Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 October 2017, 09:34   #21
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is in ieder geval minder saai zo, hij heeft wat variatie in zij formule gebracht.
Och Looro, een goed jaar geleden, noemde mij toen ook al meermaals een leugenaar. Heb geen zin om het op te snorren, zal Katerie wel doen.
Ik trigger blijkbaar zijn mantra, nu weer, niets nieuws dus.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 10:24   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Och Looro, een goed jaar geleden, noemde mij toen ook al meermaals een leugenaar. Heb geen zin om het op te snorren, zal Katerie wel doen.
Ik trigger blijkbaar zijn mantra, nu weer, niets nieuws dus.
Dorje, als jij de waarheid steeds zo opgeklopt definiiert, dan is dat een leugen.
Weet je wat interessant zou kunnen zijn? Dat jij alsnog jezelf verweert, en Looro weerwoord geeft, maar dat je stiekem ook afvraagt waar de leugen in schuilt.

Het voordeel is dat iedereen die hier schrijft, mezelf en Fer inbegrepen, liegen. Onschuldige leugens, het ego is de grootste leugenaar ooit.
Looro ligt ook.

Dus onderzoek het ieder keer als iemand uit zijn slaap gillend wakker wordt, en jou van een leugenaar uitmaakt.
Of doe jij dat inmiddels?
Ik neem ieder opmerking en vraag me af of het klopt. Tegelijkertijd geef ik de leugenaars ook terug op hun egocentrische donder...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 11:16   #23
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dorje, als jij de waarheid steeds zo opgeklopt definiiert, dan is dat een leugen.
Weet je wat interessant zou kunnen zijn? Dat jij alsnog jezelf verweert, en Looro weerwoord geeft, maar dat je stiekem ook afvraagt waar de leugen in schuilt.

Het voordeel is dat iedereen die hier schrijft, mezelf en Fer inbegrepen, liegen. Onschuldige leugens, het ego is de grootste leugenaar ooit.
Looro ligt ook.

Dus onderzoek het ieder keer als iemand uit zijn slaap gillend wakker wordt, en jou van een leugenaar uitmaakt.
Of doe jij dat inmiddels?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik geloof dus niet echt in schermen met waarheid, in "ik heb gelijk en jij niet", in "zo is het en al de rest is fout", ik ga er liever van uit dat alles wat over waarheid gezegd wordt sowieso fout is, maar daarom nog niet onzinvol. Zolang ieder die er iets over zegt en over hoort maar weet dat het gaat om daar waar naar verwezen wordt, daar waar "ik en jij", "juist en fout", "gelijk en ongelijk" samenvallen in die ene zelfde waarheid, die zowel uit niets bestaat en toch alles omvat.
Ik heb geen probleem met mijn eigen leugens, echt niet, dat kan heel frustrerend zijn, maar dat is niet mijn probleem, toch?

Ik vind het wel zinvol om over leugens uit te wisselen, of in discussie te gaan, maar ik kan niet blijven steken in welles nietes spelletjes, alles wat ik zeg is sowieso leugen, dus waarom zou ik in verdediging gaan? Ik ga alleen er tegen in als de ander denkt niet te liegen. Dan probeer ik het om te keren, zoals ik vaak met Nowee heb gedaan, en hij zelf eens erg pienter opmerkte dat als ik zijn leugens omdraai het toch nog leugens blijven.

Eerlijkheidshalve moet ik er toch aan toevoegen (over dat ik er alleen tegenin ga als...): ... of als ik even vergeet dat mijn opgeklopte definities leugens zijn. Dan gaan de poppen even aan het dansen, tot ik het weer niet meer vergeten ben.

Maar waar ik dan niet mee bezig ben is dat gaan analyseren, uitpluizen en mijzelf betrappen en afwijzen omdat ik het vergeten ben, neen, ik was het vergeten, so what, nu weet ik het weer. Hoera!
Ik focus niet op de leugens Miha, maar op dat waar ze in verschijnen, niet op de inhoud, maar op dat waar de inhoud in verschijnt. En dan maken al die leugens niet meer zoveel uit. Kan je daar inkomen, of niet?

Ik ben geen ego-buster, niet bij mezelf, niet bij een ander (ach ja, soms wel, soms kan ik het niet laten), maar ik ben geïnteresseerd in waar ego in verschijnt en niemand lijkt hier geïnteresseerd in te zijn, iedereen blijft maar staren op dat ego, vooral van de ander. Wat levert het op? Wat heeft het jou tot nu toe opgeleverd, Miha? Wil je hier dan nu wel eens op antwoorden?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 14:23   #24
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Och Looro, een goed jaar geleden, noemde mij toen ook al meermaals een leugenaar.
is't waar, deed hij dat toen ook al?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Heb geen zin om het op te snorren, zal Katerie wel doen.
Doe ik niet, want ik heb die gesprekken niet echt gevolgd toen. 'k vond ze euh, iets te lang. 'k weet nog wel dat je met kweetniet ook 'discussies' had, waarnaar ik gelinkt heb bij je terugkomst hier.
Leer ze maar is zelf op te snorren, da's niet alleen interessant maar kan ook de eigen schrijfdrift afremmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik trigger blijkbaar zijn mantra, nu weer, niets nieuws dus.
ja, maar je moet wel weten dat professor pastoor Lo T. Nowee op dit forum beschouwd wordt als een gedegen zelfonderzoeker pur sang door de twee andere helften van de heilige driehoek en je dus geen slechtere kon treffen om te triggeren.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 14:37   #25
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
... ik ben geïnteresseerd in waar ego in verschijnt en niemand lijkt hier geïnteresseerd in te zijn, iedereen blijft maar staren op dat ego, vooral van de ander.

Ik zie dat wat anders, waar iedereen op dit forum in geïnteresseerd zou moeten zijn is 'gedegen zelfonderzoek'. Maar nou gaat dat steeds in zo'n idiote richtingen met discussies over afronden en doorpakken shit dat van het onderzoeken van vastgeroeste gedachten niets, of maar weinig meer in huis komt.

Als er een Byron Katie forum bestond was ik al lang op dat forum. Maar dat bestaat helaas niet.
En Laurens wil van dit form geen Byron Katie forum maken terwijl hij jaren lang op een Byron Katie forum vertoeft heeft. Ik kan me niet voorstellen dat op zulks forum het er aan toe ging zoals hier. Ik herinner me Laurens er over schrijven dat het Byron Katie ten onder ging aan zijn eigen succes. Betekende dat te veel leden?

Als dit forum 'ten onder' gaat zal het juist andersom zijn: te weinig leden die dan nog achtervolgd worden door één of meer inquisiteurs die leugens en leugenaars aanwijzen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 15:25   #26
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Leer ze maar is zelf op te snorren, da's niet alleen interessant maar kan ook de eigen schrijfdrift afremmen.
Doe ik niet, ik leef in het nu, niet in het verleden.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 15:38   #27
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Doe ik niet, ik leef in het nu, niet in het verleden.

Die vind ik geweldig!
Heb zo ook een kennis die niet in de toekomst leeft. Als ik hem vraag wat zijn plannen zijn trekt hij steeds een ajuinkop (zo van ik weet van niks) en dan antwoord hij: dat weet ik niet, ben ik niet met bezig, ik leef in het nu.

Zal ik ervan uitgaan dat jij Dorje die niet in het verleden leeft en mijn kennis die niet in de toekomst leeft vinden dat zij gegrond zijn in het moment, in het nu.

Heb onderstaande nooit aan mijn kennis getoond hoor, want hij is niet bezig met gedegen zelfonderzoek.
Jij wel veronderstel ik. Daarom toon ik het jou wel:

Citaat:
Gegrond zijn in het moment wordt soms verkeerd begrepen, als zou het betekenen dat je nooit aan de toekomst denkt, maar dat is natuurlijk belachelijk. In staat zijn te plannen en na te denken over resultaten in de toekomst is essentieel voor een rijk, menselijk leven. De wijze is in staat om plannen te maken, maar hij leeft niet in de geprojecteerde resultaten van zijn plannen. Daarom is er van te voren ook geen angst voor wat er van mij zal worden als een bepaald resultaat zich voordoet, en dus gaat het plannen altijd heel gemakkelijk en snel. Een wijze kan dus heel goed leven in het moment en toch plannen maken voor de toekomst.

Bron: Wayne Liquorman / halo Lieve mensen
Vanzelfsprekend kan een wijze ook nadenken over het verleden en iets opzoeken...
Zoals Laurens het zei.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
... Daarnaast is alles wat er te melden is al op dit forum gezegd alsook te vinden en voor een doorzettende zoeker zijn hier pareltjes van handvaten te vinden.
@Dorje: maar jij hoeft ook niet aan het verleden of de toekomst te denken hoor. Je bent vrij.
Blijf dus maar lekker leven in het nu.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 October 2017, 16:15   #28
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Het voordeel is dat iedereen die hier schrijft, mezelf en Fer inbegrepen, liegen. Onschuldige leugens, het ego is de grootste leugenaar ooit. Looro liegt ook.
Juist ja op het moment dat ik mijn bek open trek en er komt geluid uit, ga er dan maar vanuit dat het een leugen is. En als ik 'mijn' teksten nog even de revue laat passeren dan komt er een hard gelach van binnen en een van buiten. Echt eens hard lachten om jezelf is goed voor de flow.
Fer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.