Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 18:48   #31
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Die moedeloosheid overvalt mij ook wel eens Ulla. Heel herkenbaar. Wat we zelf kunnen doen is die moedeloosheid onderzoeken. Om mee te beginnen. En verder heb ik geleerd dat de beste manier om een ander(en) te helpen is door mezelf te helpen. Bijvoorbeeld door niet ten prooi te vallen aan de moedeloosheid.
Als ik zie hoe op een forum als dit het ego al levensgroot aanwezig is, dan dienen we (en daar hoor ik ook nadrukkelijk bij) vooral moedeloos over onszelf te worden. Voor mij betekend dat voortdurend terug gaan naar "dat wat ik ben". Dat is mijn "wapen" tegen die moedeloosheid.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:00   #32
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Karl Renz - Advaita de Toilette.

Kan iemand dit voor mij in het Nederlands vertalen aub.

Het ruikt namelijk naar Waarheid, naar wat ik ben.
Nog geen vertaling gelezen.

Althans niet die van het filmpje.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:13   #33
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider (Niets) Bekijk bericht
Als ik zie hoe op een forum als dit het ego al levensgroot aanwezig is, dan dienen we (en daar hoor ik ook nadrukkelijk bij) vooral moedeloos over onszelf te worden. Voor mij betekend dat voortdurend terug gaan naar "dat wat ik ben". Dat is mijn "wapen" tegen die moedeloosheid.
Voor mij ook. Bij mezelf blijven. Of deze MEZELF. Voor de liefhebbers. Ik merk ook dat ik mezelf moet wapenen om me staande te houden in deze doorgedraaide maatschappij. De vraag voor mij is dan, hoe kun je hieraan ontsnappen? Je maakt er immers ook/toch deel van uit. Hoe doen jullie dat?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:21   #34
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Voor mij ook. Bij mezelf blijven. Of deze MEZELF. Voor de liefhebbers. Ik merk ook dat ik mezelf moet wapenen om me staande te houden in deze doorgedraaide maatschappij. De vraag voor mij is dan, hoe kun je hieraan ontsnappen? Je maakt er immers ook/toch deel van uit. Hoe doen jullie dat?
Nadje, open daar aub een topic voor.

Hier is de Heer Karl Renz aan het woord.

M.a.w. op hem kun je hier reageren.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:22   #35
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Voor mij ook. Bij mezelf blijven. Of deze MEZELF. Voor de liefhebbers. Ik merk ook dat ik mezelf moet wapenen om me staande te houden in deze doorgedraaide maatschappij. De vraag voor mij is dan, hoe kun je hieraan ontsnappen? Je maakt er immers ook/toch deel van uit. Hoe doen jullie dat?
Ik ervaar die doorgedraaide maatschappij niet. Ik richt mij op daar waar ik Liefde ontmoet. Vergelijk het met dit forum: hier zie ik ook doorgedraaide figuren. Maar ik richt mij op daar waar ik Liefde ontmoet. Ik converseer met een doorgedraaid figuur, maar ik richt me op (bijvoorbeeld) Virgo, ook al is ze er niet. Maar jij mag er ook zijn hoor Nadje:)

Als jij "weet wat je bent", dan weet je ook dat Liefde in essentie nergens op gericht is. Dus als ik een kokende Renoir waarneem, richt ik mn Liefde gewoon op Virgo. Zo doe ik dat in de maatschappij ook.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:28   #36
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider (Niets) Bekijk bericht
Ik ervaar die doorgedraaide maatschappij niet. Ik richt mij op daar waar ik Liefde ontmoet. Vergelijk het met dit forum: hier zie ik ook doorgedraaide figuren. Maar ik richt mij op daar waar ik Liefde ontmoet. Ik converseer met een doorgedraaid figuur, maar ik richt me op (bijvoorbeeld) Virgo, ook al is ze er niet. Maar jij mag er ook zijn hoor Nadje:)
Heerlijk die ego streling. Vooral voor een vrouw, zoals ik, op leeftijd. Niks mis met daarvan te genieten, toch? Een kinderhand is gauw gevuld, tenslotte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider (Niets) Bekijk bericht
Als jij "weet wat je bent", dan weet je ook dat Liefde in essentie nergens op gericht is. Dus als ik een kokende Renoir waarneem, richt ik mn Liefde gewoon op Virgo. Zo doe ik dat in de maatschappij ook.
Ik richt Liefde dan op mezelf. Door tijd en aandacht te nemen voor mezelf.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:29   #37
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Nadje, open daar aub een topic voor.

Hier is de Heer Karl Renz aan het woord.

M.a.w. op hem kun je hier reageren.
Hoe bedoel u????
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:42   #38
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoe bedoel u????
Ik probeerde je er op attent te maken dat je off-topic was en als het een oprechte vraag was je beter een topic m.b.t. je vraag kon openen omdat mensen dat gelijk kunnen zien waar het over gaat of zoiets.

Maar van mij mag je je hier uitleven hoor.

Ik bewapen me er wel tegen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:48   #39
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik probeerde je er op attent te maken dat je off-topic was en als het een oprechte vraag was je beter een topic m.b.t. je vraag kon openen omdat mensen dat gelijk kunnen zien waar het over gaat of zoiets.

Maar van mij mag je je hier uitleven hoor.

Ik bewapen me er wel tegen.
Je hebt helemaal gelijk. Goed om mij daarop te attenderen. Als je goed gekeken had, had je gezien dat ik reeds aan je wens was tegemoetgekomen, zonder überhaupt te weten, wat jij bedoelde. Ik maak het nu eenmaal graag een ander(en) naar de zin. Maar dat schijnt zo niet anno 2013 te zijn. Ik begin uit de mode te geraken. Laat ik het anders zeggen, het valt niet mee om alle trends bij te houden.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:52   #40
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk. Goed om mij daarop te attenderen. Als je goed gekeken had, had je gezien dat ik reeds aan je wens was tegemoetgekomen, zonder überhaupt te weten, wat jij bedoelde. Ik maak het nu eenmaal graag een ander(en) naar de zin. Maar dat schijnt zo niet anno 2013 te zijn. Ik begin uit de mode te geraken. Laat ik het anders zeggen, het valt niet mee om alle trends bij te houden.
Ik had je al gezien en de woorden Circus Renz had ik hier al voorbij zien komen voordat ze hier op het forum zichtbaar waren.

Energie, tis me waarschijnlijk wat.

Sorry, Karl.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.