Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 January 2012, 20:17   #41
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hallo Naadje, mijn oor heb je ook als je het nu ( of ooit) nodig zou hebben.
Knuf
Dankjewel Ulla. Heel lief van je. Er valt zoveel te zeggen en eigenlijk ook weer niks. Lastig is dat he?
Naadje is offline  
Oud 24 January 2012, 20:26   #42
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Dankjewel Ulla. Heel lief van je. Er valt zoveel te zeggen en eigenlijk ook weer niks. Lastig is dat he?
Ja, ken dat, soms heb je ook gewoon geen zin om wat te zeggen, al valt er genoeg te zeggen. Het luisterende oor is dan niet nodig, maar ook weer wel, alleen al dat het er is. Graag gedaan hoor.
Ulla is offline  
Oud 24 January 2012, 20:38   #43
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, ken dat, soms heb je ook gewoon geen zin om wat te zeggen, al valt er genoeg te zeggen. Het luisterende oor is dan niet nodig, maar ook weer wel, alleen al dat het er is. Graag gedaan hoor.
Een luisterend oor is altijd goed. Hoewel ik iemand ben die haar verdriet bij voorkeur in afzondering onder gaat. Maar misschien geldt dat wel voor iedereen. Ik weet het niet. Met muziek. Muziek doet het altijd bij mij. En dan gewoon de ogen uit je kop janken......
Naadje is offline  
Oud 25 January 2012, 14:12   #44
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Het ging ook nog over vreugde en verdriet de afgelopen dagen. En ik ben Vagebond nog een antwoord schuldig. Mijn thema. Ik heb het geplaatst.
Je wilde weten wat die laatste zin voor mij betekende. Ik zal me niet tot de laatste zin beperken, ik zal je zeggen hoe ik vreugde en verdriet zie. Als vreugdeverdriet, of verdrietvreugde, mag ook. M.a.w. enkel in de diep ondervonden leegte door gemis, van dat wat ooit intense vreugde schonk, is ruimte voor die vreugde om zich opnieuw te openbaren. Enkel daar kan die ruimte gevonden en opnieuw gevuld worden.

At your service, Marijke. KiSs
Is de diep ondervonden leegte door gemis voor jou het zelfde als het stille midden van de weegschaal waar Kahlil het over heeft Nada? Het voelt voor mij namelijk niet als het zelfde.
Vagebond is offline  
Oud 25 January 2012, 20:32   #45
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Is de diep ondervonden leegte door gemis voor jou het zelfde als het stille midden van de weegschaal waar Kahlil het over heeft Nada? Het voelt voor mij namelijk niet als het zelfde.
Mooie vraag Marijke. Het voelt voor mij ook niet hetzelfde. Maar het stille midden is voor mij dan ook dat wat aan vreugdeverdriet vooraf, of voorbij gaat.
Naadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.