Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 July 2013, 23:03   #11
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ben dusdanig gewend mij niets of weinig aan te trekken over wat anderen vinden, dat ik vergeet dat anderen daar anders in staan.

Ik heb de onhebbelijke eigenschap om te 'denken' dat iedereen zo is als ik, wat ik ook bij de andere gebruikers zie. In feite geven wij vaak met wat we zeggen weer hoe we zelf zijn.

De reminder bestaat er uit dat ik dit wel weet, maar er onvoldoende rekening mee houd. Vandaar mijn dank. Ik heb Virgo niet meer om mij terecht te wijzen, dus ik moet er zelf harder aan trekken.
Gelukkig ben ik er nog om je terecht te wijzen. Met wat we (hier en elders) zeggen, laten we enkel iets van onszelf zien. In mijn optiek betekent onvervalst je (ware) zelf zijn, jezelf zijn, los van wat anderen over je denken. Waarom zou je daar rekening mee moeten houden? Als je werkelijk onvervalst jezelf bent, dan zit daar geen negatieve associatie bij. Is die er wel, is dat het pakje aan van die ander. Als je jezelf bent, is de intentie altijd oprecht. Nooit gericht op gewin, of dat soort zaken. Daarin is rekening houden met een ander(en) al meegenomen. Dus zijn je uitlatingen per definitie al niet kwetsend. Worden ze toch zo door een ander ervaren, is dat iets voor de ander om te onderzoeken, dunkt me. Nah ja.....komt hier spontaan boven drijven..
Nadje is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.