Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 January 2014, 02:02   #31
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Renoir, je hebt gelijk wat betreft dat MOETEN. De mens moet helemaal niks. Je bent vrij om tevreden te zijn. Je bent vrij om oorlog te voeren. Je bent vrij om je te laten opzwepen door ego en allerlei heftige emoties. Je creëert je eigen wereld. Je hebt dus een keuze tussen dit en dat en wat je ook wilt bereiken, daar moet je dan toch beetje je best voor doen. Overigens is het bij mij niet strikt verschil tussen dit of dat, maar de gulden middenweg. Vandaar die rust.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Houd eens op allemaal met al die kritiek, het zinloze oordelen over anderen, het gekrakeel en gekissebis, de vuilspuiterij. Is het nu nog niet duidelijk dat deze manier van reageren volkomen nutteloos is? Is het nog niet duidelijk dat er enkel een enorme golf van ego door wordt aangewakkerd? En dat is toch juist wat wij niet willen? Wat heeft het nog te maken met zelfonderzoek?]
Ja! En ik blijf erbij Renoir, het is jouw website. Jij en niemand anders bent er verantwoordelijk voor. Jij doet zelf mee aan het gekissebis. Je wakkert een stortvloed van negativiteit aan, trekt mensen naar beneden, en ik zit daar in niet op te wachten.
Dit noem jij vrij om tevreden te zijn? Vrij om oorlog te voeren? Dit noem jij rust en de gulden middenweg? Iets waarop je niet zit te wachten? Iets waarvan je vindt dat het duidelijk gemaakt moet worden? Vrijheid zit voor mij althans niet in ergens iets (al of niet) van vinden. Volgens mij kan vrijheid daar nooit in gevonden worden. Vrijheid heeft ook geen boodschap aan wat jij al of niet verwacht. Kortom, jij hebt blijkbaar een totaal andere definitie van vrijheid dan dat ik heb.
Nadje is offline  
Oud 15 January 2014, 09:06   #32
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind het merkwaardig dat als er geen sprake is van een probleem, iemand de behoefte gevoeld om te melden dat ie iets niet ziet zitten, te melden dat er iets is wat wij (welke wij dan ook) niet willen, en die bij voorkeur alle verantwoordelijkheid mbt negativiteit afschuift op een ander. Bij een mens die in vrede leeft met zichzelf en zijn omgeving, komen dergelijke gedachten, imo, niet op. Of ik ben gewoon te simpel om dat allemaal te kunnen volgen. Dat zal het zijn.
Nadje,
Vuur op zich is geen probleem. Het wordt pas een probleem als je er middenin gaat zitten. Dus, als je je niet wilt branden, -en wie wil dat nou?-dan bewaar je die natuurlijke afstand.
Ego, hoog oplopende emoties, het vele gekwaak tussen je oren...ik zie dat zo'n beetje als vuur.
Dit is wat ik wil zeggen.
Overigens creëert de mens zijn eigen leven, en is-ie dus ook verantwoordelijk voor dat leven.
Lia is offline  
Oud 15 January 2014, 09:25   #33
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dit noem jij vrij om tevreden te zijn? Vrij om oorlog te voeren? Dit noem jij rust en de gulden middenweg? Iets waarop je niet zit te wachten? Iets waarvan je vindt dat het duidelijk gemaakt moet worden? Vrijheid zit voor mij althans niet in ergens iets (al of niet) van vinden. Volgens mij kan vrijheid daar nooit in gevonden worden. Vrijheid heeft ook geen boodschap aan wat jij al of niet verwacht. Kortom, jij hebt blijkbaar een totaal andere definitie van vrijheid dan dat ik heb.
Nadje,
Ik noem hier tevredenheid (vrede) en oorlog. Dit en dat. Dat zijn tegengestelde polen (=dualiteit). Volgens mij heeft de mens hier een keuze en is hij/zij ook vrij om te kiezen.
Er is echter nog een derde weg, namelijk precies er tussenin. Ik noem dat de Middenweg. Pad van rust en vrede (het zijn maar woordjes). Slinger van de klok staat nu eenmaal in het midden stil. Wat mij betreft vind je daar de werkelijke vrijheid.
Lia is offline  
Oud 15 January 2014, 09:49   #34
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Volgens mij heeft de mens hier een keuze en is hij/zij ook vrij om te kiezen.
Ook interessant om te onderzoeken of dat wel klopt ...
Rob is offline  
Oud 15 January 2014, 10:07   #35
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ook interessant om te onderzoeken of dat wel klopt ...
Zeker interessant. Vooruit met de geit. Wat heb je er over te zeggen?
Lia is offline  
Oud 15 January 2014, 13:39   #36
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Nadje,
Ik noem hier tevredenheid (vrede) en oorlog. Dit en dat. Dat zijn tegengestelde polen (=dualiteit). Volgens mij heeft de mens hier een keuze en is hij/zij ook vrij om te kiezen.
Er is echter nog een derde weg, namelijk precies er tussenin. Ik noem dat de Middenweg. Pad van rust en vrede (het zijn maar woordjes). Slinger van de klok staat nu eenmaal in het midden stil. Wat mij betreft vind je daar de werkelijke vrijheid.
Lia, ik heb je gelezen. Ik snap wat je zegt.
Nadje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.