Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Ramana
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ramana Ook wel de grootste wijze van de twintigste eeuw genoemd leefde in India van 1879-1950.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 November 2013, 16:02   #31
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het is dan ook niet de bedoeling dat je er over nadenkt. De boodschap is (je) helder, of niet. Het is geen kwestie van ontleden.
Pf, die boodschap zelf is 1 n al nagedachtenis.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 3 November 2013, 16:28   #32
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Heeft God een wil ?
Ik denk nog ff na, als God nou an sich spontaan en moeiteloos is, eeuwig, kan dan wat Ie voortbrengt niet anders zijn dan spontaan en moeiteloos, en kun je dan nog wel echt over "willen" praten, omdat je het dan hebt over gaan van A naar B, maar kan dat Eeuwige nou werkelijk een tijdelijk A en B produceren, kan Ie nou echt iets scheppen dat anders is dan wat Ie zelf in wezen is, of....?
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 3 November 2013, 22:50   #33
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
De kracht van de herhaling ?

Wat opvalt is dat het er alleen maar 'in' wil als het niet confronterend, dan wel de persoon jou welgevallig, of althans niet compromitterend, is. W(ie)at is die weerstand en die vraag uiteraard ook in relatie tot datgene (die vermeende entiteit) tot wie je de weerstand ervaart ?
Nee, het is niet de kracht van de herhaling, want daar wordt ik eerder wars van.

Het is echt wat ik bedoelde: soms valt een inzicht écht binnen.
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 3 November 2013, 22:56   #34
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik denk dat God een borstenman is.
Ach mijn schepper (lees: mijn vader) was zeker een borstenman. Daardoor viel ie o.a. voor mijn andere schepper (lees: mijn moeder) en ik heb o.a. haar genen ge-orven. :)

....God is geen persoon Aartje-lief: God is man noch vrouw en gelijktijdig beiden.

HET zei nog; Liefde kun je niet ervaren, Liefde kun je enkel zijn.

Citaat:
Daar waar Liefde is, daar ben jij er niet meer.
Liefde IS WAT ik ben en mijn ego gedijt op de flow daarvan. Pas bij ego-verzet (omdat ego het onderspit dreigt te delven) wil ego zich wel eens verzetten tegen WAT IS....

Citaat:
God en Liefde, geef mij de Ikea familiekaart maar, die levert mij nog gratis koffie op.

Van God en Liefde krijg ik hoofdpijn.

Ja maar Aart, God en Liefde moet je voelen met je hart en hele wezen.

Nou dat kan wel zo zijn maar geef mij de koffie maar, ik krijg namelijk enkel van God en Liefde van die droge lippen.
Lief, ik ben blij dat je liefde voelt bij koffie. En het maakt me geen fluit uit, uit welke bron die koffie komt ;)
Tegen droge lippen helpt een lippenbalsem met aloe vera btw nog beter dan koffie ;)

Citaat:
Sorry, Ramana.
Het zij je vergeven mijn kind ;)
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2013, 10:00   #35
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Mooi Glans! Al is de tekst/gedachte van een ander (Einstein), ik ervaar deze woorden als thuiskomen....

En ook al is uiteindelijk alles Eén: wees jezelf, er zijn al genoeg anderen...
(ook deze tekst is van een ander: maar soms weten anderen zo treffend te verwoorden wat je zelf kunt voelen)
dank voor je reactie Sterre :)
(woorden van anderen kunnen inderdaad soms beter de kern raken als je zelf wat woordenloos bent.)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2013, 10:04   #36
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor mij kan alleen datgene (noot: dus niet 'diegene' die er zijn eigen perceptie op los laat) dat vrij is van zichzelf de quote van de ander die vrij is van zichzelf op de juiste wijze zoals dat bedoeld is ontvangen.
Bijvoorbeeld dat wat (de kerk beweerd als) gezegd of bedoeld door Jezus kan in zo'n constellatie dan ook direct doorzien worden als onmogelijk van hem afkomstig.

Als we die overdracht Waarheid noemen, kun je stellen dat Waarheid zichzelf herkend en dat naarmate onwaarheid (door gedegen zelfonderzoek) wordt afgelegd Waarheid kan toetreden.

Waarheid is een universele taal, verkeerde vertalingen bestaan dan niet.
dank voor je toelichting.
dit begreep ik niet uit # 5
vandaar mijn opmerking over zorvuldig vertalen (wat iets anders is dan verkeerd vertalen).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
#bericht 5
Ik vraag me overigens af of de Engelse 'verses' in 'Forty verses on reality' door Ramana niet zienswijzen betekenen in plaats van het vertaalde veertig verzen over de werkelijkheid.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2013, 10:06   #37
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Heeft God een wil ?
Ik denk nog ff na, als God nou an sich spontaan en moeiteloos is, eeuwig, kan dan wat Ie voortbrengt niet anders zijn dan spontaan en moeiteloos, en kun je dan nog wel echt over "willen" praten, omdat je het dan hebt over gaan van A naar B, maar kan dat Eeuwige nou werkelijk een tijdelijk A en B produceren, kan Ie nou echt iets scheppen dat anders is dan wat Ie zelf in wezen is, of....?
m.m.m.
mooie mijmering mars...
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2013, 10:35   #38
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

G.g.G..

Waar het misschien op neerkomt is dat ik het niet begrijp maar dat dit het bestaan niet in de weg zit.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2013, 11:14   #39
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
G.g.G..
:)
Citaat:
Waar het misschien op neerkomt is dat ik het niet begrijp maar dat dit het bestaan niet in de weg zit.
hier kan ik me wel iets bij voorstellen en vind het mooi als je dit zo kunt zeggen.
glans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alexander quotes Rob Alexander Smit 99 5 February 2016 12:10
Nisargadatta quotes Rob Sri Nisargadatta 3 26 October 2013 17:22
Ramana - Zelfonderzoek jan Advaita 4 31 August 2011 16:53
Sri Ramana Maharshi Rozenhart Ramana 3 18 June 2010 14:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.