29 July 2013, 10:11 | #981 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
29 July 2013, 10:50 | #982 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Je compliment/projectie is goed bedoeld maar als ik er nog in vastzat zou het mij dus niet verder helpen. En zou ik het klakkeloos overnemen en mezelf nog niet kunnen doordringen. Nu heeft het mij aangezet tot verder kijken, dus nu heb in die zin er ook wel wat aan gehad. In eerste instantie liep ik er in vast en jij hebt het denk ik vanuit jouw eigen voorwaarden heel anders bedoeld. En dat vond ik zelf even lastig te doordringen. Dus wees alert met je complimenten voortkomende uit jouw voorwaarden. Wil je iemand echt helpen. |
|
29 July 2013, 18:07 | #983 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Waar gaat het echt over? |
|
29 July 2013, 18:08 | #984 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Met welke type compliment zou ik volgens jou iemand, die ''hulpeloos'' aan mijn hulp overgelaten zou zijn, in problemen kunnen brengen? Ik vind je wel een muts hoor Ulla Wijziging aangebracht door Mihaela op 29 July 2013 om 18:50. |
|
29 July 2013, 18:45 | #985 | ||
Kasuaris
|
Volgens mij keek ik juist mee,
..ik pak even de stukken bij,.. is makkelijker.. Citaat:
Citaat:
|
||
29 July 2013, 21:37 | #986 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Maar idd meekijken met mij doe je hier wel. Alleen op het moment dat ik iets zeg wat je irriteert ben je weer weg. En zo gaat dat met iedereen. Terwijl dat juist die dingen zijn die ook het meekijken waard zijn. Wat mij irriteert behoeft juist de aandacht. Ook al is het niet altijd zo als het aangereikt wordt, maar daar gaat het toch ook niet om. Een compliment wat je geeft binnen je voorwaarden die je stelt benadrukken die voorwaarden. Het maakt niet uit aan wie of welke het was. I.p.v. ze te doorzien waarom je ze überhaupt nodig hebt. Je houdt er vast aan en iedereen moet eraan voldoen en anders ben je weg. Behoeft dat geen onderzoek dan? Jij hebt er altijd de mond vol van waarom doe je daar niets mee? |
|
29 July 2013, 21:57 | #987 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik ervoer je tekst als open, vervolgens noemde ik dat, was niet als compliment bedoeld, maar simpelweg gaf ik aan hoe ik jouw tekst beleefde. Jij ging mee aan de hal met complimente die iemand in problemen kan brengen en dat soort van gezwijmel, wat nergens op sloeg. Mijn irritatie keek ik ernaar. Wat ging erover? Stel dat jij naar je zin hebt, en de hond zeikt op je.. het is wel irritant, ook al heeft dat niets met jou te maken, in de zin.. je doet een schone broek aan, en je vergeeft de hond uiteraard best snel, het zit erin dat dierlijke. Zo zag ik het nu ook, Ulla was opstandig. Ik was open voor je, en jij wilde even dwars zijn, en ik liet je maar zelf uitzoeken, want ik had er geen problemen mee eigenlijk.. In mijn beleving zat je er helemaal naast.. Ik kijk de hele tijd met jou mee.. |
|
29 July 2013, 23:26 | #988 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat is alleen iets wat mensen nodig hebben. Ik heb je gewoon gevraagd voor jezelf naar je voorwaarden te kijken. En de functie van het compliment erbij gepakt. Het compliment ( dat je het leuk vond wat ik schreef) is dus niet het issue. Ik kan het blijkbaar niet duidelijk maken en/of het komt niet over. Daarom laat ik het hierbij. |
|
30 July 2013, 08:50 | #989 |
Kasuaris
|
|
30 July 2013, 08:56 | #990 |
Kasuaris
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|