Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 April 2012, 04:05   #31
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Zolang je niet dag in dag uit, in de brandende zon, op je blote voeten, 18 kilometer naar een waterput moet lopen om water te halen, valt dat best wel mee toch.
Jaja... spot maar! De arrogantie van de weldoorvoede Westerling!

Pas maar op! Het kan je nog overkomen!


Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 06:07   #32
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Het kijken naar de aangename dingen en het ontkennen van de onaangename, is ook een overlevingsstrategie!

Maar je moet het je wel kunnen permitteren en de kan gaat zolang te water tot ze breekt.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 06:25   #33
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Het kijken naar de aangename dingen en het ontkennen van de onaangename, is ook een overlevingsstrategie!
Ik ga komende week een voordracht houden over de toekomst van de zorg. Nu ga ik natuurlijk noemen dat er een economische crisis gaande is, dat de vraag naar zorg eerder toe zal nemen dan af zal nemen en dat de financiering alles behalve gegarandeerd is. Maar als ik het daarbij laat, dan heb ik niet het hele verhaal verteld en zullen de genodigden ontmoedigd de zaal verlaten om de dichtstbijzijnde kroeg te bezoeken en zich volledig lam te zuipen. Dus ga ik ze ook nog vertellen dat het antwoord op een crisis volgens mij 'veranderen' is. Als de omstandigheden veranderen is de enige manier om daarop te reageren met veranderen. En dat bij voorkeur op een manier die op de zaken vooruit loopt (pro-actief, noemen ze dat tegenwoordig).
'You have to change, before you have to', las ik ergens. Zo is het maar net.
Het is dus geen zaak van ontkennen van het onaangename, maar zoeken naar manieren hoe met dat wat als onaangenaam wordt gezien kan worden omgegaan. Verstarring maakt de zaak alleen maar erger. Alles is voortdurend in verandering, of we dat nu leuk vinden of niet. De veranderingen trekken zich ook helemaal niks aan van wat jij en ik er van vinden. Het is meedoen of afhaken.

Volgens mij moet ik mijn geluk maar eens in de politiek gaan beproeven ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 06:39   #34
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob
Volgens mij moet ik mijn geluk maar eens in de politiek gaan beproeven ...
Je ziet er veel te indrukwekkend uit!

Politici zijn kleine, schurkachtig uitziende, lelijke opdondertjes.
Op Michel Daerden na dan... maar dat is dan weer een manipulerende zuipschuit.



Wijziging aangebracht door Frederiki op 16 April 2012 om 09:45.
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 16 April 2012, 09:37   #35
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik ga komende week een voordracht houden over de toekomst van de zorg. Nu ga ik natuurlijk noemen dat er een economische crisis gaande is, dat de vraag naar zorg eerder toe zal nemen dan af zal nemen en dat de financiering alles behalve gegarandeerd is. Maar als ik het daarbij laat, dan heb ik niet het hele verhaal verteld en zullen de genodigden ontmoedigd de zaal verlaten om de dichtstbijzijnde kroeg te bezoeken en zich volledig lam te zuipen. Dus ga ik ze ook nog vertellen dat het antwoord op een crisis volgens mij 'veranderen' is. Als de omstandigheden veranderen is de enige manier om daarop te reageren met veranderen. En dat bij voorkeur op een manier die op de zaken vooruit loopt (pro-actief, noemen ze dat tegenwoordig).
'You have to change, before you have to', las ik ergens. Zo is het maar net.
Het is dus geen zaak van ontkennen van het onaangename, maar zoeken naar manieren hoe met dat wat als onaangenaam wordt gezien kan worden omgegaan. Verstarring maakt de zaak alleen maar erger. Alles is voortdurend in verandering, of we dat nu leuk vinden of niet. De veranderingen trekken zich ook helemaal niks aan van wat jij en ik er van vinden. Het is meedoen of afhaken.

Volgens mij moet ik mijn geluk maar eens in de politiek gaan beproeven ...
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 18:53   #36
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Oude draadjes kan ik wel in.
Renoir, je hebt het niet zo goed beveiligd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.