Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 October 2011, 19:09   #31
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nee, waarom zou ik dat doen.
Dat vraag ik me ook af, tegelijkertijd zoek ik een antwoord:

Als iemand met opzet kattig doet om niet aardig gevonden te worden kan dat zijn omdat diegene niet kan geloven dat hij/zij werkelijk lief gevonden wordt of vind dat het dat niet verdiend.
Zal wel weer met kindmechanismen te maken hebben; ouders die een kind altijd aanduiden als 'stout kind'...
(leuk hé gissen..WiNk)
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 3 October 2011, 20:23   #32
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook af, tegelijkertijd zoek ik een antwoord:

Als iemand met opzet kattig doet om niet aardig gevonden te worden kan dat zijn omdat diegene niet kan geloven dat hij/zij werkelijk lief gevonden wordt of vind dat het dat niet verdiend.
Zal wel weer met kindmechanismen te maken hebben; ouders die een kind altijd aanduiden als 'stout kind'...
(leuk hé gissen..WiNk)

Geen idee, ik heb altijd alleen maar mensen om me heen gehad die mij lief of iets dergelijks vonden, ook met die waar ik weleens ruzie of woorden mee had. En soms niet zo weinig ook. Ik was nogal een rebels typetje en trok dus ook die mensen en situaties aan die mij triggerden. Later werden dat voor mij bewuste leermomenten. Lief gevonden worden werd nooit afhankelijk gemaakt van jezelf mogen uiten,ook als je iets dwars zat. In onze familie en in mijn gezin is dat normaal. Ik ken ook niemand meer waarmee ik niet door een deur zou kunnen, alle oude grollen zijn opgelost. En dat voelt best fijn, en meningsverschillen mogen ook gewoon bestaan. Ik doe gewoon mijn ding, zolang een ander mij mijn ding laat doen, is er geen probleem. En andersom natuurlijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.