Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 September 2020, 17:36   #21
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben zeker gevoelig over hoe de andere over mij denkt..
Oh pardon, wist ik niet, wat ik schreef was niet kwaad bedoelt hoor.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2020, 19:51   #22
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oh pardon, wist ik niet, wat ik schreef was niet kwaad bedoelt hoor.
Ten eerste, schreef ik dat 9 jaar geleden, en wat betreft de opmerking, dat heeft mij echt niet geraakt. Zelfs moet ik ieder keer lachen als jij zulke dingen schrijft.

Als ik me door iets geraakt voel, is het alleen winst eigenlijk. Er zijn er een paar kleine dingen geweest, maar ik vind het super om dat aan te gaan. Ik vind het saai om dst allemaal te delen( de details), ik vind de openingen alleen belangrijk.

Ik moet wel vaak om lachen, om opmerkingen over het ego en zo.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2020, 20:21   #23
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ten eerste, schreef ik dat 9 jaar geleden,
ja, excuus, had ik te laat gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en wat betreft de opmerking, dat heeft mij echt niet geraakt. Zelfs moet ik ieder keer lachen als jij zulke dingen schrijft.
Goed dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik moet wel vaak om lachen, om opmerkingen over het ego en zo.
Je moet het wel ernstig nemen hoor.
Ego is hoe je denkt te zijn, alles wat je hebt meegemaakt en alles wat je denkt te weten.
Dat moet onderzocht worden op waarheid.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2020, 20:26   #24
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
ja, excuus, had ik te laat gezien.


Goed dan.


Je moet het wel ernstig nemen hoor.
Ego is hoe je denkt te zijn, alles wat je hebt meegemaakt en alles wat je denkt te weten.
Dat moet onderzocht worden op waarheid.
Ik vind ego echt onvoorstelbaar uitvindindrijk, en het is het zeker waard om het te onderzoeken. Ik kan er niet omheenWiNk
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 September 2020, 21:15   #25
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind ego echt onvoorstelbaar uitvindindrijk,
Het ego heeft een groothandel in karnaval-artikelen.
De massa kent alleen nog het leven van zichzelf te bedriegen. En toch kunnen we tegelijkertijd nog zeggen dat zij het weet.
Dat is karnaval altijd hier boven hoor!
Hebben ze haar ontdekt met die lange neus, dan zegt zij: "Dan zet ik een kleinere op, een ronde, want die kennen ze nog niet".
Maar 't is evengoed verkleed bal hoor. Haar ware gedaante laat zij niet zien.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 9 September 2020, 08:50   #26
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het ego heeft een groothandel in karnaval-artikelen.
De massa kent alleen nog het leven van zichzelf te bedriegen. En toch kunnen we tegelijkertijd nog zeggen dat zij het weet.
Dat is karnaval altijd hier boven hoor!
Hebben ze haar ontdekt met die lange neus, dan zegt zij: "Dan zet ik een kleinere op, een ronde, want die kennen ze nog niet".
Maar 't is evengoed verkleed bal hoor. Haar ware gedaante laat zij niet zien.
Iedereen heeft zijn interesse op dit forum. De ene richt zijn aandacht op een facet, de ander ziet/beleeft het weer anders. Vaak zijn er allemaal facetten van een geheel, of het geheel dat zich openbaart in verschillende vormen en beelden.. Er zijn er verschillende mogelijkheden (poorten/ openingen), en het ego is mijn instrument nu.
De ego-werking die ik bij mezelf steeds onderzoek, is voor mij een zeer belangrijke facet in mijn proces, in mijn leven.
Als ik met iemand daarover in gesprek ben, en ook al hebben wij zogezegd over hetzelfde over, begrijpen wij elkaar niet altijd feilloos, en soms helemaal niet.
Ik merk dat ik ook mijn mening heb over iedere deelnemer aan dit forum, en bij iedereen meen ik te zien waar men in de valkuil van het ego trapt.
Hoogmoed, wrokkigheid, iets op willen leggen, niets van een ander aannemen of juist heel snel beïnvloed worden door de omgeving, jaloezie en niet kunnen delen, de focus verliezen, en nog zo veel andere ego-werkingen, zie ik voorbij komen, en uiteindelijk is dat wat ik bij mezelf aanschouw/ onderzoek/ verken.
Als ik de emotie ervaar, kies ik steeds dat te onderzoeken, en ga ik tegenwoordig dat steeds uitdiepen/ met de aandacht bij blijven, en ik zie hoe ik daar steeds vaker tot bij de kern kom.
Alsnog, tracht ik steeds mijn blik op mezelf gericht te houden, en nu ga ik weer dat doen.
De definitie van alle woorden interesseert mij eigenlijk niet, ik zie hoe het ego bij mij werkt, en dat blijft ik onderzoeken ( verkennen) zolang dat nodig blijkt te zijn.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.