Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 April 2013, 23:15   #31
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Bij een plotselinge gebeurtenis reageer je over het algemeen reflexmatig. En het klopt wel wat je zegt, dat dan soms pas achteraf de angst wordt gevoeld. Die letterlijke bibbers die je dan hebt ontstaan door een overdosis adrenaline die aangemaakt worden door je lijf.

Maar toen mijn kinderen kleiner waren en we bv op een pad liepen langs een diepe afgrond, moesten ze van mij op veilige afstand van de rand weg blijven. Uit angst dat ze uit zouden glijden en het ravijn in zouden storten.

Verder heb ik met de middelste als baby tot 3x toe meegemaakt dat hij door het oog van de naald is gegaan: ik ben achteraf blij dat ik mijn angsten wel degelijk serieus heb genomen en er ook naar heb gehandeld, m?t nadenken.

Dat angst een slechte raadgever is om vanuit te Leven ben ik wel met je eens. Je kunt niet elk risico uitsluiten. Overwegend leef ik dus ook liever vanuit passie.
Ik snap het. Maar was je angst met de middelste niet ook vooral een gevoel een ingeving dat er iets niet klopte? En dat met die afgrond is in eerste instantie ook instinct, de angst zit erbij als je je voorstelt wat er allemaal kan gebeuren. Op de boot krijg ik soms de kriebels en wordt ik echt niet goed als ik zie hoe kinderen daar bij de reling klimmen. En ouders dat toelaten. Als ik ik het echt niet meer vertrouw zeg ik er ook wat van. Tenminste als de kapitein dan niet al iets heeft omgeroepen en er naar geluisterd is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is ego? Laurens Beginnend zelfonderzoek 27 31 July 2023 02:19


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.