Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 October 2011, 10:52   #61
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Wat mij helder is geworden is dat ik met een onmogelijk dilemma zat opgescheept. Het is alsof iemand je een geheimpje verteld wat je niet verder mag vertellen. Ik heb er (verholen) op aangedrongen dat degene die het geheimpje verteld had zelf openheid van zaken zou geven, maar dat is niet gebeurt. Voor mij is dan het dilemma dat als ik openheid van zaken geef ik degene die het geheimpje heeft verteld afval en als ik het niet zou doen dat ik dan degenen die er last van hebben gehad af zou vallen. Het is niet een situatie die ik veroorzaakt heb, maar ondertussen zat ik er wel mooi mee opgescheept. Nu niet meer en dat geeft mij lucht. Ik denk dat daarmee mijn getriggerdheid is opgelost.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 12:58   #62
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

ik was mijn keuken aan het opruimen, en de woonkamer, ik krijg bezoek
om 14 uur. Maar goed ook, zo doe ik ook wat anders dan alleen maar forum lezen..

ik realiseerde me ineens iets en wilde iets komen typen, ik weet het niet of jij op verder op in wilt gaan Rob.
Op mij kwam als iets heel belangrijks, maar goed, ik laat het alsnog aan jou over of jij verder op wilt gaan..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:04   #63
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik was mijn keuken aan het opruimen, en de woonkamer, ik krijg bezoek
om 14 uur. Maar goed ook, zo doe ik ook wat anders dan alleen maar forum lezen..

ik realiseerde me ineens iets en wilde iets komen typen, ik weet het niet of jij op verder op in wilt gaan Rob.
Op mij kwam als iets heel belangrijks, maar goed, ik laat het alsnog aan jou over of jij verder op wilt gaan..
Volgens mij heb ik je al uitgenodigd om het gesprek voort te zetten als jij dat wilt. Dan moet je het verder niet bij mij leggen om je toestemming te verlenen, doe gewoon wat jij zelf vindt dat nodig is.

Ik wacht even met reageren in de hoop dat admin/mod de berichten die hier niet thuishoren verplaatst heeft naar de topic reactie, anders wordt het wel een heel onoverzichtelijk geheel.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:08   #64
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Volgens mij heb ik je al uitgenodigd om het gesprek voort te zetten als jij dat wilt. Dan moet je het verder niet bij mij leggen om je toestemming te verlenen, doe gewoon wat jij zelf vindt dat nodig is.

Ik wacht even met reageren in de hoop dat admin/mod de berichten die hier niet thuishoren verplaatst heeft naar de topic reactie, anders wordt het wel een heel onoverzichtelijk geheel.
Ik zal het fijn vinden als het eerste bericht van MadeLief erin blijft, zoals ze ook noemde, voor het tegenwicht.
de rest (zoals de reactie van Renoir op haar, en dan de reactie van Marijke op Renoire hoeven van mij ook niet in, of jullie gesprek vervolgens net zo min idd.) Er mee eens?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:10   #65
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zal het fijn vinden als het eerste bericht van MadeLief erin blijft, zoals ze ook noemde, voor het tegenwicht.
de rest (zoals de reactie van Renoir op haar, en dan de reactie van Marijke op Renoire hoeven van mij ook niet in, of jullie gesprek vervolgens net zo min idd.) Er mee eens?
Ik vind het prima. Het is geen principieel standpunt wat ik inneem, maar puur praktisch omdat ik het gesprek met jou en dat met Marijke graag gescheiden van elkaar wil zien.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:12   #66
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik vind het prima. Het is geen principieel standpunt wat ik inneem, maar puur praktisch omdat ik het gesprek met jou en dat met Marijke graag gescheiden van elkaar wil zien.
Voor mij voelt als een fijn iets, wegens het feit dat wij haar naam zo vaak noemen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:21   #67
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil / zal alles wat niet in het tweegesprek thuishoort, verplaatsen naar de post "reacties op...". Ik ben druk aan het uitzoeken hoe ik dit moet doen.
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:36   #68
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Rob en Mihaela, ik neem nu nav het verhaal van Rob de vrij mij te mengen in jullie tweegesprek vanwege het feit dat het verhaal van Rob direct over mijn persoon gaat.

Beste Rob, ik vind het prima dat jij mijn verhaal vanuit jou visie beschrijft, ik was al benieuwd wanneer je er mee zou komen namelijk.

Laten we duidelijk zijn dat het enkel en alleen jou verhaaltje, en die van sommige anderen die je noemt, is die je hier beschrijft.

Ik zie in jou verhaal dat jij jezelf als hulpverlener mbt tot mijn persoon opstelt, en vanwege dat feit ben je in jou post feitelijk bezig dat wat ik verteld heb te verkrachten.

Er zitten namelijk twee zijden aan het verhaal waarvan je één zijde voor jou eigen gemak maar even vergeet en dat is namelijk dat ik never nooit niet alles enkel en alleen bij een andere partij leg om mezelf schoon te praten. Ik heb dat bij Aart niet gedaan en ik heb dat evenmin bij Werner gedaan en zal dat ook nooit doen.

Beste Rob er zijn redenen, die voor jou mogelijk niet zichtbaar zijn, dat ik op het forum gehandeld heb zoals ik gehandeld heb, echter dat ik gehandeld en handel zoals gehandeld heb en handel wil niet zeggen dat ik daarmee het gehele plaatje en mijn plaats daarin niet in de gaten heb cq vergeet.

Ik kan echter niet alles zomaar vertellen omdat, en dat bedoel ik niet lullig, omdat uitleg het proces wat gaande is enkel en alleen verstoort en veel van wat ik zou zeggen niet begrepen wordt en vertaald naar het niveau van het eigen bewustzijn.

In het geval van Werner en mijzelf was en is er bv geen sprake van een ander er is alleen sprake van uitwerken. Jij kan bv zien dat ik Werner van alles en nog wat zou aandoen waar hij last van zou ondervinden en jij kan bv zien dat ik meen dat Werner mij van alles en nog wat aangedaan zou hebben, terwijl zowel Werner al ikzelf zien of kunnen zien dat enkel en alleen verkramping bij zowel hem als mij aan het woord is en nemen wij ieder op onze eigen manier daar verantwoording zonder dat daar in de grond ook maar sprake is van enig verwijt richting elkaar.

Werner en ikzelf zien geen ander in elkaar. Wanneer Werner naar mij kijkt ziet hij zichzelf en wanneer ik naar Werner kijk zie ik mezelf en doen we wat we moeten doen om elkaar te helpen. En dat is niet iets wat wij enkel en alleen en exclusief bij elkaar hebben maar dat is iets wat wij bij ieder hebben.

Wat jij doet Rob, en niet alleen jij, is er een vies verhaaltje van maken vanuit jou perceptie, die de perceptie is van de meeste mensen die niet verder kijken dan de neus lang is hebben. En dat is een perceptie die zich over het algemeen enkel en alleen aan de oppervlakte beweegt en op geen enkele manier of wat voor een manier ook de diepte in beweegt waardoor zaken helder en klaar zouden kunnen worden.

Met andere woorden ik gun jou jou perceptie maar hij is toch tot stand gekomen door een ietwat gekleurd brilletje wat jij op je neus hebt staan waardoor een heleboel van het gehele beeld aan je neus voorbij gaat.

Met excuus voor deze hele directe interruptie.

Mvrg Marijke

Ps: Rob ik ben blij dat er nu een pak van je hart is, want voor mij hoef jij geen nergens een geheim van te maken en heb ik meen ik dat ook niet van je gevraagd want dat zou tegen alles in druisen waar ik voor sta.

Mvrg Marijke
IK bedoelde alleen deze reactie, de rest heeft volgens mij ook een plek bij Reacties op..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 13:58   #69
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een deel van de discussies verplaatst naar het draadje "reacties op". Inclusief de eerste post van Madelief, omdat die nu door Mihaela gequote is. De post met de quote heb ik wel laten staan. Hiermee is de post van Madelief - weliswaar als quote - in dit topic zichtbaar, en ook in het andere topic. (Zou die niet gequote zijn, dan had ik hem hier laten staan - voor alle duidelijkheid).

Misschien dat nu de samenhang hier en daar wat verloren gaat, maar daar is niets aan te doen.
  Met citaat reageren
Oud 9 October 2011, 17:42   #70
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
ik realiseerde me ineens iets en wilde iets komen typen, ik weet het niet of jij op verder op in wilt gaan Rob.
Op mij kwam als iets heel belangrijks, maar goed, ik laat het alsnog aan jou over of jij verder op wilt gaan..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Volgens mij heb ik je al uitgenodigd om het gesprek voort te zetten als jij dat wilt. Dan moet je het verder niet bij mij leggen om je toestemming te verlenen, doe gewoon wat jij zelf vindt dat nodig is.
Zo, nu de stofwolken zijn opgetrokken, hier (zie boven) waren we gebleven.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.