Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 June 2013, 17:44   #181
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Zélf doe ik nog slechts aan "waarheidvinding" (ik heb immers veel "werk" moeten verzetten om me juist te bevrijden van allerhande meningen/visies/argumenten/waarheden die ik als "zoete koek" had geslikt). Maar misschien is dat in de ogen van anderen wel hetzelfde als kortzichtigheid, wie weet...
Het verschil is dat Gargamel een kleuterklas moet leiden en dit naar beste vermogen doet.

Dat het bekend mag worden verondersteld dat het geen vreugdevolle taak is om hier de leiding te hebben.

Dat ik het zo weinig mogelijk als nodig hoop te moeten doen.

Dat het daarom wel prettig is dat er niet zomaar wordt gekraaid het ergens niet mee eens te zijn maar dat er enige moeite genomen wordt om dat te funderen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 17:49   #182
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
De "wie" is voor mij dan ook niet echt belangrijk; het "wat" daarentegen wél...
Als je weet wat je bent is het klaar, dan telt alles wat er gaande is gewoon weer mee.

Vindt je niet dat je wel heel erg van een specifieke persoonlijk ontwikkelde eigen perceptie uitgaat. Heb je niet een beetje zicht er op hoe het er bij anderen uitziet ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 18:09   #183
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het verschil is dat Gargamel een kleuterklas moet leiden en dit naar beste vermogen doet.

Dat het bekend mag worden verondersteld dat het geen vreugdevolle taak is om hier de leiding te hebben.

Dat ik het zo weinig mogelijk als nodig hoop te moeten doen.

Dat het daarom wel prettig is dat er niet zomaar wordt gekraaid het ergens niet mee eens te zijn maar dat er enige moeite genomen wordt om dat te funderen.
Als je de conclusie getrokken hebt dat je met kleuters te maken hebt, kan je je waarschijnlijk niet meer open opstellen ten opzichte van wat ze te zeggen hebben. Hun "zegjes" (meningen) om die reden dan maar afdoen als "gekraai" lijkt mij echter niet bepaald constructief...
Ik onderschat de taak van beheerder niet (ik kan mij de "last" ervan ergens wel voorstellen), maar naar mijn idee wil je te sterk alles onder controle houden (er moet in een bepaald gareel worden gelopen), wat vaak juist een averechts effect heeft, zeker op kleuters WiNk Een iets minder strakke teugel, zou jou (?n het forum) misschien alleen maar goed doen...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 18:20   #184
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Uitvluchten, zie je niet dat je (in z'n algemeenheid) alsmaar probeert te ontsnappen ?

Natuurlijk zou het totaal anders geworden zijn als Virgo en Niets het account hadden gedeeld zonder dat te zeggen, niemand had het geweten en was er geen vuiltje aan de lucht. Althans ik denk dat ik Niets er wel uitgelezen zou hebben, maar dat terzijde.

Maar dat is niet het geval Niets en Virgo geven aan dat ze het account delen en dan weet je openlijk niet met wie je van doen hebt. En dat lijkt me niet wenselijk.

Dan de vraag waarom zou je het doen, je kunt hier gewoon allebei deelnemen, er is geen verbod op het hebben van een account hier. Je neemt allebei een account en schrijft jouw deel in jouw account en laat het deel van de ander weergeven in diens account.
Ik reageerde op de algemene opmerking dat het niet is toegestaan op het hebben van een account met meerderen. Deze had ik los gelezen van wat Virgo en Niets ermee doen. En zo heb je het ook gebracht m.i. Juist op dit forum zou het nl handig zijn een onderbouwing van deze regel te hebben. Want normaal maakt het voor mijn gevoel niet uit wie wat wanneer waarover schrijft. Althans als het alleen om de inhoud gaat. Alleen in de ikdoorziene bedoelingen is het niet handig om 1 account te hebben met zijn tweetjes. Maar ik begrijp dat dat alles niet begrepen is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 18:21   #185
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Vindt je niet dat je wel heel erg van een specifieke persoonlijk ontwikkelde eigen perceptie uitgaat.

Heb je niet een beetje zicht er op hoe het er bij anderen uitziet ?
Bijna een heel leven lang vertrekken vanuit (de behoeften/wensen van) de anderen, is net datgene wat er voor gezorgd heeft dat ik een heel ruim zicht heb gekregen op hoe het er allemaal kán uitzien "aan de andere kant".
Mijn specifieke "eigen" perceptie heeft zich van daaruit ontwikkeld. Het is een perceptie die vanuit heel verschillende standpunten kan vertrekken, en is in die zin dus eigenlijk niet eens persoonlijk meer (al hoort het wél bij mijn zijn als persoon).
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 18:53   #186
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Het verheugt mij dat ik jou tot lachen heb kunnen "bewegen"... WiNk

Ik heb iets met belgen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 June 2013, 02:03   #187
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik heb iets met belgen.
We zijn dan ook een ras apart...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2013, 23:51   #188
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Controledwang?zou dat ook uit ego voortkomen?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 July 2013, 23:53   #189
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Controledwang?zou dat ook uit ego voortkomen?
... Dat weet ik vrijwel zeker ;) De ziel heeft volgens mij geen behoefte aan controle: die wil alleen ZIJN. Alleen ego wil alles onder controle houden.

Slaap lekker en mooie dromen Niets....
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 26 July 2013, 00:03   #190
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
... Dat weet ik vrijwel zeker ;) De ziel heeft volgens mij geen behoefte aan controle: die wil alleen ZIJN. Alleen ego wil alles onder controle houden.

Slaap lekker en mooie dromen Niets....
Bedankt voor je verhelderende uitleg. Slaap jij ook lekker:)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voor mensen die verlicht willen worden. Rennie Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 50 1 March 2013 22:28
Verlichting voor luie mensen. Aart Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 2 17 February 2013 19:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.