Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 December 2016, 13:21   #71
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
@Katerie: ...Ik geef gewoon mijzelf een diploma van afgerond zelfonderzoek. Dat maakt in één klap alle andere diploma?s overbodig!
Moet je wel tonen in staat te zijn, om serieus genomen te worden op dit forum, de meest abstracte verklaringen te verzinnen.
Want anders lijkt me jezelf een diploma afgerond gzoz toekennen toch wel 'een terugkoppeling tussen verwerken en onderwerp van onmiddellijkheid' mijn beste.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 December 2016, 14:12   #72
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
om serieus genomen te worden op dit forum,

Ik neem mijzelf niet eens serieus.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 December 2016, 14:22   #73
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Ik neem mijzelf niet eens serieus.
Afgeronde gzoz'ers als Laurens / Looro moeten zichzelf toch wel erg serieus nemen, anders kan men zulke verklaringen toch niet afleggen me dunkt.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 October 2018, 13:48   #74
Ornis
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 19 October 2018
Berichten: 0
Standaard

Iemand heeft mijn introductietekst hier https://www.waarheidvinding.nl/showp...2&postcount=53 geplaatst, alsof ik het heb geplaatst. Ik wil dat dat weer verwijderd wordt. Ik bepaal zelf waar ik iets wel of niet schrijf.
Ornis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 October 2018, 14:00   #75
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ornis Bekijk bericht
Iemand heeft mijn introductietekst hier https://www.waarheidvinding.nl/showp...2&postcount=53 geplaatst, alsof ik het heb geplaatst. Ik wil dat dat weer verwijderd wordt. Ik bepaal zelf waar ik iets wel of niet schrijf.
Waarom is dat belangrijk voor je?
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 25 October 2018, 14:08   #76
Ornis
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 19 October 2018
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Waarom is dat belangrijk voor je?
Waarom is dat niet belangrijk voor jou?

Ik bepaal zelf wat ik schrijf en waar. Er kan op deze manier van alles overal geschreven worden onder mijn naam. Ik heb dat dan niet in de hand.

Moet ik dat gaan zitten uitleggen? Belachelijk, zeg!
Ornis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 October 2018, 14:19   #77
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ornis Bekijk bericht
Waarom is dat niet belangrijk voor jou?

Ik bepaal zelf wat ik schrijf en waar. Er kan op deze manier van alles overal geschreven worden onder mijn naam. Ik heb dat dan niet in de hand.

Moet ik dat gaan zitten uitleggen? Belachelijk, zeg!
Ok.
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2018, 10:07   #78
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht

Het komt uit een systeem dat beoogt de aandacht te laten samenvallen met de Eeuwige Getuige. Deze aandacht, of uitgaande stroom van bewustzijn, dient dmv introspectie terug te keren naar zijn bron.

De discipline bestaat eruit telkens hetgeen wordt waargenomen, uit dit bewustzijn te laten verdwijnen door de aandacht ervan weg te nemen. Dit waarnemen, dat in de geest plaats vindt, komt hierdoor stap voor stap zelf onder observatie. Als eenmaal wordt gerealiseerd dat dit waarnemen zelf onder observatie staat, kan er ruimte komen voor de vraag:

Wie is het die waarneemt?

Door herhaling van deze mentale oefening dringt het bewustzijn stap voor stap binnen in zijn eigen substantie en valt daar uiteindelijk mee samen.

Dit wordt Zelfrealisatie genoemd.
Mooie oefening..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2018, 11:54   #79
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht

Het komt uit een systeem dat beoogt de aandacht te laten samenvallen met de Eeuwige Getuige. Deze aandacht, of uitgaande stroom van bewustzijn, dient dmv introspectie terug te keren naar zijn bron.

De discipline bestaat eruit telkens hetgeen wordt waargenomen, uit dit bewustzijn te laten verdwijnen door de aandacht ervan weg te nemen. Dit waarnemen, dat in de geest plaats vindt, komt hierdoor stap voor stap zelf onder observatie. Als eenmaal wordt gerealiseerd dat dit waarnemen zelf onder observatie staat, kan er ruimte komen voor de vraag:

Wie is het die waarneemt?

Door herhaling van deze mentale oefening dringt het bewustzijn stap voor stap binnen in zijn eigen substantie en valt daar uiteindelijk mee samen.

Dit wordt Zelfrealisatie genoemd.
De hink/stap sprong van claimende technieken, methodes en aanwijzingen.
Zichzelf vervullende profetie tegelijk met de zelf weerleggende voorspelling, het ervaren/beleven zal navenant zijn.

Daarom is het concept zelf-realisatie zo populair. Omdat het ogenschijnlijk stap voor stap gekregen en gegeven kan worden...

Schijn-realisaties waar het merendeel aan zoekers/vinders maar wat graag in zwelgt.
Er is geen mens, methode, techniek, aanwijzing die Realisatie kan aanreiken, waar dat wel zo wordt ervaren bevind men zich eenvoudig in de hypnose van voorspelling en voorstelling.

Gedegen zelfonderzoek lijkt in eerste instantie ook een methode, techniek, aanwijzing etc.. maar is het niet.
Omdat het elke aanwijzing inclusief het gedegen zelfonderzoek zelf.. ontmanteld!

'Een georiënteerd zijn, wat nergens op steunt, niet op techniek, methode, aanwijzing, ervaren noch beleven!
Guido is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.