Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 September 2011, 19:19   #71
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Wie ben jij?


Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 12:23   #72
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het wordt tijd elkaar niet te bevestigen in het zijn van dat ego, niet te bevestigen in het zijn van een entiteit, in het zijn van een persoon met een naam en een achtergrond. Het doet er helemaal niet toe wie ik ben, ik ben Bewustzijn.
Renoir, DANK voor je wijze woorden/mogelijkheid tot inzicht.

Ik stop hier met het bevestigen van mezelf en een ieder.

Das kunte wel so sein, aber er geht nicht uber Bewurstsein, zouden onze Oosterburen zeggen.

Renoir en een ieder, het gaat u goed, met alles wat u doet.

Aad.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 14:06   #73
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht

Ik stop hier met het bevestigen van mezelf en een ieder.

het gaat u goed, met alles wat u doet.

Aad.

Dag Aad. Het wordt koud van de winter, zorg dat jij goed aangekleed bent.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2011, 11:14   #74
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Dag Mihaela, ik moest vorige week al mee om een winterjas uit te kiezen, hij hangt al aan de kapstok.

Ja het leven zorgt goed voor me of ik dat nu wil of niet.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 September 2011, 22:29   #75
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Als jij in eerste instantie gewoon had gezegd; Remon ik zou graag op je forum mee willen lezen. Zoals ik dat nu doe vind ik omslachtig en vervelend. Ik beloof je dat ik me niet zal aanmelden en zal schrijven zodat er geen narigheid zoals in het verleden is geschied zal ontstaan. Ik vraag/verzoek je bij deze mijn ban op te heffen. dan had dat m.i. anders overgekomen dan ik jou heb zien verwoorden, toch?

Al speel je maar een spelletje om de ander zogenaamd iets te laten ervaren/inzien dan speel je het spelletje niet zuiver want anders zou het geen sporen nalaten/gevolgen hebben die het nu waarschijnlijk wel heeft.

Aad ik heb een van m'n verzoeken aan Remon teruggevonden.

Citaat:
(Onderstaande reactie gevraagd in Remon z'n Blog onder artikel Doener of geen doener?)

Spirituele leringen suggereren dat er geen doener is of te wel geen afgescheiden zelf die iets doet.

Dat klinkt nogal verwarrend immers als ik ?s ochtends ontbijt eet of ik ga boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt wie eet dan dat ontbijt en wie gaat dan naar de supermarkt?

Ingezonden reactie op 12 september 2010 om 18:09

Remon je kunt zeker iets doen. Ik moet helaas wel via deze blog reageren om je dit te laten weten want om een email te kunnen schrijven moet ik inloggen en je hebt m?n IP adres geblokt. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb dat je me straft maar zou je (heel als-je-blieft) zo onderhand mijn IP adres willen d?blokeren. Want om je forum te kunnen lezen ben ik helaas gedwongen je blokade te omzeilen door anoniem te surfen. Daardoor is m?n computer geinfecteerd geraakt en ben ik het hele weekend al bezig alles opnieuw te installeren.

Renoir : Je reactie wacht op moderatie.

(voor de zoveelste keer geen respons van Remon)
Klonk dit oprecht of was het ook weer niet goed ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2011, 08:38   #76
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Aad ik heb een van m'n verzoeken aan Remon teruggevonden.

Klonk dit oprecht of was het ook weer niet goed ?
Renoir, even een vraagje, waar gaat het je om?

Om mij te tonen dat Remon ook reageert vanuit getriggerd zijn en dat een een onrechtvaardige kloothommel is of ................. vul maar in.

Beste jongen, je hebt al veel te veel sporen nagelaten.

Welke oetlul schrijft er nu 'straft'.

Je weet niet wat er aan de hand is misschien had Remon wel een attackje gehad waardoor hij links met rechts verwart en per ongeluk jou geblokkeerd heeft i.p.v. mij.

Tuurlijk kun en zal je helemaal gelijk hebben maar daar gaat het niet om.

Het is eerst de verstandelijke kunst om te slijmen (gewoon dat doen wat nodig is om je zin te krijgen en daarbij de ander niet te triggeren) en als je dat eenmaal onder de knie hebt en het ego pakt op een mooie regenachtige dag zijn biezen dan zul je merken dat 'het slijmen vanzelf gaat'. Dat komt omdat het ego wat toch reageert vanuit 'aangevallen voelen, gelijk willen hebben' vertrokken is.

Zo, je boft dat ik in een goede bui ben/was.

FIJNE dag, aan het zonnetje zal het niet liggen, geniet ervan, doe ik ook.

Dikke KiSs
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2011, 09:36   #77
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Renoir, even een vraagje, waar gaat het je om?

Om mij te tonen dat Remon ook reageert vanuit getriggerd zijn en dat een een onrechtvaardige kloothommel is of ................. vul maar in.

Beste jongen, je hebt al veel te veel sporen nagelaten.

Welke oetlul schrijft er nu 'straft'.

Je weet niet wat er aan de hand is misschien had Remon wel een attackje gehad waardoor hij links met rechts verwart en per ongeluk jou geblokkeerd heeft i.p.v. mij.

Tuurlijk kun en zal je helemaal gelijk hebben maar daar gaat het niet om.

Het is eerst de verstandelijke kunst om te slijmen (gewoon dat doen wat nodig is om je zin te krijgen en daarbij de ander niet te triggeren) en als je dat eenmaal onder de knie hebt en het ego pakt op een mooie regenachtige dag zijn biezen dan zul je merken dat 'het slijmen vanzelf gaat'. Dat komt omdat het ego wat toch reageert vanuit 'aangevallen voelen, gelijk willen hebben' vertrokken is.

Zo, je boft dat ik in een goede bui ben/was.

FIJNE dag, aan het zonnetje zal het niet liggen, geniet ervan, doe ik ook.

Dikke KiSs
Dus het was wéér niet goed. Te weinig naar z'n mond gepraat en niet onderdanig opgesteld en in hem het dictatortje erkennen. Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Je had het laatst ergens over Hitler, met zo'n instelling zou jij het ventje een aardig eindje op weg geholpen hebben.

Hier zijn z'n stralen nog niet te zien, kom jij anders effe langs.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2011, 09:54   #78
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dus het was wéér niet goed. Te weinig naar z'n mond gepraat en niet onderdanig opgesteld en in hem het dictatortje erkennen. Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Je had het laatst ergens over Hitler, met zo'n instelling zou jij het ventje een aardig eindje op weg geholpen hebben.

Hier zijn z'n stralen nog niet te zien, kom jij anders effe langs.
Renoir, waarschijnlijk zou je ze niet herkennen.

Jij wil dat forum kunnen lezen toch.

Wie heeft het over naar z`n mond gepraat, onderdanig opstellen, dictatortje.

Als jij dat zo voel, zit je echt met een probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je niets triggert maar dat kun je waarschijnlijk niet omdat je zelf al getriggert bent.

Ook al is iemand een dictatortje dan hoef je niet vanuit gelijke energie te reageren.

Weer genoeg lees voer, hopeloos, herhaling, herhaling, herhaling.

Zo en nu een douchen en het zonnetje in.

Of zal ik op Remon`s forum eens gaan lezen want dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijke en interessant maar niet heus.

Ook niets anders dan gegeitenbrei of gegijtenbrij.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2011, 10:11   #79
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Renoir, waarschijnlijk zou je ze niet herkennen.

Jij wil dat forum kunnen lezen toch.

Wie heeft het over naar z`n mond gepraat, onderdanig opstellen, dictatortje.

Als jij dat zo voel, zit je echt met een probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je niets triggert maar dat kun je waarschijnlijk niet omdat je zelf al getriggert bent.

Ook al is iemand een dictatortje dan hoef je niet vanuit gelijke energie te reageren.

Weer genoeg lees voer, hopeloos, herhaling, herhaling, herhaling.

Zo en nu een douchen en het zonnetje in.

Of zal ik op Remon`s forum eens gaan lezen want dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijke en interessant maar niet heus.

Ook niets anders dan gegeitenbrei of gegijtenbrij.
Ik dacht dat je al op het strand zat. Ik zou dictators niet herkennen ?

Natuurlijk ben ik ook praktisch ingesteld en zou daar graag met een druk op de link kunnen lezen, zoals iedereen dat kan. Ik ervaar het iedere keer als straf dat ik zie staan 'de beheerder heeft uw IP adres geblokkeerd'. Dat is een omstandigheid die ik erken, het gevoel gestraft te zijn, daar ontkom ik niet aan. Begrijp ik dat je bedoeld dat ik dat gevoel zou moeten wegdrukken, moeten ontkennen dat ik boos ben op Remon om dat ie me (in dit opzicht) het leven zuur weet te maken ?

Jij was degene die mij adviseerde m'n gevoel opzij te zetten en me onderdanig en kruiperig op te stellen om m'n zin te krijgen. En vervolgens moest dat echt klinken terwijl dat mijn gevoel niet is. Natuurlijk zit ik met een probleem als jij zegt dat ik enerzijds oprecht moet zijn en dus m'n gevoel moet volgen en anderzijds niet op dat gevoel mag afgaan. Moet ik nu dan weer m'n getriggerd zijn gaan ontkennen ?

Ik reageer niet vanuit zijn energie Aad ik reageer vanuit m'n eigen energie en mijn energie geeft aan tegen de zijne weerstand te bieden.

Het is pas een herhaling als je star bent in je opvatting, wanneer je niet bereid bent om eens verder te kijken dan je neus lang is.
Het leeft wanneer je de flexibiliteit hebt en er in mee kunt gaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2011, 10:11   #80
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Renoir,

Vanuit jouw visie- wie ben jij?- zou je je ook kunnen (af)vragen WIE er nu pers? op dat forum wil lezen?
JIJ niet toch?

Voor WIE is 't dan 'n probleem?

Alleen 'n houten poot houdt de poot stijf toch?
visa <-> versa. WiNk
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.