Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 February 2013, 15:57   #151
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat inzien was juist deel van ons proces.
In een gelijk opgaand proces en inzicht.
Wat jij vernauwing noemt is juist voor ons de kans geweest om te verruimen.

Daarom wil ik het ook niet groter maken dan het is, het is maar een keer gebeurd en allang opgelost. Vanuit delen weet ik wel dat dit o.a. een item is, wat ons jaren geleden alweer samen heeft gebracht en waarin wij samen ook betekenis hebben voor elkaar.
Het komt op mij over dat jij eromheen draait Ulla, en weg wuift, je vernauwing.
Als je op een forum noemt dat iemand vernauwt is, en dat ze krampachtig doet over haar vernauwing, en dat soort dingen, zie ik je oordelen, en zie ik je je verantwoordelijkheid buiten jezelf schuiven. Haar gedrag raakte je, en ik zag in je teksten niet in waarin je daarover iets zei, over jouw geraaktheid. Ook al zeg je dat dit jullie dichterbij gebracht heeft, zie ik ik nog steeds niet noemen wat jouw bijdraag hierin was. Lag het dan alleen aan haar vernauwing over de vernauwing?
Je zegt dat je er naar gekeken hebt, nadat ik je vroeg waarover het ging. Waarnaar heb je gekeken dan?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 16:00   #152
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Lieve Ulla, waaruit leid jij af in mijn bericht dat me iets stoorde? Ik wilde enkel mijn punt maken. Mihaela heeft nu eenmaal de neiging tot een, in eerste instantie, negatieve manier van aandacht vragen. En ik had en heb geen zin om daarin mee te gaan. En verder was het mijn manier om te zeggen dat ik het ook nog eens lariekoek vond wat ze zei, waardoor bepaalde vragen worden opgeworpen en waarvan ik zojuist gezien heb, dat Rob het heeft opgepakt en er een draadje aan gewijd heeft met de titel: Helder begaafd. En verder moet je misschien nog aan mijn stijl van schrijven wennen. Mijn reactie was goedmoedig en schertsend bedoeld. Zo zie je maar hoe gemakkelijk je (in algemene zin) conclusies trekt op basis van verkeerde veronderstellingen.

Als iets je niet stoort of triggert is er volgens mij niet eens een reactie.

Ik noem het in dit geval storen maar het kan ook heel iets miniems zijn wat niet als direct storen wordt ervaren. Mijn reacties komen daarom ook voort vanuit mijn eigen triggers en hebben meer met mij te maken dan met jou.
Ook dat stukje wat ik aan jou schreef. Wat niet wegneemt dat je er iets in kunt herkennen of ook niet, wat ik schreef. Dus je mag ermee doen wat je wilt, mijn eigen deel is voor mij belangrijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 16:04   #153
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als iets je niet stoort of triggert is er volgens mij niet eens een reactie.
Nou dat moet je me dan eens uitleggen. Dus iedere reactie komt voort uit een trigger?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 17:20   #154
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het komt op mij over dat jij eromheen draait Ulla, en weg wuift, je vernauwing.
Als je op een forum noemt dat iemand vernauwd is, en dat ze krampachtig doet over haar vernauwing, en dat soort dingen, zie ik je oordelen, en zie ik je je verantwoordelijkheid buiten jezelf schuiven. Haar gedrag raakte je, en ik zag in je teksten niet in waarin je daarover iets zei, over jouw geraaktheid. Ook al zeg je dat dit jullie dichterbij gebracht heeft, zie ik ik nog steeds niet noemen wat jouw bijdraag hierin was. Lag het dan alleen aan haar vernauwing over de vernauwing?
Je zegt dat je er naar gekeken hebt, nadat ik je vroeg waarover het ging. Waarnaar heb je gekeken dan?

Wat ik zei, dat er iemand is die zich zorgen maakte om de sfeer betref de vernauwing. Niet dat iemand vernauwt is, deze term gebruik ik normaal niet eens. En dat betrof o.a. ook mijn vriendin maar ik ken meer mensen, die dat hebben. Omdat ik pertinent geen privé dingen deel die familie of vrienden betreft, draai ik er zeker omheen. Althans zo kun je het uitleggen. Ik vertel gewoon niet waar het over gaat en over wie vanwege privacy redenen.

Mij is op een gegeven moment opgevallen dat ik dat gevoel van het zorgen maakte niet of amper ken en daarna ben ik gaan kijken. Ik heb ook nergens geen oordeel geveld en/of zo bedoeld. Betreffende persoon of personen hebben dit zelf zo naar mij toe benoemd.

Het akkefietje met mijn vriendin hield er verband mee maar had daar op een andere manier mee te maken dan het mogelijk overkomt. Dat weet ik niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 17:24   #155
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Nou dat moet je me dan eens uitleggen. Dus iedere reactie komt voort uit een trigger?
Heel simpel. Jij zegt iets wat mij ergens aan doet denken, raken positief of negatief of ook gewoon zonder een bijzonder opmerkelijke gedachte/ gevoel en je reageert erop. En dat kan dus reiken van simpel raken tot en met storen en heftige gevoelens. Een impuls waarop je reageert. Of ook niet.

Want ook niet reageren kan een reactie inhouden. B.v. iets niet meer de energie of moeite waard vinden om te reageren. En gewoon met jezelf uitmaken. Niet reageren is geen "garantie" dat er geen impuls is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 17:55   #156
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Omdat ik pertinent geen privé dingen deel die familie of vrienden betreft, draai ik er zeker omheen. Althans zo kun je het uitleggen. Ik vertel gewoon niet waar het over gaat en over wie vanwege privacy redenen.
Om dat privé dingetje vond je niet om heen draaien, wel om jouw eigen bijdraag hier in.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 February 2013, 18:26   #157
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Om dat privé dingetje vond je niet om heen draaien, wel om jouw eigen bijdraag hier in.
Mijn "vernauwing" erin heb ik prima gezien in dat proces met mijn vriendin en heb daar zeker niet omheen gedraaid. Maar waar het mij om ging in mijn eerste bericht dat ging daar niet om. Jij gaat uit van een oordeel wat ik zou hebben gehad en dat klopt niet. Ik had wel ergens moeite mee en dat was mijn eigen bijdrage in dat geheel. En daar ging het hier dus (ook)niet om.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.