Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 May 2022, 09:08   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Misleiding

Heb je de reclame spotjes gezien van de landmacht (vroeger gewoon leger geheten)?
Het gaat niet over het werven van kanonnevoer, het elkaar aan barrels schieten maar over maatschappelijke dienstverlening, hoe nobel.

Zo ook wordt angstvallig de term oorlog vermeden:

Pacificatie
Politionele acties
Vredesproces
Speciale militaire operatie
Missie

Kent iemand er nog meer?
  Met citaat reageren
Oud 4 July 2022, 00:53   #2
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Heb je de reclame spotjes gezien van de landmacht (vroeger gewoon leger geheten)?
Het gaat niet over het werven van kanonnevoer, het elkaar aan barrels schieten maar over maatschappelijke dienstverlening, hoe nobel.

Zo ook wordt angstvallig de term oorlog vermeden:

Pacificatie
Politionele acties
Vredesproces
Speciale militaire operatie
Missie

Kent iemand er nog meer?
Ja, waarheidvinding-forum verbergen.. hoezo 'waarheidvinding'?
De Sovjet zou er een puntje aan kunnen zuigen!
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 July 2022, 17:06   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Ja, waarheidvinding-forum verbergen.. hoezo 'waarheidvinding'?
De Sovjet zou er een puntje aan kunnen zuigen!


Wat er voor ware zoekers gevonden kan worden is in het openbaar deel van het forum (waarheidvinding) te vinden. De rest is voor ware zoekers totaal irrelevant en wordt om redenen dat gebleken is dat het alsmaar meer aanleiding geeft tot een volstrekt nutteloos discussiëren en theoretiseren simpelweg achter de schermen gehouden. Het gaat hier niet over meningen.
  Met citaat reageren
Oud 5 July 2022, 00:16   #4
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht


Wat er voor ware zoekers gevonden kan worden is in het openbaar deel van het forum (waarheidvinding) te vinden. De rest is voor ware zoekers totaal irrelevant en wordt om redenen dat gebleken is dat het alsmaar meer aanleiding geeft tot een volstrekt nutteloos discussiëren en theoretiseren simpelweg achter de schermen gehouden. Het gaat hier niet over meningen.
Off topic?

Waarheid zit in alles, waarheid zit in niets.
Wie behoefte voelt om te sturen cq te verbergen wat plaats vindt, bevind zich als ego in 'deze werkelijkheid en dus buiten 'waarheid'

Een forum! is sowieso een discussieplatform. En dat is imo geen mening, maar een feit.

Heb overigens al maanden gezwegen, geschouwd. Ware zoekers, blijven ware zoekers en weten niets te vinden zolang 'ik' bezig is met zoeken ;)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 5 July 2022, 05:10   #5
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Off topic?
Ja. Het topic hier is of je nog andere misleidende woorden, zoals missie, kent voor oorlog voeren.

Citaat:
Waarheid zit in alles, waarheid zit in niets.
Wie behoefte voelt om te sturen cq te verbergen wat plaats vindt, bevind zich als ego in 'deze werkelijkheid en dus buiten 'waarheid'
Je hebt het evenwel in je weerspraak niet over waarheidvinding maar over je mening en wel met name over de beknotting ervan die je aan de Sovjet Unie doet denken. Wat mij betreft houden we ons in waarheidvinding niet bezig met meningen. De waarheid die je aanroert en in alles zit is de subjectief beleefde waarheid, een waarheid derhalve waar eindeloos over gesoebat kan worden. De waarheid die hier bedoelt is gezocht te worden is een onomstotelijke waarheid, niet een waar krampachtig aan kan worden vastgehouden en over kan worden gediscussieerd.

Citaat:
Een forum! is sowieso een discussieplatform. En dat is imo geen mening, maar een feit.
Geleuter hou ik niettemin bij voorkeur toch liever achter de schermen.

Citaat:
Heb overigens al maanden gezwegen, geschouwd. Ware zoekers, blijven ware zoekers en weten niets te vinden zolang 'ik' bezig is met zoeken ;)
Het is altijd 'ik' die iets doet, zoeken in dit geval. Er moet zoiets als 'ik' het uitgangspunt zijn om het zoeken aan te vangen. In gedegen zelfonderzoek lost het bestaan van een 'ik' op maar die kennis kun je niet gaan gebruiken om het fenomeen waarheidvinding omgekeerd te benaderen.
  Met citaat reageren
Oud 6 July 2022, 00:23   #6
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt het evenwel in je weerspraak niet over waarheidvinding maar over je mening en wel met name over de beknotting ervan die je aan de Sovjet Unie doet denken. Wat mij betreft houden we ons in waarheidvinding niet bezig met meningen. De waarheid die je aanroert en in alles zit is de subjectief beleefde waarheid, een waarheid derhalve waar eindeloos over gesoebat kan worden. De waarheid die hier bedoelt is gezocht te worden is een onomstotelijke waarheid, niet een waar krampachtig aan kan worden vastgehouden en over kan worden gediscussieerd.

Geleuter hou ik niettemin bij voorkeur toch liever achter de schermen.
Duidelijk. Geleuter blijft geleuter, al valt er soms een kern in te vinden op weg naar.

Citaat:
Het is altijd 'ik' die iets doet, zoeken in dit geval. Er moet zoiets als 'ik' het uitgangspunt zijn om het zoeken aan te vangen. In gedegen zelfonderzoek lost het bestaan van een 'ik' op maar die kennis kun je niet gaan gebruiken om het fenomeen waarheidvinding omgekeerd te benaderen.
In de kern valt waarheid te vinden in de omkering. Check Byron Katie ;)
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 6 July 2022, 07:13   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht

In de kern valt waarheid te vinden in de omkering. Check Byron Katie ;)
Bij Byron Katie handelt het nog altijd om de subjectief beleefde waarheid maar het is een aanbevelenswaardig opstapje naar verder onderzoek van al je aannames.
  Met citaat reageren
Oud 6 July 2022, 22:23   #8
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bij Byron Katie handelt het nog altijd om de subjectief beleefde waarheid maar het is een aanbevelenswaardig opstapje naar verder onderzoek van al je aannames.
Misleiding is altijd subjectief

Zijn 'we eindelijk bij de kern.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 30 July 2022, 20:08   #9
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Een oudje:

politionele actie


Zo is het ministerie van defensie ook al misleidend woordgebruik

maar dat terzijde
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 30 July 2022, 21:20   #10
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

O die was al genoemd.
__________________
Peer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.