Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2010, 23:12   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Awareness

Je bent bewustzijn. Het is niet iets wat je doet, het is niet iets wat gedaan moet worden. Je natuur is zelf bewustzijn.

Bewustzijn is geen deel van de mind. Het stroomt door het denken, maar het is geen deel van het denken.
Het denken is alleen maar een instrument. Het bewustzijn maakt er geen deel van uit, maar het bewustzijn stroomt er door heen. Als je het denken overstijgt, blijft er bewustzijn over.

Wanneer we zeggen dat het denken stopt, bedoelen we dat je identificatie is verbroken.

Osho.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 June 2010, 17:10   #2
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Je bent bewustzijn. Het is niet iets wat je doet, het is niet iets wat gedaan moet worden. Je natuur is zelf bewustzijn.

Bewustzijn is geen deel van de mind. Het stroomt door het denken, maar het is geen deel van het denken.
Het denken is alleen maar een instrument. Het bewustzijn maakt er geen deel van uit, maar het bewustzijn stroomt er door heen. Als je het denken overstijgt, blijft er bewustzijn over.

Wanneer we zeggen dat het denken stopt, bedoelen we dat je identificatie is verbroken.

Osho.
Ja, dat heeft ie mooi geformuleerd.

Het denken vertegenwoordigt het bekende, 1 en 1 = 2.
Bewustzijn is ook liefde, omdat liefde ook helemaal niets met het denken te maken heeft.
Alleen als je liefde hebt kun je onlogisch handelen.

Bewustzijn is niet iets kils en doods.
Het bewustzijn zetelt in het hart en het Hart is overal.
Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2010, 10:37   #3
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rozenhart Bekijk bericht
Bewustzijn is niet iets kils en doods.
Het bewustzijn zetelt in het hart en het Hart is overal.
Waarom zou je specifieke eigenschappen aan Bewustzijn willen toekennen? Als je Bewustzijn wilt defini?ren in termen van licht en helderheid of leegte en stilte is dat toch voldoende? Ik vind dat dat maar verwarring schept. Net zoals Bewustzijn zetelt in het hart.
Het hart zetelt in het lichaam en da's niet overal. Ik snap wel wat je bedolet , maar waarom kiezen voor dat woord als dat alleen maar tot verwarring kan leiden?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 June 2010, 17:33   #4
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ieder woord leidt tot verwarring.
Misschien dat 'we' er daarom wel zoveel gebruik van (blijven) maken.
'We' willen zo graag helder zijn.
Naar onszelf toe en naar de ander toe.
'We' willen verklaren.... van alles en nog wat... waarom eigenlijk?

Nou ja.
Zonder woorden hier op het scherm is het moeilijk communiceren... lijkt me.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 17 June 2010, 08:15   #5
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
maar waarom kiezen voor dat woord als dat alleen maar tot verwarring kan leiden?
Je kunt ook iemand rekenen leren en de persoon kan het nog niet begrijpen, al die logica.
Je kunt poetisch schrijven en begrepen worden.
Wat heel belangrijk in deze voorbeelden is, is dat de leraar, schrijver zichzelf begrijpt.
Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 June 2010, 08:17   #6
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Ieder woord leidt tot verwarring.
Misschien dat 'we' er daarom wel zoveel gebruik van (blijven) maken.
'We' willen zo graag helder zijn.
Naar onszelf toe en naar de ander toe.
'We' willen verklaren.... van alles en nog wat... waarom eigenlijk?
Je hebt een fraaie uitspraak van Lao Tse:
Mooie woorden zijn niet waar en ware woorden niet mooi.
Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 June 2010, 12:37   #7
Hein
Banned user
 
Hein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 March 2010
Berichten: 2
Standaard

Awareness.

Momenteel pas ik op een oud pand in Spaarndam uit 1795 zonder wegloopgevaar De bewoners wilden momenteel liever in Zuid A zijn. Joost mag weten waarom.

Gezeten achter een PC scherm kijk in door openslaande deuren in de tuin waar enkele dagen terug een grote horde kraaien, als een stam rondtrekkende zigeuners is neergestreken.
Ze krassen dat het een lieve lust is, duwen en trekken of onderwerpen elkaar om de rangorde te bepalen en voeden tussen de bedrijven door hun jongen. Af en toe valt er iets wits uit een kastanjeboom en tuimelen ze over elkaar heen om dat als eerste te bemachtigen. Anderen blijven statig heen en weer kuieren met een schuine blik naar boven gericht.

Het verschilt nauwelijks van het sociale leven dat ik ken van mensen. Ze kwetteren en interacteren de godsganselijke dag met elkaar om geen andere reden dan dat ze dat nou eenmaal doen.

Nou even boterhammen smeren en op naar Heerhugowaard, ik hoorde dat dat het mooiste plekje van Noord Holland is.
Hein is offline   Met citaat reageren
Oud 17 June 2010, 12:45   #8
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard



Heerlijk om te lezen Hein!
Waar woorden niet al goed voor zijn ;)

Lijkt me heerlijk vertoeven in dat naar mijn idee (geheel mijn invulling) boeiende pand.

Fijne dag vandaag.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 17 June 2010, 21:05   #9
Hein
Banned user
 
Hein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 March 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht


Heerlijk om te lezen Hein!
Waar woorden niet al goed voor zijn ;)

Lijkt me heerlijk vertoeven in dat naar mijn idee (geheel mijn invulling) boeiende pand.

Fijne dag vandaag.
Ja heerlijk.

Heerhugowaard was niet de moeite om er speciaal voor heen te rijden. Ik heb wat inboorlingen aangesproken, maar dat Heerhugowaard bekend stond als de parel van Noord Holland dat geloofden ze zelf niet. Er was wel veel natuur maar daar waar ik vandaan kwam (Spaarndam) was veel meer, wisten ze te vertellen.

Met het schaamterood op de kaken attendeerden ze me op een enkele bezienswaardigheid voor Heer Hugo de Waard namelijk "Land van Luna". Maar dat was op de weg terug naar Alkmaar en zag ik te laat, naar links aangegeven, toen ik al besloten had rechts richting Egmond aan Zee te gaan.

Lekker aan het strand en in de duinen gewandeld en na wat te hebben gegeten weer terug. Net voorbij Egmond, het drong pas tot me door toen ik er al voorbij gereden was, zag ik de ingang naar een klooster.

Ik ben gek op kloosters en een lang, door donkere bomen, omzoomd bospad voerde naar een wel heel erg rustiek gelegen klooster.

Wouw ik geloof dat ik maar intreed in die orde, wat een zalige rust vooral ik nu weer ben aangeland in die kudde luidruchtige zigeuners.
Hein is offline   Met citaat reageren
Oud 18 June 2010, 08:27   #10
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hein Bekijk bericht

Heerhugowaard was niet de moeite om er speciaal voor heen te rijden.
Dacht ik al.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hein Bekijk bericht

Lekker aan het strand en in de duinen gewandeld en na wat te hebben gegeten weer terug. Net voorbij Egmond, het drong pas tot me door toen ik er al voorbij gereden was, zag ik de ingang naar een klooster.

Ik ben gek op kloosters en een lang, door donkere bomen, omzoomd bospad voerde naar een wel heel erg rustiek gelegen klooster.

Wouw ik geloof dat ik maar intreed in die orde, wat een zalige rust vooral ik nu weer ben aangeland in die kudde luidruchtige zigeuners.
Ik ken het klooster, wel eens verbleven, toen ik begin twintig was.
Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.