Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2013, 20:56   #61
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
weet je wat ik wil Rob, ik wil dat jij ook ernaar kijkt. Naar wat werkelijk gebeurt. Maar ik heb het vermoedde dat je dat niet kan, want het is je blinde vlek. Je ziet iemand die gilt, en vervolgens leg je je hand op de mond van de persoon, en zegt: spartel gerust, maar doe dat volgens mijn ideeën.. dat is niet steunen, is weer je voorkeur aangeven, intomen en sturen.
Vraag jezelf af of jij mij hierin tekort gedaan hebt!. Dat is alles..
Ik zie niet wat jij ziet.
Dat komt ook omdat jij alle aandacht naar je toe trekt.

Ik ben wel benieuwd waar al die heftigheid bij je ineens vandaan komt.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:00   #62
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ja,....kom je nu mee,...een roemeense zigeunerin,.....pittiger kan je ze niet krijgen.
Nee, dan kan je er ook niks aan doen,...

Kan ik beter bij een amelandse boerin aankloppen!WiNk
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:03   #63
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik zie niet wat jij ziet.
Dat komt ook omdat jij alle aandacht naar je toe trekt.

Ik ben wel benieuwd waar al die heftigheid bij je ineens vandaan komt.
Het is voor mij bijna onmogelijk om met wie dan ook te communiceren op het forum eigenlijk. Ik meen ieder keer in de tekst van de mensen die hier typen ieder dissonantie, wat zich in de persoon bevindt, waar te nemen.
Als men iets zegt, maar in de diepere lagen van de persoon allerlei blinde vlekken zich bevinden, en onbewustheden die van dat wat men zegt vervolgens een soort leugen maken omdat de innerlijke van de andere neem ik wel waar en zegt iets anders, kan ik daar niet mee overweg. Misschien is dit medium voor mij toch te ''grof'' in de zin dat mijn waarnemingsvermogen voor mij heel duidelijk de ego van de ander aan de oppervlak halen, en vervolgens reageer ik ook grof en bot erop.
De tekst komt voor jullie over alsof het een gemeend gebaar van toenadering is van mensen zoals Guy nu, of wie dan ook, en zoals iedereen erop reageert maak me inderdaad woest.
Ik zie de afstand dat de ander schept met zijn energie, en daar reageer ik op. Ik zie de manipulaties in de tekst, en dat wat niet klopt en daar reageer ik op.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:12   #64
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is voor mij bijna onmogelijk om met wie dan ook te communiceren op het forum eigenlijk. Ik meen ieder keer in de tekst van de mensen die hier typen ieder dissonantie, wat zich in de persoon bevindt, waar te nemen.
Als men iets zegt, maar in de diepere lagen van de persoon allerlei blinde vlekken zich bevinden, en onbewustheden die van dat wat men zegt vervolgens een soort leugen maken omdat de innerlijke van de andere neem ik wel waar en zegt iets anders, kan ik daar niet mee overweg. Misschien is dit medium voor mij toch te ''grof'' in de zin dat mijn waarnemingsvermogen voor mij heel duidelijk de ego van de ander aan de oppervlak halen, en vervolgens reageer ik ook grof en bot erop.
De tekst komt voor jullie over alsof het een gemeend gebaar van toenadering is van mensen zoals Guy nu, of wie dan ook, en zoals iedereen erop reageert maak me inderdaad woest.
Ik zie de afstand dat de ander schept met zijn energie, en daar reageer ik op. Ik zie de manipulaties in de tekst, en dat wat niet klopt en daar reageer ik op.
En de meeste reacties zijn een uitnodiging om eens wat meer naar je eigen teksten en reacties te kijken. Zou het kunnen zijn dat je je focus teveel richt op de ander, i.p.v. op jezelf?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:19   #65
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Maar gewoon af en toe je smoel eens houden als e.e.a. totaal niet tot jou gericht is en ook geen enkele betrekking met jou houdt,

Dit heb je toch niet nodig Guy?

Wat is er mis met mond houden?
Daar zou je meer mee kunnen bereiken,...of je moet dat niet willen,...

Je bent toch geen roemeense zigeuner hoop ik?WiNk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:22   #66
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit heb je toch niet nodig Guy?

Wat is er mis met mond houden?
Ik vond het gewoon lekker om even te zeggen. Ik heb er enorm van genoten. Mag dat?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:23   #67
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
. Zou het kunnen zijn dat je je focus teveel richt op de ander, i.p.v. op jezelf?

Goeie vraag!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:24   #68
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is voor mij bijna onmogelijk om met wie dan ook te communiceren op het forum eigenlijk. Ik meen ieder keer in de tekst van de mensen die hier typen ieder dissonantie, wat zich in de persoon bevindt, waar te nemen.
Als men iets zegt, maar in de diepere lagen van de persoon allerlei blinde vlekken zich bevinden, en onbewustheden die van dat wat men zegt vervolgens een soort leugen maken omdat de innerlijke van de andere neem ik wel waar en zegt iets anders, kan ik daar niet mee overweg. Misschien is dit medium voor mij toch te ''grof'' in de zin dat mijn waarnemingsvermogen voor mij heel duidelijk de ego van de ander aan de oppervlak halen, en vervolgens reageer ik ook grof en bot erop.
De tekst komt voor jullie over alsof het een gemeend gebaar van toenadering is van mensen zoals Guy nu, of wie dan ook, en zoals iedereen erop reageert maak me inderdaad woest.
Ik zie de afstand dat de ander schept met zijn energie, en daar reageer ik op. Ik zie de manipulaties in de tekst, en dat wat niet klopt en daar reageer ik op.
Nogmaals, ik zie niet wat jij ziet.
Maar stel nou eens dat het klopt wat je ziet (wat niet gezegd is, maar zou kunnen) denk je dan werkelijk dat jouw manier van reageren enige ingang zal vinden bij de mensen die het betreft?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:26   #69
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Ik vond het gewoon lekker om even te zeggen. Ik heb er enorm van genoten. Mag dat?

Je mag daarvan genieten, er zijn ergere dingen waarvan ook genoten word.

Wat ik me wel afvraag of je ook van mij houd,...of zijn dat alleen de vrouwen die je terecht wijst?(sorry,...discrepantie aangeeft)

Aks ik het gezegd had zou ik denken dat ik nog een stukje bewuster zou kunnen wordwn,...maar ik ben dan ook nog niet zo ver.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 21:27   #70
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Goeie vraag!
Dank je Hans. Ik ben blij dat je mijn inzet weet te waarderen. Schei nou gvd toch eens uit met al die overbodige reacties, waar geen hond op zit te wachten. Hans ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, je bent onverbeterlijk. En net heb ik je in een ander draadje nog gezegd dat je je had verbeterd. Wat nu? Hoe zit het nu? Help mij eens uit de droom. Voor jouw plezier.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.