plaatst waarbinnen zij bedoeld zijn.
Jammer, dat hetgeen ik wel probeerde te zeggen niet gezien is. (bericht 707 en 721)
Het zal geheel en al liggen aan mijn onvermogen om dingen te duiden.
Beter wil ik stil zijn, alle aandacht/zorg geven aan hen die mij nabij zijn.

Succes met je proces verder!
glans is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.