Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2014, 23:02   #721
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zou het kunnen zijn dat juist door het jarenlang bezoeken van dit forum en de fora daarvoor, dat geleid heeft tot enig inzicht? Of is dat in jouw optiek op voorhand ondenkbaar?
Aan wat je van dat jarenlange forumbezoek laat zien heb je wel het absoluut tegenovergestelde dan wat wordt aanbevolen gedaan. Je debiteert wijsheden in plaats van dat je aan dat 'jezelf' twijfelt dan wel druk doende bent je ideeën onderuit te halen.
Rennie is offline  
Oud 29 July 2014, 23:06   #722
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dan zou je stimuleren en niet ontmoedigen.
Wat weet jij daar nou van? Ik zit al de hele dag hier te schrijven over de weerstand die ego opwerpt om dat gedegen zelfonderzoek te gaan doen. Lees de rest en je weet dat ik dit wat ik nu jou sta te verkondigen al de hele dag gedaan hebt. Je krijgt hier een privévoorstelling.
Rennie is offline  
Oud 29 July 2014, 23:14   #723
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aan wat je van dat jarenlange forumbezoek laat zien heb je wel het absoluut tegenovergestelde dan wat wordt aanbevolen gedaan. Je debiteert wijsheden in plaats van dat je aan dat 'jezelf' twijfelt dan wel druk doende bent je ideeën onderuit te halen.
Neem maar van mij aan dat ik al mijn ideeën onderuit heb gehaald. Ik heb een lange en zware weg afgelegd. Anders was ik nooit geweest waar ik nu ben. Dat hoef jij niet van me aan te nemen. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook maar daarvan te overtuigen. Het enige dat telt, is het "belang"dat het voor mij heeft.
Nadje is offline  
Oud 29 July 2014, 23:43   #724
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Neem maar van mij aan dat ik al mijn ideeën onderuit heb gehaald. Ik heb een lange en zware weg afgelegd. Anders was ik nooit geweest waar ik nu ben. Dat hoef jij niet van me aan te nemen. Ik heb geen enkele behoefte om wie dan ook maar daarvan te overtuigen. Het enige dat telt, is het "belang"dat het voor mij heeft.
Weer dat 'mij', hoe kan dat? Jij staat net zo goed in dienst van Waarheid als ik maar laat dat 'ik' en 'mij' oftewel je egocentrische beschouwing, het harde werk aan dat 'jezelf' in de interacties prevaleren. Je hebt het voor jou zelf gedaan. Wanneer je ego verworvenheden de voorgeschoven post blijkt dan doe je toch ergens iets niet helemaal goed.
Rennie is offline  
Oud 29 July 2014, 23:47   #725
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Weer dat 'mij', hoe kan dat? Jij staat net zo goed in dienst van Waarheid als ik maar laat dat 'ik' en 'mij' oftewel je egocentrische beschouwing, het harde werk aan dat 'jezelf' in de interacties prevaleren. Je hebt het voor jou zelf gedaan. Wanneer je ego verworvenheden de voorgeschoven post blijkt dan doe je toch ergens iets niet helemaal goed.
Precies. De spijker op zijn kop. Alleen ego kent de behoefte aan situaties indelen op basis van goed en niet goed. De Waarheid gaat aan dat soort egocentrische beschouwingen, voorbij.
Nadje is offline  
Oud 29 July 2014, 23:48   #726
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Precies. De spijker op zijn kop. Alleen ego kent de behoefte aan situaties indelen op basis van goed en niet goed. De Waarheid gaat aan dat soort egocentrische beschouwingen, voorbij.
Als je Waarheid bent waarom spreek je dan nog vanuit de egopositie.
Rennie is offline  
Oud 29 July 2014, 23:53   #727
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als je Waarheid bent waarom spreek je dan nog vanuit de egopositie.
Heeft Waarheid (nog) behoefte om (van zich te doen) spreken? Hoe kan dat wat spreekt anders dan een ego behoefte/positie zijn?
Nadje is offline  
Oud 30 July 2014, 00:01   #728
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Heeft Waarheid (nog) behoefte om (van zich te doen) spreken? Hoe kan dat wat spreekt anders dan een ego behoefte/positie zijn?
Tja dat zou je dan 'weten' maar dat zal je wel weer een dooddoener noemen.
Ulla heb ik het zo voorgesteld, God wil zichzelf ervaren en heeft het goddelijke zijn van zichzelf in de mens geplant maar wel verstopt achter ego opdat het zich kan vinden en vervolgens manifesteren. Dus waar de mens onderling tegen aan loopt is tegen de verstopte Waarheid, Liefde, Bewustzijn, God of hoe je het ook maar wil noemen vanwege de aanwezigheid van het ego. Als dat geruimd is (en dat kan door het te doorzien) ervaart je de bedoeling van God zichzelf te kunnen ervaren en spreek je zoals ze zeggen uit zijn naam.
Rennie is offline  
Oud 30 July 2014, 00:10   #729
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Tja dat zou je dan 'weten' maar dat zal je wel weer een dooddoener noemen.
Ulla heb ik het zo voorgesteld, God wil zichzelf ervaren en heeft het goddelijke zijn van zichzelf in de mens geplant maar wel verstopt achter ego opdat het zich kan vinden en vervolgens manifesteren. Dus waar de mens onderling tegen aan loopt is tegen de verstopte Waarheid, Liefde, Bewustzijn, God of hoe je het ook maar wil noemen vanwege de aanwezigheid van het ego. Als dat geruimd is (en dat kan door het te doorzien) ervaart je de bedoeling van God zichzelf te kunnen ervaren en spreek je zoals ze zeggen uit zijn naam.
Maar daarmee is dan tevens gezien dat er niks anders is dan uit zijn naam spreken. Zelfs als dat in jouw ogen dom geblaat is. Of misschien juist dan.
Nadje is offline  
Oud 30 July 2014, 00:20   #730
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar daarmee is dan tevens gezien dat er niks anders is dan uit zijn naam spreken. Zelfs als dat in jouw ogen dom geblaat is. Of misschien juist dan.
Correct. Het is een achterlijke onderneming om je wakker te schudden.
Rennie is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.