Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 November 2014, 09:38   #221
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zoiets had ik voor mij zelf al bedacht en ook weer afgewezen vanwege de eventuele onmogelijkheid van waarneemster zuiver te kunnen waarnemen. Ik heb ook al gesuggereerd dat wat de wereld spiegelt wel eens gehandicapt zou kunnen zijn. In ieder geval had ik juist van haar graag een voorbeeld om mij van de werking een voorstelling te kunnen maken.

En je verondersteld, in dit geval bij mij, zoals ik zelf ook al deed, dat die niet aanwezig is. Ik zie er afstand nemen in van gedragingen die haar niet bevallen en ik wijs er juist op dat dat tot inzicht kan leiden je daar juist niet van af te keren.
Ik veronderstel niet dat jij zus of zo doet, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt als je over het ego spreekt. Wat jij doet is jouw zaak, jouw opdracht om antwoord te geven.

Op het niveau van het ik en de wereld is de mens gedeeld in de materie. Door zijn hoger niveau van spiritualiteit is hij in staat de materie te onderzoeken en op dat vlak ook in te grijpen. Op het niveau van de geest, de spiritualiteit deelt de mens als eenheid in de Schepper. Alleen als eenheid kan de mens voor de Schepper verschijnen en als gelijke vorm één zijn. Waar jij ego ziet is op het vlak van de Schepper geen sprake van ego daar er alleen sprake is van geven. Geven is een andere koppeling dan het ontvangen waaraan ego gekoppeld is.
Looro is offline  
Oud 10 November 2014, 09:55   #222
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Om het voorbeeld van Esradha te zien is een niveau van mens-zijn bereikt die boven het egogedoe is uitgestegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
En je verondersteld, in dit geval bij mij, zoals ik zelf ook al deed, dat die niet aanwezig is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik veronderstel niet dat jij zus of zo doet, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt als je over het ego spreekt. Wat jij doet is jouw zaak, jouw opdracht om antwoord te geven.
Nu ik geen voorbeeld zie en er om vraag hoe is het dan anders te verstaan?

Niet dat dat erg is maar het eerdere geschrevene is wat ik uit bovenste quote begrijp. En ook deed ik zo'n zelfde veronderstelling ten aanzien van Esradha dat ze wel eens niet dat, zoals je dat noemt, niveau van mens-zijn, bereikt zou kunnen hebben.

Het kan zijn dat je het zo niet bedoeld hebt maar dat is wat ik er uit lees.

Citaat:
Alleen als eenheid kan de mens voor de Schepper verschijnen en als gelijke vorm één zijn. Waar jij ego ziet is op het vlak van de Schepper geen sprake van ego daar er alleen sprake is van geven. Geven is een andere koppeling dan het ontvangen waaraan ego gekoppeld is.
Het ego leg ik af bij mijn dood maar wat je over de periode daarna zegt is hypothese van de aardse, vertaald naar de nog niet plaats gevonden hebbende hemelse, normering.
Rennie is offline  
Oud 10 November 2014, 10:01   #223
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nu ik geen voorbeeld zie en er om vraag hoe is het dan anders te verstaan?
Niet dat dat erg is maar het geschrevene is wat ik in het bovenstaande zie. En ook deed ik zo'n zelfde veronderstelling ten aanzien van Esradha dat ze wel eens niet dat, zoals je dat noemt, niveau van mens-zijn bereikt zou kunnen hebben.
Het kan zijn dat je het zo niet bedoeld hebt maar dat is wat ik er uit lees.
Het ego leg ik af bij mijn dood maar wat je over de periode daarna zegt is hypothese van het aardse naar een hemelse, nog niet plaats gevonden hebbende, normering.
Je hebt nog veel te onderzoeken.
Na bovenstaande tekst.
moi is offline  
Oud 10 November 2014, 10:04   #224
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom moet ik de ego-spelletjes van anderen om mij te kwetsen voor lief nemen?

Het gevaar is, en dat zeg ik hier al lang, dat mensen die het onderscheid tussen 'ik' en 'ego' niet kunnen maken hun 'ik' gaan vermorzelen en zichzelf en hun omgeving enorm veel schade gaan toebrengen, terwijl ter zelfder tijd hun 'ego' pal overeind blijft staan.

Mijn 'ego' moet niet gestreeld worden; maar men brengt niemand de waarheid bij door hem tegen zijn schenen te stampen.
Mooi omschreven.
Heel menselijk
moi is offline  
Oud 10 November 2014, 10:12   #225
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Je hebt nog veel te onderzoeken.
Na bovenstaande tekst.
Moi hou eens een keer op je frustraties op mij te botvieren, je geeft met je opmerking alleen maar aan er geen snars van te begrijpen. Ik ben in gesprek met Looro en dit is afleidende interventie die op dit moment niet ter zake doet.
Rennie is offline  
Oud 10 November 2014, 10:15   #226
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Jaja... een plaatje van een poelkikker en ook dat niet want het verschijnt op je scherm dus is het een schermafbeelding, en ook dat weer niet want het bestaat uit allemaal gekleurde pixels, en ook dat weer niet want het zijn allemaal elektronen, en ook dat weer niet.....
Hallo beste Renoir, je vergeet nog dat t een GIF-bestand is ?
Maar ieder geval dank, ik werd even mn eigen gifkikkertje gewaar.
Mars is offline  
Oud 10 November 2014, 10:16   #227
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Moi hou eens een keer op je frustraties op mij te botvieren, je geeft met je opmerking alleen maar aan er geen snars van te begrijpen. Ik ben in gesprek met Looro en dit is afleidende interventie die op dit moment niet ter zake doet.
moi is offline  
Oud 10 November 2014, 10:18   #228
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Hallo beste Renoir, je vergeet nog dat t een GIF-bestand is ?
Maar ieder geval dank, ik werd even mn eigen gifkikkertje gewaar.
Ach so ja gif bestandje = gif kikker.
Ik ben nog veel meer vergeten wat het allemaal niet is, het is ook zo veel.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.