Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 September 2022, 02:35   #1
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard The Work omgaan met kritiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoezo 'dus'. Wat je schrijft is correct, het zintuigelijke zet je niet zelden op het verkeerde been. Maar ik lees dat helemaal niet in mijn post, vanwaar dan dat 'dus' en hoezo 'blijkbaar'?
Wees a.u.b. duidelijk in wat je precies wenst te suggereren.

Niet iedereen draagt daar kennis van, Descartes heeft daar ook onderzoek naar gedaan.

Ik heb de reden van deze vermelding al zo vaak uit de doeken gedaan, moet je daar nog steeds mee op de proppen komen?
Maar goed ik ga maar eindigen met het bedanken voor het meekijken en reageren.
Graag gedaan.

Citaat:
Kritiek is een grootse gift!
'Criticism is an immense gift for those who are interested in self-realization. For those who aren't, welcome to hell, welcome to being at war with your partner, your neighbors, your children, your boss.' - Byron Katie
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 25 September 2022, 09:59   #2
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Kritiek is een grootse gift!

'Criticism is an immense gift for those who are interested in self-realization. For those who aren't, welcome to hell, welcome to being at war with your partner, your neighbors, your children, your boss.' - Byron Katie
Zie hier het kersen plukken. Het aspect 'kritiek' wordt dan weer niet overgenomen. Waarmee ook blijkt dat BK volgen zinloos is. We zien hetzelfde bij christenen, die plukken ook graag kersen uit de bijbel.

Gelovigen? Eén pot nat.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 25 September 2022, 10:57   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard The Work omgaan met kritiek

Citaat:
Delighting in Criticism
Vreugdevol in kritiek

Citaat:
I've come to see that there is no such thing as criticism, there are only observations. And there is no observation that does not enlighten me, if my mind is open to it.
Ik ben tot het besef gekomen dat er niet zoiets als kritiek is, er zijn alleen maar observaties. En er is geen observatie dat mij niet verlicht (mij geen inzicht verschaft) indien mijn geest daar voor open staat.

Citaat:
Criticism is an immense gift for those who are interested in self-realization. For those who aren't, welcome to hell, welcome to being at war with your partner, your neighbors, your children, your boss. When you open your arms to criticism, you are your own direct path to freedom, because you can't change us or what we think about you. You are your only way to stand with a friend as a friend, even when she perceives you as an enemy. And until you can be intimate with us however badly we think of you, your Work isn't done.
Kritiek is en enorm geschenk voor degenen die geïnteresseerd zijn in zelf realisatie. Voor degenen die dat niet zijn, welkom in de hel, welkom in de verwikkeling met je partner, je buren, je kinderen, je baas. Wanneer je opentaat voor kritiek ben je je eigen directe pad naar vrijheid, want je kunt anderen niet veranderen en niet hetgeen ze van je denken. Je bent de enige die zich als vriend kan betuigen tegenover een vriend, zelfs al beschouwd zij je als een vijand. En pas als je op goede voet staat met anderen, hoe slecht ze ook over je denken, tot zolang zit je werk er nog niet op.

Citaat:
After you've done inquiry for a while, you can listen to any criticism without defense or justification, openly, delightedly. It's the end of trying to control what can't ever be controlled: other people's perception. The mind rests, and life becomes kinder, and then totally kind, even in the midst of apparent turmoil. When you're aware of being a student, everyone in the world becomes your teacher. In the absence of defensiveness, gratitude is all that's left.
Nadat je een poosje onderzoek hebt gedaan kun je open, vreugdevol, zonder verdediging of rechtvaardiging naar elke kritiek luisteren. Het is het einde van controle proberen te krijgen op datgene wat niet onder controle te krijgen is, de perceptie van anderen. De geest is in ruste, en het leven word vriendelijker en tenslotte alleen maar aardig, zelfs te midden van klaarblijkelijke onrust. Wanneer je je er bewust van bent een student te zijn dan wordt de hele wereld je leraar. Bij afwezigheid van defensie is dankbaarheid het enige wat overblijft.

bron


 
Oud 25 September 2022, 11:40   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Leren omgaan met kritiek is natuurlijk gewoon psychologie van de koude grond. Handig voor de dagelijkse omgang. Waar we hier toch niet bezig zijn met gedegen zelfonderzoek, het bloot leggen van egoactiviteiten of bewustwording is een beetje psychologie van de koude grond nooit weg.
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling 'the work' ten opzichte van kritiek te stimuleren, oftewel zo'n onderzoek aan te moedigen te doen. Met onderdrukking van het ding (ego) kunnen we het ding natuurlijk nooit doorkrijgen. Maar bij gebrek aan belangstelling voor wat dit forum te bieden heeft beveel ik dit dan toch maar aan. Alleen maar de godganselijke tijd lullen en helemaal niks uitvreten is hier natuurlijk ook niet de bedoeling. Dit is per slot van rekening van origine een doe-forum en geen kletsmeiers-forum.

Dus ga aan de slag en doe the work op omgaan met kritiek.

 
Oud 26 September 2022, 00:06   #5
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leren omgaan met kritiek is natuurlijk gewoon psychologie van de koude grond. Handig voor de dagelijkse omgang. Waar we hier toch niet bezig zijn met gedegen zelfonderzoek, het bloot leggen van egoactiviteiten of bewustwording is een beetje psychologie van de koude grond nooit weg.
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling 'the work' ten opzichte van kritiek te stimuleren, oftewel zo'n onderzoek aan te moedigen te doen. Met onderdrukking van het ding (ego) kunnen we het ding natuurlijk nooit doorkrijgen. Maar bij gebrek aan belangstelling voor wat dit forum te bieden heeft beveel ik dit dan toch maar aan. Alleen maar de godganselijke tijd lullen en helemaal niks uitvreten is hier natuurlijk ook niet de bedoeling. Dit is per slot van rekening van origine een doe-forum en geen kletsmeiers-forum.

Dus ga aan de slag en doe the work op omgaan met kritiek.
Wanneer begin je?
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline  
Oud 26 September 2022, 11:28   #6
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leren omgaan met kritiek is natuurlijk gewoon psychologie van de koude grond. Handig voor de dagelijkse omgang. Waar we hier toch niet bezig zijn met gedegen zelfonderzoek, het bloot leggen van egoactiviteiten of bewustwording is een beetje psychologie van de koude grond nooit weg.
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling 'the work' ten opzichte van kritiek te stimuleren, oftewel zo'n onderzoek aan te moedigen te doen. Met onderdrukking van het ding (ego) kunnen we het ding natuurlijk nooit doorkrijgen. Maar bij gebrek aan belangstelling voor wat dit forum te bieden heeft beveel ik dit dan toch maar aan. Alleen maar de godganselijke tijd lullen en helemaal niks uitvreten is hier natuurlijk ook niet de bedoeling. Dit is per slot van rekening van origine een doe-forum en geen kletsmeiers-forum.

Dus ga aan de slag en doe the work op omgaan met kritiek.
Wat heeft kritiek met waarheidsvinding te maken???
Aan jou om in te zien of de kritiek wel of niet gegrond is, en indien wel, die kritiek aanvaarden om jezelf te verbeteren...
Indien het enkel, wat heel dikwijls het geval is, te doen is om het zich manifestern, het zich in de kijker werken... van een ander ego... Hewel vraag hem om zelf in de spiegel te kijken en close is de zaak...

Erger is het wanneer de kritiek er enkel op gericht is om een eerlijke, juiste, goede werkende discussie de mond te snoeren...
Dan noem ik dat geen kritiek meer maar regelrechte sabotage...
marie is offline  
Oud 26 September 2022, 13:12   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kritiek is een grootse gift! Sam Niet verlicht 3 21 August 2022 00:08
Wat is The Work? Nathan Byron Katie 9 4 November 2012 15:22


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.