Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 March 2013, 19:02   #211
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Hans Mihaela komt uit Hongarije wanneer ze uit haar doen is gaat ze altijd een beetje gebrekkig Nederlands schrijven waardoor dingen soms anders overkomen dan ze het bedoelt.

Ok dan,...maar ik ben een man en die laten altijd dingen anders overkomen dan ze bedoeld zijn.

Waar kom jij vandaan vagebond?(kan ik daar ook rekening mee houden)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:06   #212
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh shit een onvergefelijke fout.....Roemenië dan.

minder fouten zie schrijven wanneer je rustig bent dan wanneer je angstig cq uit je normale doen bent.
WiNk

Ben je uit je doen, of kom jij niet uit hongoeremi??WiNk
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:18   #213
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ok dan,...maar ik ben een man en die laten altijd dingen anders overkomen dan ze bedoeld zijn.

Waar kom jij vandaan vagebond?(kan ik daar ook rekening mee houden)
Tis goed met je Hans, ik laat je verder lekker over aan jezelf

Toedeloe
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:19   #214
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ben je uit je doen, of kom jij niet uit hongoeremi??WiNk
Zie boven WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:19   #215
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tis goed met je Hans, ik laat je verder lekker over aan jezelf

Toedeloe
Slimme zet..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:27   #216
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Slimme zet..
Nou ja,.....word ik gewoon genegeerd,....

Hoe krijg ik nu mijn aandacht?????

Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:40   #217
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Nou ja,.....word ik gewoon genegeerd,....

Hoe krijg ik nu mijn aandacht?????

Ik zal niet weten, ik gil ook al 49 jaar om aandacht en krijg het nooit...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 March 2013, 19:48   #218
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zal niet weten, ik gil ook al 49 jaar om aandacht en krijg het nooit...
Mihaela, ik doe effe met je mee.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 April 2013, 15:12   #219
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard J. Krishnamurti

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
'' Ik moet zicht krijgen op het hele gebied van mijn eigen 'zelf' en dat is zowel het bewustzijn van het individu als dat van de maatschappelijke bewustzijn. Alleen dan, als de geest verder reikt dan dit individuele en maatschappelijke bewustzijn, kan ik een licht voor mezelf worden, een licht dat nooit uitdooft.
Waar beginnen wij nu, als we inzicht in onszelf willen krijgen? Hier ben ik, hoe moet ik mezelf bestuderen, mezelf bekijken, zien wat er daadwerkelijk in mezelf plaatsvindt? Ik kan mezelf alleen bekijken binnen een relatie, het hele leven is immers in relatie staan. Het heeft geen zin in een hokje over mezelf te mediteren. Ik kan niet op mezelf bestaan. Ik besta alleen in relatie tot mensen, dingen en ideeën en als ik zowel mijn relatie tot dingen buiten mezelf en tot mensen, als tot innerlijke zaken bestudeer, begin ik inzicht in mezelf te krijgen. Iedere ander vorm van inzicht is louter een abstract begrip en ik kan mezelf niet bestuderen in het abstracte, ik ben niet iets abstract, daarom moet ik mezelf bestuderen in de realiteit - zoals ik ben, niet zoals ik zou willen zijn.''
''Mensen die heel veel denken zijn heel materialistisch, omdat het denken materie is. Het denken is net zo goed materie als de vloer, de muur of de telefoon. Energie die volgens een bepaald patroon functioneert, wordt materie. Er is energie en er is materie, dat is alles wat het leven is. We kunnen wel menen dat het denken geen materie is, maar dat is het wel. Het denken-als een ideologie- is materie. Waar energie is, daar wordt het materie. Materie en energie zijn met elkaar verwant. Het ene kan niet bestaan zonder het andere en hoe meer harmonie, hoe groter evenwicht er is tussen die twee, hoe actiever de hersencellen zijn. Het denken heeft dit patroon van genoegen, pijn en angst gevestigd en functioneert al duizenden jaren binnen dit patroon, dat het niet kan doorbreken, omdat het zijn eigen maaksel is.
Een nieuw feit kan niet door het denker worden gezien. Het kan wel later, in woorden uitgedrukt, door het denken worden begrepen, maar inzicht hebben in een nieuw feit is voor het denken geen realiteit. Het denken kan geen enkel psychisch probleem ooit oplossen. Hoe knap, hoe slim, hoe geleerd, hoe wat dan ook de structuur is van wat het denken, onder dwang of uit noodzaak, tot stand brengt via de wetenschap, via een elektronisch brein, het denken is nooit nieuw en kan dus nooit op welke levensvraag dan ook antwoord geven. Het oude brein kan het enorme probleem van het leven niet oplossen.
Het denken is onbetrouwbaar, want het kan van alles verzinnen en dingen zien die er niet zijn. Het kan de vreemdste trucjes uithalen en daarom kun je er niet op vertrouwen.
Maar als je inzicht hebt in de hele structuur van hoe je denkt, waarom je denkt, de woorden die je gebruikt, de manier waarom je je gedraagt in je dagelijkse leven, hoe je tegen mensen praat, hoe je mensen behandelt, hoe je loopt, hoe je eet- als je van al die dingen bewust bent, zal je geest je niet misleiden, dan valt er niets te misleiden.
Dan is de geest niet iets dat eisen stelt, dat onderwerpt; hij wordt bijzonder rustig, plooibaar, gevoelig, alleen en in die toestand is er absoluut geen sprake van misleiding.
Heb je ooit gemerkt dat de waarnemer, de denker, het middelpunt, het 'ik' ophoudt te bestaan als je in een toestand van totale aandacht verkeert? In die toestand begint het denken te verdorren.
Als je iets heel helder wilt zien, moet je geest heel rustig zijn, zonder alle vooroordelen, zonder al het geleuter, de dialoog, de beelden, de voorstellingen- dat alles moet aan de kant gezet worden om goed te kunnen kijken. En alleen als je stil bent kun je het denken zien beginnen, niet als je zoekt, vragen stelt en op een antwoord wacht.
Het is dus alleen als je volslagen stil bent, tot in het diepst van je wezen, dat je , als je de vraag gesteld hebt: " Hoe begint het denken?", vanuit dat stil zijn zult beginnen te zien hoe het denken vorm krijgt.
Als je beseft hoe het denken begint, hoef je je gedachten niet in bedwang te houden.
Wij besteden er ons leven lang, niet alleen gedurende onze schooljaren, heel veel tijd aan en verspillen er heel veel energie mee te proberen onze gedachten in bedwang te houden:" Dit is een goede gedachte, die moet ik vaker denken"', of ''Dat is een slechte gedachte, die moet ik onderdrukken.''
Er is aldoor een strijd gaande tussen de ene gedachte en de andere, de ene begeerte en de andere, waarbij het ene genoegen alle andere genoegens overheerst.
Maar als je je ervan bewust bent hoe het denken begint, is er geen tegenstrijdigheid in je denken.''
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijk einde forum komt in zicht. Renoir Mededelingen forumbeheer 26 15 January 2021 11:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.