Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 November 2014, 13:15   #91
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
wat raakt je Ulla?
in verschillende berichten laat je de laatste tijd doorschemeren dat er iets naars is gebeurd, waar je verder niet over schrijft.
het voelt alsof je graag wilt delen, maar dit toch niet doet.
niets hoeft alles mag...
Dank je wel Glans voor je medeleven,

Er zijn zeker dingen gebeurd die mij heel erg raken en dat te verwerken heeft mij heel diep gebracht in het loslaten en doorzien van persoonlijke zaken wat hier ego genoemd wordt. En dat vind ik juist fijn te delen. Die diepgang, niet zo zeer het gebeurde zelf. Het gebeurde zelf vertel ik aan mensen die ken maar dan liever achter de schermen voor zover ze er mee te maken hebben.
Ulla is offline  
Oud 24 November 2014, 13:26   #92
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Mag ik hier mensen ook wijzen op de website
www.waddenpost.nl ? Een initiatief vanuit ons eiland.

Ik schrijf hier af en toe artikelen voor en misschien zijn er mensen die het leuk vinden om hier te lezen. En we zoeken meer Waddenposters die willen schrijven. Voor liefhebbers van de Wadden. De Duitse versie komt eventueel onder mijn hoede. Vanmiddag ga ik beginnen te controleren op fouten.
Ulla is offline  
Oud 24 November 2014, 13:37   #93
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

reactie op # bericht 91

Ulla, ik denk voorzichtig te begrijpen hoe je dit bedoelt.
het zijn de dingen in ons dagelijks bestaantje die ons brengen bij loslaten en doorzien van persoonlijke zaken.
dankjewel voor je antwoord.

of je deze diepgang waar je naar wijst ook echt kunt delen met anderen, vraag ik me heel serieus af.
misschien kan dit spoor (diepgang) in je leven en manier van leven wel tot uitdrukking komen.
daar zullen anderen je (h)erkennen.

verder hoop ik voor jou dat er in je directe omgeving mensen zijn waarmee je hierover spreken kunt.
glans is offline  
Oud 24 November 2014, 15:16   #94
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
reactie op # bericht 91

Ulla, ik denk voorzichtig te begrijpen hoe je dit bedoelt.
het zijn de dingen in ons dagelijks bestaantje die ons brengen bij loslaten en doorzien van persoonlijke zaken.
dankjewel voor je antwoord.

of je deze diepgang waar je naar wijst ook echt kunt delen met anderen, vraag ik me heel serieus af.
misschien kan dit spoor (diepgang) in je leven en manier van leven wel tot uitdrukking komen.
daar zullen anderen je (h)erkennen.

verder hoop ik voor jou dat er in je directe omgeving mensen zijn waarmee je hierover spreken kunt.
Ja, thuis enz. dat zit wel goed. En dat gaat tussendoor als het zich aandient. De diepgang zit hem in het loslaten van wat nooit belangrijk was maar nu ook echt doorzien wordt. En dat is soms confronterend maar vooral ook helend. Daarnaast zit er een kant aan die mensen vaak niet werkelijk kunnen begrijpen omdat het verder reikt dan je verstand kan bevatten.

Schrijven hier is voor mij ook therapeutisch en helpt mij weer dingen helder te krijgen waar ik nog tegen aan liep in mijn onderzoek. In die zin geeft het niet zoveel als het niet begrepen wordt. Uiteindelijk zit het toch in mezelf en kan ik geen antwoorden van medemensen verwachten. Dat hoeft ook niet.

Schrijven in het algemeen is net schilderen en helpt dus de boel stromend te houden, vandaar dat ik ook bovengenoemde site aanhaalde. Daar ben ik nu dus mee bezig.

Wijziging aangebracht door Ulla op 24 November 2014 om 16:18.
Reden: ingekort.
Ulla is offline  
Oud 24 November 2014, 17:27   #95
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Schrijven hier is voor mij ook therapeutisch en helpt mij weer dingen helder te krijgen waar ik nog tegen aan liep in mijn onderzoek. In die zin geeft het niet zoveel als het niet begrepen wordt.

Zo ervaar ik het ook. Ik schrijf hier, ik praat 'daar' en dat geeft mij helderheid.
Of jij of een ander mij begrijpt is van secundair belang.
Het is mijn ego dat begrepen wenst te worden.
Theo is offline  
Oud 24 November 2014, 17:43   #96
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Ulla, ik zie je inderdaad (heel) veel schrijven.
dat wat je echt raakt en waar ik naar vroeg, lees ik nergens.
dit hoeft ook niet.
ik begrijp nu dat het schrijven therapeutisch voor je werkt.
voor mij is dit een andere functie dan 'iets delen', waarvan ik meende op te merken dat je dit wel prettig vindt.

Veel succes met het schrijven voor Waddenpost :)
glans is offline  
Oud 24 November 2014, 17:56   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Ulla, ik zie je inderdaad (heel) veel schrijven.
dat wat je echt raakt en waar ik naar vroeg, lees ik nergens.
dit hoeft ook niet.
ik begrijp nu dat het schrijven therapeutisch voor je werkt.
voor mij is dit een andere functie dan 'iets delen', waarvan ik meende op te merken dat je dit wel prettig vindt.

Veel succes met het schrijven voor Waddenpost :)
Ik vermoed dat dat wat mij raakt in mijn schrijven niet kunt zien omdat er geen details in staan maar ik zelf wel snap wat mij raakt hierin. Voor mij is het dus wel delen omdat het heel diep gaat.

Bedankt!
Ulla is offline  
Oud 24 November 2014, 18:00   #98
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Zo ervaar ik het ook. Ik schrijf hier, ik praat 'daar' en dat geeft mij helderheid.
Of jij of een ander mij begrijpt is van secundair belang.
Het is mijn ego dat begrepen wenst te worden.
Ja, ik snap je. Ik hoef ook niet zo nodig begrepen te worden, dus in die zin dien ik het ego ook weer niet. Voor mij zijn er dingen die mij raken helder worden door ze te formuleren. Toch is het wel degelijk al gezien en herkend. Therapeutisch, onderzoekend, helderheid te verkrijgen dat is wat mijn onderzoek uitmaakt. Het klankbord wat wij voor elkaar zijn....en dat terug gaat naar het eigen ondervinden en uitvinden. Inzien.
Ulla is offline  
Oud 24 November 2014, 18:03   #99
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik vermoed dat dat wat mij raakt in mijn schrijven niet kunt zien omdat er geen details in staan maar ik zelf wel snap wat mij raakt hierin. Voor mij is het dus wel delen omdat het heel diep gaat.

Bedankt!
als je het zelf snapt en als het voor jou helend werkt is het helemaal goed Ulla.
dat is inderdaad een functie van therapeutisch schrijven, lijkt mij...

geen dank, graag gedaan :)
glans is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.